Citat:
Ursprungligen postat av
gato12
Hehe, beställer man in skunk-te i Amsterdam brukar man få en narkotisk upplevelse...
Citat:
Ursprungligen postat av
GeMigMer
På engelska brukar man tala om ''a skunky flavor'' och det är lite det jag känner.
Okej, men kan du beskriva smaken lite närmre?
Citat:
Ursprungligen postat av
SnowInformer
Föreställer mig att det smakar som marijuana..

Det skulle förövrigt vara en nice öl. Öl med smak av en bra strain marijuana.
Humle är faktiskt släkt med cannabis och en del beskriver i alla fall lukten på en del öl som cannabis.
Citat:
Ursprungligen postat av
gato12
Min skepticism rörande belgisk öl är ju vida känd.
Plockade dock upp en Maredsous på Bolaget, dels på grund av den trevliga flaskan, dels det överkomliga priset.
Men det var en trevlig bekantskap. Fruktig och uppfriskande. Den obligatoriska jästsmaken förstås, men upplever den inte som så störande. Smakar lite som en blå Chimay, dock betydligt billigare.
Kul att du hittat en belgare du gillar!
Nu någonting helt annat: jag tänkte köra en miniprovning med en vän ikväll. Någon ölkännare är han absolut inte, han har aldrig köpt någon bättre öl själv, bara smaklös internationell lager för att bli packad. Han har dock fått smaka många öl av mig och han har älskat det mesta, speciellt IPA och andra välhumlade öl, så ett litet intresse finns. Det kommer nog bli skitkul, jag måste dock kolla om han har tid och lust först.
Oppigårds Amarillo
Modus Hoperandi
Oppigårds Thurbo Double IPA
Yeti Imperial Stout
Det blir alltså en del humle ikväll eftersom han gillar det mest, och vi avslutar med en underbar och lättillgänglig imperial stout. Jag återkommer med både hans och mina omdömen senare ikväll eller imorgon.