2010-10-22, 16:07
Medlem
gr6810s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pekaren
Någon som har druckit Schwarswasser? Den ska tydligen vara väldigt god om man tycker om Guinness.
Annars tycker jag BrewDog gör rätt fina öler.
Den har jag aldrig hört talas om och kan inte hitta någon information om på nätet. Kan du berätta lite mer om den ölen?
Citera
2010-10-24, 15:53
Medlem
mankers avatar
Någon här som provat hyfsad mängd De Molen, eller än bättre De Molen Hel & Verdomeenis i dess olika lagringar? Funtar på att köra en liten jämförelse med de jag har men osäker på om jag ska vänta lite
Citera
2010-10-27, 19:51
Medlem
gifbryarss avatar
Korkade precis upp en Cantillon Kriek Lambic Bio, smakar klass rakt igenom. Synd på priset bara men smakar det så kostar det.
Citera
2010-10-28, 06:10
Medlem
CochonSordides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gifbryars
Korkade precis upp en Cantillon Kriek Lambic Bio, smakar klass rakt igenom. Synd på priset bara men smakar det så kostar det.

Jag har haft lite problem med kriek... men det kanske är för att jag druckit fel sorter..?
Citera
2010-10-28, 11:01
Medlem
mankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CochonSordide
Jag har haft lite problem med kriek... men det kanske är för att jag druckit fel sorter..?

Kan säga som jag skrev när ja just druckit Cantillon. Att jag har inte tidigare gillar suröl, lambics, krieks etc, men nu älskar jag det. Det blir en utmaning att dricka och det är friskt och gott. Däremot när jag drack Cantillon Kriek nu så kände jag något jag inte gjort med andra krieks etc. Skillnaden var en lättdruckenhet, en enkelhet men med bara fina smaker och så perfekt drickbar! Många krieks är goda men är lite för mycket ditten eller för lite datten eller varför inte bara obalanserade? Det kan vara att körsbärssmaken är lite hipp som happ, att den är lite för söt eller sur eller att drickbarheten förlorat på kraften i smaken eller så. Så med "bra" öl och troligen framförallt med krieks och lambics så är bra öl riktigt bra medan man kommer på sig själv att klaga på något hos lite mindre bra (inte nödvändigtvis sämre ju) ditos.
Citera
2010-10-28, 19:48
Medlem
meinhoonkauns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gifbryars
Tycker inte att en femtiolapp är speciellt farligt för en sådan fullträff som Cantillon Kriek, hade kanske önskat att den smakade lite mer körsbär.
Citera
2010-10-28, 21:52
Medlem
Svejks avatar
Någon som vet statusen kring Grebbestads öl Lunator?

Detta är en öl jag saknar och jag har inte sett den på systemet på väldigt länge. Den finns dock presenterad på Grebbestads site så man kan ana att den ännu lever i någon form, men att lyckas hitta ölen i någon butik verkar vara svårt.
Citera
2010-10-28, 22:33
Medlem
ellroys avatar
Citat:
Uppmärksamma läsare har i kommentarerna till höstens Systembolagssläpp noterat att doppelbocken Lunator från Grebbestads Bryggeri inte synts till. Jag frågade bryggeriet om vad som hänt, och fick det här svaret från Ola Johnsson:

När vi brygger den gör vi det under årets första fullmåne och sen ligga på lager hos oss har vi inte plats för i 9 månader, sen Kanske inte SB tar in den har vi inte råd med.
Tråkigt, ölen har få motsvarigheter både i stil och kvalitet i Sverige. Men samtidigt förståeligt. Bryggeriet hoppades på att kunna brygga den igen under 2011.
http://www.ofiltrerat.se/2010/09/notiser-xxxvii.html
Citera
2010-10-28, 22:50
Medlem
Svejks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellroy
http://www.ofiltrerat.se/2010/09/notiser-xxxvii.html
Tack för informationen
Det var lite trist att läsa, och formuleringen hoppas jag inte antyder att tåget redan gått för 2011.

Nåja, då får man alltså vara besvärlig och lobba för den på systemet.
Synd att de inte tar mutor längre
Citera
2010-10-29, 06:15
Medlem
SportquattroS1s avatar
Inför senaste nyåret köpte jag 23 flaskor oprövad öl som jag testade tillsammans med en polare. Den som med bred marginal var godast var Innis & Gunn, min favoritöl ända sen dess.
Ska nog ta mig en med det samma och njuta en stund.
Citera
2010-10-29, 06:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SportquattroS1
Den som med bred marginal var godast var Innis & Gunn, min favoritöl ända sen dess.
Ska nog ta mig en med det samma och njuta en stund.
Innis & Gunn är förjävla fin. Och av den anledningen skriver jag detta inlägg.

FAN vad besviken jag blev på Innis & Gunn Rum Cask. Visst, den var god såklart, men den smakar ju mer eller mindre exakt som den vanliga? Eller är det jag som inte druckit I&G på för länge? Jag kände ingen skillnad iaf. Jag trodde den skulle vara mörk, mustig och mystisk men den smakar ju ungefär som vanligt. Vad fan?

Innis & Gunn har ju alltid varit min utländska version av Oppigårds. Den som aldrig gör en besviken! Men nu jävlar.

Den är absolut inte äcklig, men jag förväntade mig absolut en större skillnad.
Är jag bara CP eller håller någon med mig?
Citera
2010-10-29, 06:49
Medlem
SportquattroS1s avatar
Jag var på väg att köpa Rum Cask, men tidigare nämnda polare sade att den inte var särskilt märkvärdig jämfört med den vanliga. Det fanns inga inne den dagen ändå. Oppigårds har jag missat, tack för tipset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in