2010-07-30, 21:03
Medlem
loomiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Sitter och suger på min sparade Alesmith IPA. Som fler har tyckt här så var den inte speciellt märkvärdig. God? Ja. Prisvärd? Definitivt inte! Det finns både lika bra och bättre för mindre pengar i så fall.

Den har jag inte gett mig på än. Ikväll stod jag länge och väl med Dugan IPA, Alesmith, Rouge, Double Bastard och Harvest framför mig. Det blev en av mina Harvest.
Citera
2010-07-31, 21:42
Medlem
hesons avatar
Glada nyheter: Sierra Nevada Bigfoot Ale (barley wine style) finns åter i sortimentet från och med måndag. Mycket god, men lite dryg att klämma i sig ensam.
Citera
2010-08-01, 22:50
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loomis
Den har jag inte gett mig på än. Ikväll stod jag länge och väl med Dugan IPA, Alesmith, Rouge, Double Bastard och Harvest framför mig. Det blev en av mina Harvest.
Harvest lär ju ha tappat en del av sin smak. Välhumlat öl brukar smaka bäst när den är sproillans ny.
Citera
2010-08-02, 14:47
Medlem
mankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Harvest lär ju ha tappat en del av sin smak. Välhumlat öl brukar smaka bäst när den är sproillans ny.

Mmm, hade två harvest kvar hemma och provade den ena för ett tag sen. Smakar okey, men helt färsk är alla Sierra Nevadas humlegranater bäst, de blir rätt snabbt "mindre bra". Har min kvar mest för att ja gillar S.N. Tyvärr tar den lite plats
Citera
2010-08-05, 15:23
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heson
Glada nyheter: Sierra Nevada Bigfoot Ale (barley wine style) finns åter i sortimentet från och med måndag. Mycket god, men lite dryg att klämma i sig ensam.

Åter i sortimentet? Fyller de på vartefter de tar slut? Vore gemytligt, men önsketänkande antar jag. Nåväl, har införskaffat ett par nu. På vilket sätt är det drygt att dricka dom på egen hand?

Aja, står på kylning nu. Är dom goda? Är dom inte goda? Frågor i mängden.
Citera
2010-08-05, 17:36
Medlem
Ovcharkas avatar
Urh, var ju ingen höjdare det här. Sierra Nevada Bigfoot är extremt bitter, som en uppjackad grapefrukt - inget för mig. Bitterheten avtar dock iomed att skummet dör ut. Ska jag sätta en etta på detta, dvs "inte gott" eller en tvåa, "OK". Hm...

Fegspel vore att sätta 1,5 meeeen nej, jag skulle inte dricka detta igen så det blir en etta. Har ju tre kvar. Vilket helvete. Får spara och dricka en om året i tre år framöver, se om de blivit bättre eller sämre. Ingen vet.

FANEH!
Citera
2010-08-05, 19:01
Medlem
LP-skivas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Urh, var ju ingen höjdare det här. Sierra Nevada Bigfoot är extremt bitter, som en uppjackad grapefrukt - inget för mig. Bitterheten avtar dock iomed att skummet dör ut. Ska jag sätta en etta på detta, dvs "inte gott" eller en tvåa, "OK". Hm...

Fegspel vore att sätta 1,5 meeeen nej, jag skulle inte dricka detta igen så det blir en etta. Har ju tre kvar. Vilket helvete. Får spara och dricka en om året i tre år framöver, se om de blivit bättre eller sämre. Ingen vet.

FANEH!

Ajaj. Det var ju en lite trist erfarenhet. Men man kan kanske inte gilla allt. Personligen tycker jag Bigfoot är fantastisk. Har inte testat årets än men det blir till helgen. Har dock kvar några av föregående årgångar så din tanke att spara på dem en stund är inte helt fel. De kommer utvecklas. Bra eller dåligt får tiden utvisa. Normalt blir de bättre med tiden, anser jag.
Citera
2010-08-06, 08:40
Medlem
Kung Kisstanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Åter i sortimentet? Fyller de på vartefter de tar slut? Vore gemytligt, men önsketänkande antar jag. Nåväl, har införskaffat ett par nu. På vilket sätt är det drygt att dricka dom på egen hand?

Aja, står på kylning nu. Är dom goda? Är dom inte goda? Frågor i mängden.

De skall inte vara kylskåpskalla vid avnjutning.
Citera
2010-08-06, 09:07
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung Kisstank
De skall inte vara kylskåpskalla vid avnjutning.

Nä, det är sant och det är möjligt att den var lite för kall.
Citera
2010-08-07, 03:34
Medlem
ellroys avatar
Jag besökte Bishop Arms Järntorget och jag provade följande öl:
Nøgne Ø India Pale Ale
Fullers London Porter
Oaked Arrogant Bastard Ale

Oh yeah!
Citera
2010-08-09, 21:37
Medlem
Fick en låda Brooklyn lager av min far nu när jag flyttar, för att överleva liksom. Annars är Mikkeller breakfast stout något av en favorit.
Citera
2010-08-10, 20:18
Medlem
zepofans avatar
Någon som provat CM Dubbel? http://www.iglaset.se/dryck/Oppig%25C3%25A5rds%2BByggver%2BCM%2BDubbel/24590/
Riktigt god i mitt tycke! Tyvärr bara i beställningssortimentet, men jag sprang på den i Avesta där de hade den på hyllan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in