2009-05-15, 14:54
Medlem
mankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av disco2000
Det hade varit guld om den lagts in i ordinarie men det verkar dessvärre inte så.

För att ingenting går upp mot en DIPA! Alla mina favoriter (topp 15), med undantag av Indianviken, ligger över 7% och den erfarenheten säger alltså att klenisar inte har mycket att sätta emot när kampen hårdnar.

nogne Ö's dubbel var ju tillfällig, men är ju slut nu dessvärre
har för mig att den gick rätt snabbt
Citera
2009-05-15, 19:03
Medlem
mankers avatar
Drack min oppigårds single hop ale idag.

den var god med fin doft och rätt ok skum. lite blommig, lite humlig men utan den där beskan - vilket också påpekas att man har tonat ned.

nu har den fått stå några veckor och den kanske hade vart godare direkt för den var lite väl tam för mig och smaka inte så mkt
Citera
2009-05-15, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loomis
Jag la beslag på de sista flaskorna Saranac Black Forest idag. Tio stycken till halva priset. Ja, de sista där jag brukar handla förstås. Snacka om fynd!

Lyckades så sent som idag få tag på ett gäng flaskor av denna eminenta dryck, tackar för tipset, helt klart ett bra köp! Imorgon införskaffas ytterligare ett gäng pavor!
Citera
2009-05-15, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loomis
Nej, jag ser det... jag har bara gått på rykten:"den är slut överallt". Och blivit för bekväm när Bolaget bakom knuten sålt slut på sin ranson. Men jag har kollat upp en butik inne i stan som har en hel del kvar (enligt saldot). Den får ett besök i morgon.

Ska finnas på några bolag fortfarande...införskaffas imorgon!

EDIT: Syftade på Smörpundet
Senast redigerad av Porter 2009-05-15 kl. 22:44.
Citera
2009-05-16, 11:07
Medlem
loomiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porter
Ska finnas på några bolag fortfarande...införskaffas imorgon!

EDIT: Syftade på Smörpundet

Jag trodde det jag också. Enligt lagersaldot skulle det finnas 38 flaskor. När jag kom dit hade Smörpundet sedan länge varit slutsåld. Man kan ju fråga sig hur SB:s inventeringar går till...om de existerar över huvudtaget.
Hur som helst, hoppas du får tag på Smörpundet och att den smakar gott. Själv har jag gett upp. Beställa? Njaee, jag fick ett väldigt svävande svar på den frågan så jag gav fan i det också.
Citera
2009-05-16, 11:10
Medlem
loomiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porter
Lyckades så sent som idag få tag på ett gäng flaskor av denna eminenta dryck, tackar för tipset, helt klart ett bra köp! Imorgon införskaffas ytterligare ett gäng pavor!

Ah, vad kul! Jag vet inte vad som har tagit åt "mitt" Bolag men de har fyllt på hyllan med Saranac en gång till sedan jag var där och trodde jag köpte de sista. Jag knep en hel hög till. Bäst att passa på som sagt.
Citera
2009-05-16, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manker
lite blommig
Äntligen någon som använder ordet "blommig" för att beskriva den där smaken. Det är säkerligen många som gör det men när jag ska beskriva en öls smak och säger just "blommig" så får jag konstiga blickar och ofta en kommentar liknande "vadå blommig?".

F.ö. tack för din lilla input om Oppigårds Single Hop. Jag har varit sugen på att prova den men eftersom jag inte är så mycket för blommiga öler så skippar jag den.
Citera
2009-05-17, 01:14
Medlem
skulle vilja höra lite om de engelska ölen då jag verkligen älskar porter och stouts men inte provat något annat från de brittiska öarna (föutom någon entsaka gång på fyllan då jag varit för full för att uppskata något ) vad skulle ni ölnördar rekomendera från dessa trakter? (kan väll tillägga att jag inte är rädd för något utom att vänta på bolagets sega beställningssystem... fast är det värt mödan får man väl stå sitt kast )
Citera
2009-05-17, 01:20
Medlem
Drack en Kilkenny förut på mitt lokala vattenhål men det är väl för lätt att uttala för er..
Citera
2009-05-17, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meifu
skulle vilja höra lite om de engelska ölen då jag verkligen älskar porter och stouts men inte provat något annat från de brittiska öarna (föutom någon entsaka gång på fyllan då jag varit för full för att uppskata något ) vad skulle ni ölnördar rekomendera från dessa trakter? (kan väll tillägga att jag inte är rädd för något utom att vänta på bolagets sega beställningssystem... fast är det värt mödan får man väl stå sitt kast )
Det är mycket möjligt att du provat dessa men om du inte har det så är det ett måste.

Innis & Gunn (min favorit)
Bishops finger
Spitfire
Old speckled hen

Samtliga är ales.
Citera
2009-05-17, 18:49
Medlem
Jag gillar generellt sett inte brittisk öl (har dock inte druckit någon som real ale) men kan rekommendera Lia Fail, Young's London Special Ale, Thomas Hardy och Blackfriar.
Citera
2009-05-19, 00:12
Medlem
mankers avatar
Angående Triple Style Ale'en som kom från Mikkeller, Stone och Alesmith..
såg denna:

"Stone/Nøgne Ø/Jolly Pumpkin Special Holiday Ale 35.5cl, 9%ABV
€7.97
Stone/Nøgne Ø/Jolly Pumpkin Special Holiday Ale, a collaboration project between three high-quality, experimental brewers. Spiced with chestnuts, juniper berry, white sage, and caraway seed. "

lät rätt kul och särskilt då Jolly Pumpkin som är aktuell på bolaget (med 2 snart 3-4 öl).
ingen som råkat ut för den och kan säga något?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in