2009-07-17, 11:52
Medlem
mankers avatar
aah, my bad. så är det såklart.
Citera
2009-07-17, 16:31
Medlem
Floatingflutes avatar
Någon som vet vad "Bock 8%" smakar.. ?? har för mig att de hette Bock.. en kompis sitter på ett lock som vi ska dricka om några veckor under våra campingdagar..

Sen så drack jag ett jävla gott öl för några månader sen, " Budweiser budvar czech premium lager".. Kan jag inhandla detta på systembolaget ?
Citera
2009-07-17, 18:11
Medlem
mankers avatar
Hmm, bock är ju en sorts öl. men bock 8%. är det den i petflaska på typ 2 liter från typ Estland? Köpte en 2-liters där som Hette typ "Bock" och var på 8%. Den vart riktigt god för att vara på PET, från Tallin och så. Iaf första klunkarna
Citera
2009-07-17, 18:29
Medlem
Floatingflutes avatar
nja förlåt mig, menade vanlig Bock, men 8% alkoholhalt.. lite syftningsfel där

Ölen i fråga är ett lock om 24 st 33 cl.
Citera
2009-07-17, 19:34
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floatingflute
Någon som vet vad "Bock 8%" smakar.. ?? har för mig att de hette Bock.. en kompis sitter på ett lock som vi ska dricka om några veckor under våra campingdagar..

Sen så drack jag ett jävla gott öl för några månader sen, " Budweiser budvar czech premium lager".. Kan jag inhandla detta på systembolaget ?
Som sagt, "bock" är ju en typ av öl, men gillar du ljus lager med lite beska så tror jag att det kan passa. Är ingen bockölsfantast själv så jag har inte järnkoll.
Original Budweiser finns på bolaget http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=1353&Butik=0&SokStrangar=
Citera
2009-07-17, 20:42
Medlem
Floatingflutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Som sagt, "bock" är ju en typ av öl, men gillar du ljus lager med lite beska så tror jag att det kan passa. Är ingen bockölsfantast själv så jag har inte järnkoll.
Original Budweiser finns på bolaget http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=1353&Butik=0&SokStrangar=

Okej, men det låter bra.. kan lämna en liten hint om hur jag upplevde ölen

Original budweiser, är det samma som den jag drack ? Kanske heter lite olika.. men den som jag drack var köpt i tyskland.
Citera
2009-07-17, 23:44
Medlem
Moo.Moos avatar
Citat:
Original budweiser, är det samma som den jag drack ? Kanske heter lite olika.. men den som jag drack var köpt i tyskland.

ja, det var säkert den...ett långlivat namnbråk mellan budvar och budweiser, finns mängder att läsa på nätet, här är en kortvariant: http://goingglobal.corante.com/archives/2004/11/21/budvar_vs_budweiser.php

edit: hittade en bättre länk: http://brandchannel.com/start1.asp?fa_id=191
Citera
2009-07-18, 22:34
Medlem
templers avatar
Citat:
nja förlåt mig, menade vanlig Bock, men 8% alkoholhalt.. lite syftningsfel där

Ölen i fråga är ett lock om 24 st 33 cl.

Om du fortfarande menar Bock 8% från estland så är de riktigt bra. Bättre än de flesta jämförbara från bolaget.
Citera
2009-07-19, 03:20
Bannlyst
Sofiero är ju mest prisvärd! Sedan Kung.
Citera
2009-07-19, 09:35
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I'maduck
Sofiero är ju mest prisvärd! Sedan Kung.
Är du medveten om att du skriver i "Livsnjutare och finsmakare"? Dina tips och idéer passar nog bättre i trådar som "Bästa fyllan för minsta pengen" och liknande. Tror inte att någon som vill kalla sig livsnjutare placerar vare sig Sofiero eller Kung särskilt högt på listan över goda öl.
Citera
2009-07-19, 13:23
Medlem
mankers avatar
Drack min sparade flaska Schneider Hopfhen Weise igår, fasiken vad jag ville ha mer. så blir att hoppas på att Brooklyns version är lika bra. Hade låtit denna flaska stå ett tag och tyckte den var mildare än tidigt, på ett bra sätt. Mjukt vetig med goda humletoner. mmm
Citera
2009-07-19, 17:06
Medlem
multimegas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Är du medveten om att du skriver i "Livsnjutare och finsmakare"? Dina tips och idéer passar nog bättre i trådar som "Bästa fyllan för minsta pengen" och liknande. Tror inte att någon som vill kalla sig livsnjutare placerar vare sig Sofiero eller Kung särskilt högt på listan över goda öl.

Måste faktiskt säga att jag normalt sett inte gillar öl, men Sofiero är riktigt gott
Men smaken är som baken!.

Pilsner Urquell är god oxå kanske oxå inte är någon hit i era ögon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in