2014-06-03, 12:49
Medlem
Punklivs avatar
Jag förstår inte heller. Sverige gapar och skriker och blir kåta småflickor när något spännande släpps, men göra något själv? Nä, vi kör på lagom...

Det enda är väl Brekeriet.
Citera
2014-06-03, 13:01
Medlem
meinhoonkauns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
mohawk gör ju inte direkt spännande grejer heller.

vi behöver en svensk mikkeller, visst, nu kommer folk säga omnipollo, men nej.
inte heller dom är speciellt spännande och mycket av deras grejer hypas något enormt.
hypnopompan på cognafat var på gränsen till dålig.

närke må hända, men deras grejer går ju knappt att få tag på.
Brekkeriet då? Har aldrig testat något från dom som jag skulle klassificera som slätstruket, brettporter och kombucha-öl tänjer väl ändå på en del gränser? Verkar vara ganska kompetenta gossar dessutom, aldrig råkat ut för något dålig av de ca 15 olika öl jag druckit.
Citera
2014-06-03, 13:11
Medlem
Quorthons avatar
Dugges Bärliner var läskande och trevlig. Kommer säkert passa bra till gräsklippningen. Dock var den lite i tunnaste laget även om det säkert är medvetet. Så till den grad att den påminner lite om Loka crush hallon. Andra Berliners jag testat runt samma alkoholhalt har lyckats bättre.
Citera
2014-06-03, 13:54
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meinhoonkaun
Brekkeriet då? Har aldrig testat något från dom som jag skulle klassificera som slätstruket, brettporter och kombucha-öl tänjer väl ändå på en del gränser? Verkar vara ganska kompetenta gossar dessutom, aldrig råkat ut för något dålig av de ca 15 olika öl jag druckit.
förvisso, tyvärr har de ju snöat in totalt på surisar och fokus på jäst.
skitbra, men lite annat vore skoj också.
Citera
2014-06-03, 14:30
Medlem
Bästa svenska mikrobryggeriet just nu?
Citera
2014-06-03, 14:48
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumanTorch

Oppigårds har väl inte gjort någonting dåligt. Brekeriet tar ut svängarna lite mer, men jag har tyvärr inte druckit någonting som de bryggt, så jag får säga Oppigårds så länge. Även om jag gillar Brekeriet mer för att de inte satsar på det vanliga. Dock har de, som sagt, snöat in sig på en grej. Testa något nytt.
Citera
2014-06-03, 15:25
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumanTorch
närke.
Citera
2014-06-03, 15:49
Medlem
KickAss-1337s avatar
Sitter och läppjar på en Mountain Livin'. Mitt intryck? Tja, inte dumt egentligen, men inte särskilt märkvärdigt heller. Lite trött kanske? Det vore ju iofs inte något unikt för de amerikanska ölen som vi får hit...aja, blev en The Frog Hops to Amager, Founders Stout, Nils Oscar Belgo Pale Ale, St Eriks Enligsh IPA Ale och Omnipollo Fatamorgana också, ska bli spännande!
Citera
2014-06-03, 18:00
Medlem
Feadogs avatar
Monopolhelvetet bra för ölälskare? Pyttsan! Tänkte in och köpa ett gäng Bigfoot nu, finns flera lådor kvar i aktuell butik, men säljstopp. Har importören sagt något dumt om monopolet nu (det har hänt förr att varor säljstoppats av den anledningen)? Hur som helst så får bärsen inte säljas längre, så allt som ligger i butikerna kommer antagligen skickas tillbaka till importören och sen skeppas ut ur landet. Kul!
Citera
2014-06-03, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Monopolhelvetet bra för ölälskare? Pyttsan! Tänkte in och köpa ett gäng Bigfoot nu, finns flera lådor kvar i aktuell butik, men säljstopp. Har importören sagt något dumt om monopolet nu (det har hänt förr att varor säljstoppats av den anledningen)? Hur som helst så får bärsen inte säljas längre, så allt som ligger i butikerna kommer antagligen skickas tillbaka till importören och sen skeppas ut ur landet. Kul!

Det är fel på streckkoden. Den går in på förra årets pris 29:90 istället för årets 39:90.
Citera
2014-06-03, 18:36
Medlem
sluggerbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenperson
Det är fel på streckkoden. Den går in på förra årets pris 29:90 istället för årets 39:90.

Nej det gör den inte. Även om den gjorde det skulle det knappast vara en förlust då det inte finns någonting i inköpspris eller dollarkursen som motiverar en höjning men 30%.
Senast redigerad av sluggerbanan 2014-06-03 kl. 18:46.
Citera
2014-06-03, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sluggerbanan
Nej det gör den inte. Även om den gjorde det skulle det knappast vara en förlust då det inte finns någonting i inköpspris eller dollarkursen som motiverar en höjning men 30%.

Va? Nu är du ute och cyklar. Årets pris är 39:90, majoriteten av alla som köpte den igår fick betala 29:90. Vad anledningen till prishöjningen är har inte med saken att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in