Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
O ja, jättegod! Gillar du klosteröl så kommer du att älska Brother Thelonious! Just nu ligger den på min absoluta fem i topp lista. Återkom med din rapport i vad du tyckte. Gjorde en ny bekantskap precis nyss, Estrella Damm Inedit. Synd att den är så dyr och att det inte köpts in så många flaskor av den, det hade lätt kunnat bli ett bra sommaröl annars.
Okej, igår tog jag tjuren i hornen och satte mig i soffan med ett kupat glas för att sätta tänderna i min flaska Brother Thelonious!
Första lukten vid halsmynningen var ett trevligt möte, rostade mandlar, russin och kaffe var min första tanke. Sen när jag häller upp den så är färgen ganska mörk och trevlig, skummet fräser bort rätt snabbt och det blir nästan inget kvar (vet inte om detta är vanligt bland klosteröl?)
Smaken var ungefär som lukten tycker jag, i mitt tycke dominerad av russin och nötter.
för att vara det första mötet med en kloster öl så tycker jag att det var ganska trevligt får jag säga!
Citat:
Ursprungligen postat av manker
gillade den starkt första gångerna jag drack den, sen kanske jag har blivit lite van vid den. men är en god öl hursomhelst.
köpte på mig shipyards Imperial Porter idag, tror jag väntar med att smaka på den dock. blev ingen av de 2 andra nyheterna. vågade inte riktigt för det höga priset.
såg dock att man fått in lite fler av rouges barleywine på regeringsgatan i sthlm. inte provat min än då jag tänkte låta den stå lite. har aldrig druckit en av den typen heller så osäker på om jag skulle våga köpa på mig lite fler, men kanske är värt det? blir isf att prova den i solen ikväll
Drukit Shipyards ännu?
Har inte drukit rouges barleywine, men har smakat på mikeller och Flying Dog´s Barlywine, är en ganska trevlig upplevelse så det kan jag starkt lobba för!
Citat:
Ursprungligen postat av disco2000
Det hade varit guld om den lagts in i ordinarie men det verkar dessvärre inte så.
För att ingenting går upp mot en DIPA! Alla mina favoriter (topp 15), med undantag av Indianviken, ligger över 7% och den erfarenheten säger alltså att klenisar inte har mycket att sätta emot när kampen hårdnar.
hehe ja det kan man lungt säga att det hade vart!
HAHA håller med dig till fullo, nej det är ju ingen lätt hobby för oss som är lättpåverkade! blir ju sällan mer än två till tre flaskor när man är ute och provsmakar.. för sen kommer man ju fan inte ihåg hur det smakade!