2009-07-19, 20:48
Medlem
loomiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av multimega
Måste faktiskt säga att jag normalt sett inte gillar öl, men Sofiero är riktigt gott
Men smaken är som baken!.

Pilsner Urquell är god oxå kanske oxå inte är någon hit i era ögon

Där har du fel. I mina ögon (och gom) funkar ALLTID en Urquell, i ur och skur, året runt! Jag ser alltid till att ha några Urquell i ölförrådet, som en säker backup när inget annat tilltalar mig. Ibland kan jag bli så vansinnigt sugen på ett par Urquell att tungan krullar sig vid blotta tanken på beskan.
Citera
2009-07-20, 12:41
Medlem
tjo alla ölfantaster!
Jag ville bara höra vart man kan köpa Staropramen på flak ngnstanns? elr finns d på systemet?

/Zm1z
Citera
2009-07-20, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zm1z
tjo alla ölfantaster!
Jag ville bara höra vart man kan köpa Staropramen på flak ngnstanns? elr finns d på systemet?

/Zm1z
Ja den finns på systemet, både 50cl burk och 33cl flaska, men det här är helt fel tråd och helt fel forumdel. Pröva i "Alkohol och dryck" nästa gång..

*Edit. Nästa gång du undrar kan du förresten gå in på www.systembolaget.se istället.
Där kan du se vad som finns...
Citera
2009-07-20, 22:09
Medlem
pompomlitos avatar
Får bli att korka upp två iskalla Becks och baka en snus.. MUMMA!
Citera
2009-07-21, 18:43
Medlem
Moo.Moos avatar
eftersom det är semester får man ju unna sig lite...kvällens uppställning ser ut som följer:
oppigårds single hop ale
primator (röd)
anchor steam
dugges holy cow!
grebbestad lager

lite oliver och morden i midsomer/rock band på det så har man en helt okej tisdagkväll
Senast redigerad av Moo.Moo 2009-07-21 kl. 18:48.
Citera
2009-07-21, 18:53
Medlem
Mina favoritölsorter är Staropramen, Strbrno, Mariestad och Carlsberg Sort Gold.
Citera
2009-07-21, 19:09
Medlem
Harry_Hallers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moo.Moo
eftersom det är semester får man ju unna sig lite...kvällens uppställning ser ut som följer:
oppigårds single hop ale
primator (röd)
anchor steam
dugges holy cow!
grebbestad lager

lite oliver och morden i midsomer/rock band på det så har man en helt okej tisdagkväll
Låter som en fin samling. Grebbestads lager testade jag nyligen och blev positivt överraskad.
Citera
2009-07-21, 19:52
Medlem
Moo.Moos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_Haller
Låter som en fin samling. Grebbestads lager testade jag nyligen och blev positivt överraskad.

den är riktigt fin...den har en lite speciell smak (järnig?)...har faktiskt blivit en av mina inhemska favoriter på sistone
Citera
2009-07-21, 21:11
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pompomlito
Får bli att korka upp två iskalla Becks och baka en snus.. MUMMA!

Nu är BrainDisorder avundsjuk. Själv har man bara Pripps Blå och några sunk-folköl att tillgå.
Citera
2009-07-22, 01:34
Medlem
mankers avatar
Fan vad många öl á-la spendrups etc som dyker upp hr, håll er till alkoholforumet allena

Snöat in på Brooklyns IPA allt mer, mest för att det är vad ja dricker på stammishaket. annars körde jag igenom lite fler av mina rököl hemma. har dock kvar Smokehead Paradox.. värd att spara lite till?
Citera
2009-07-22, 01:55
Medlem
pttns avatar
kan någon tipsa om en öl som e som tex. fosters, san miquel osv. ljusa, lättdruckna och ljuvliga i solen?
Citera
2009-07-22, 03:53
Medlem
NixZt0rms avatar
Svensk starköl är en riktig go öl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in