2014-03-18, 02:16
Medlem
Urijahs avatar
Hittade en Lagunitas Pale Ale (New Dog Town) på systemet. Väldigt fin då jag är ett stort fan av Pale Ales. Kan verkligen rekommenderas.
Citera
2014-03-18, 09:38
Medlem
Jag drack min andra Brewdog 5 A.M Saints igår och måste säga att den är verkligen en toppenöl för den prisklassen (20,10:-). En god IPA som sitter som en smäck i gommen och inte lämnar annat än en god eftersmak. Är jag ensam om den åsikten?
Citera
2014-03-18, 09:51
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fantasticfoxy
Jag drack min andra Brewdog 5 A.M Saints igår och måste säga att den är verkligen en toppenöl för den prisklassen (20,10:-). En god IPA som sitter som en smäck i gommen och inte lämnar annat än en god eftersmak. Är jag ensam om den åsikten?

Du är nog relativt ensam om att tycka att det är "En god IPA" eftersom det faktiskt är en amerikansk amber ale med rätt mild beska men en hyfsad dos torrhumling, så inte direkt lik din typiska IPA Men det är en hyfsad öl, rätt enkel och ett av de svagare korten i Brewdogs core range IMO, men rätt god ändå.
Senast redigerad av Feadog 2014-03-18 kl. 09:54.
Citera
2014-03-18, 13:01
Medlem
keso.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer
Drack en Slottskällan Saison häromdagen, den var ingen höjdare. Kan inte riktigt sätta fingret på exakt vad det var som jag störde mig på men den smakade inte gott.

Har druckit tre stycken och mer blir det nog inte, det är något som saknas/är fel med den. Jag hade hellre sett dupont tillbaka på hyllorna.
Citera
2014-03-18, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Du är nog relativt ensam om att tycka att det är "En god IPA" eftersom det faktiskt är en amerikansk amber ale med rätt mild beska men en hyfsad dos torrhumling, så inte direkt lik din typiska IPA Men det är en hyfsad öl, rätt enkel och ett av de svagare korten i Brewdogs core range IMO, men rätt god ändå.

Haha du har helt rätt! Vafasen har jag fått IPA ifrån? Men likförbaskat god
Citera
2014-03-18, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keso.
Har druckit tre stycken och mer blir det nog inte, det är något som saknas/är fel med den. Jag hade hellre sett dupont tillbaka på hyllorna.

I smak/doft eller nåt annat? Druckit en och den tyckte jag var bra.
Citera
2014-03-18, 14:24
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keso.
jo självklart hade man hellre sett den.
Citera
2014-03-18, 17:12
Medlem
GeMigMers avatar
Sådära! Då är man hemma med senaste beställningen. Ska äta en bit mat innan jag startar kvällens ölprovning. En flaska westmalle tripel, en mohawk american barley wine, en slottkällans saison och sen när jag ändå redan var där så plockade jag på mig en flaska bitburger, en tysk lageröl.

Tänkte dricka ölen i den här ordningen: 1.bitburger, 2.slottkällan, 3.westmalle, 4mohawk barley.
Eftersom jag aldrig har testat vare sig öl av saison och barely wine stilarna förut så är jag lite osäker på vilken ordning som kommer ge bäst smakupplevelse för alla öl. Har man aldrig druckit en stil innan så är det ju omöjligt att veta. Kom gärna med synpunkter.
Citera
2014-03-18, 17:53
Medlem
GeMigMers avatar
Precis öppnat bitenburger. Typisk tysk lager/pilsner! Den smakar otroligt bra just nu. Mycket malt, en smula humle, en aning skunk och utsökt vatten. En bra lager i sommar solen kan jag tänka mig eller om du bara vill ta det lugnt med en öl utan en otrolig smakupplevelse.
Citera
2014-03-18, 18:25
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeMigMer
Precis öppnat bitenburger. Typisk tysk lager/pilsner! Den smakar otroligt bra just nu. Mycket malt, en smula humle, en aning skunk och utsökt vatten. En bra lager i sommar solen kan jag tänka mig eller om du bara vill ta det lugnt med en öl utan en otrolig smakupplevelse.

Hur smakar skunk? Låter ju inte särskilt gott...
Citera
2014-03-18, 18:27
Medlem
GeMigMers avatar
Sitter just nu och smuttar på en slottskällans saison. Smakar nästa lite som veteöl med en handfull med humle adderad. Den är sött på samma sätt som en veteöl men har samtidigt en svag humlebeska. Plockar upp en hel del frukter i denna öl, tydligast är en passionsfruktssmak! Men även banan och citrusfrukter såsom citron. Dricker denna ur ett vinglas som endast rymde halva flaskan så all jäst är kvar i botten, kickade ner i flaskan och såg att det var en hel del jäst där. Ska bli spännande att se hur ölen förendras av jästen.

Ser ut som en veteöl, smakar som en veteöl med humlekaraktär. Helt klart godkänt, 7/10.
Citera
2014-03-18, 18:28
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Hur smakar skunk? Låter ju inte särskilt gott...

Hehe, beställer man in skunk-te i Amsterdam brukar man få en narkotisk upplevelse...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in