2009-05-14, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av markusefter
En polare hade nån utländsk öl som var god, den var mörk.
Det enda specifika jag kommer på var att det var kapsyl men den gick att vrida som en vanlig skruvkork.
Inte säkert att den var utländsk när jag tänker efter..
Citera
2009-05-14, 19:37
Medlem
R.Mutts avatar
Citat:
En polare hade nån utländsk öl som var god, den var mörk.
Det enda specifika jag kommer på var att det var kapsyl men den gick att vrida som en vanlig skruvkork.

Definiera "mörk", var den svart, mörkt brun eller knappt genomskinlig?

Citat:
Inte säkert att den var utländsk när jag tänker efter..
Finns det svensk öl med twist off?
Citera
2009-05-14, 20:43
Medlem
mankers avatar
De enda jag kommer på med skruvkork är Ziph mooren (orkar inte bry mig om stavning), coors och tror fan Shipyard summer ale ade det. och det är ju två lager och en ny ale så inte så mörkt där
Citera
2009-05-15, 07:55
Medlem
hooliganns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av disco2000
Vad kostade den?
Jag har haft Southern Tiers Un*Earthly här hemma i snart tre månader utan att våga dricka den, det är så svårt att hitta rätt tillfälle för en sådan bjässe. Hade tänkt dela den med en vän nu på lördag men jag är osäker eftersom jag drog på mig en förkylning i måndags.

Oj jag kommer inte ihåg, delade på den med en polare som också betalade den men den var antagligen inte billigare än 100:-

Den tycker jag att du skall dricka så snart du kan, en riktig jävla käftsmäll. Jag drack den för ett tag sedan, Den var en riktig sensation. Är en sucker när det kommer till humlebomber så jag kan starkt rekommendera denna.
Segt! Drick upp den själv så försvinner förkylningen garanterat
Citera
2009-05-15, 11:32
Medlem
O ja, humle är min grej också, tråkigt att Systembolaget inte har några rediga rackare i sitt ordinarie sortiment. Får lov att sänka den på imorgon då, förkylningen verkar ha gett med sig lite och jag har preparerat med Otrivins monsternässpray.
Citera
2009-05-15, 12:00
Medlem
hooliganns avatar
Citat:
O ja, humle är min grej också, tråkigt att Systembolaget inte har några rediga rackare i sitt ordinarie sortiment. Får lov att sänka den på imorgon då, förkylningen verkar ha gett med sig lite och jag har preparerat med Otrivins monsternässpray.
gott är det, jag tror att dom har Nogne O dobbel IPA och Oppigårdens Single Hop i sitt sortiment? har i och för sig aldrig druckigt dessa öl men det känns inte som att Nogne O och Oppigården skulle göra så hemskt dåligt ifrån sig...

HEHE bra, är det abstinensvarning på den eller? skall testa denna nästa gång jag är förkyld.
Citera
2009-05-15, 13:01
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hooligann
gott är det, jag tror att dom har Nogne O dobbel IPA och Oppigårdens Single Hop i sitt sortiment? har i och för sig aldrig druckigt dessa öl men det känns inte som att Nogne O och Oppigården skulle göra så hemskt dåligt ifrån sig...

HEHE bra, är det abstinensvarning på den eller? skall testa denna nästa gång jag är förkyld.
Oppigårds Single Hop är väl inte någon direkt humlebomb, Spring Ale var betydligt beskare. Tyvärr finns inte Oppigårds Indian Tribute ens på beställningssortimentet, det är annars ett fantastiskt gott öl. Gillar man riktigt beska öl så prova något av Ölands Gårdsbryggeris specialöl om tillfälle ges.
Citera
2009-05-15, 13:07
Medlem
Citat:

Nja, de är väl tillfälliga båda två? Jag vill ha åtminstone en ordentlig IPA och Imperial Stout i ordinarie, under 7% är trist...

Förmodligen, vågar inte använda den mer än en gång per vecka då den fräter sönder mina slemhinnor så att jag snyter blod dagen efter.
Citera
2009-05-15, 14:13
Medlem
hooliganns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Oppigårds Single Hop är väl inte någon direkt humlebomb, Spring Ale var betydligt beskare. Tyvärr finns inte Oppigårds Indian Tribute ens på beställningssortimentet, det är annars ett fantastiskt gott öl. Gillar man riktigt beska öl så prova något av Ölands Gårdsbryggeris specialöl om tillfälle ges.

O fan, där ser man! Ja! Indian tribute kommer jag ihåg.. fantastiskt öl som du säger!
Okej, den får man hålla utkik efter på puben antar jag?

Citat:
Nja, de är väl tillfälliga båda två? Jag vill ha åtminstone en ordentlig IPA och Imperial Stout i ordinarie, under 7% är trist...

Förmodligen, vågar inte använda den mer än en gång per vecka då den fräter sönder mina slemhinnor så att jag snyter blod dagen efter.

Jasså? jag tyckte jag såg dem på listan över systemets ordinarie sortiment på systembevakningsagenten... kanske skall börja ifråga sätta dennes trovärdighet..
Hehe varför under 7% just om man får fråga?

Haha ja det låter fan som ordentliga grejjer det!

Någon som har druckit "Brother Thelonius" förresten? Har en stående på hyllan hemma som jag funderar på att sänka ikväll.
Citera
2009-05-15, 14:37
Medlem
zepofans avatar
Citat:
O fan, där ser man! Ja! Indian tribute kommer jag ihåg.. fantastiskt öl som du säger!
Okej, den får man hålla utkik efter på puben antar jag?

Jasså? jag tyckte jag såg dem på listan över systemets ordinarie sortiment på systembevakningsagenten... kanske skall börja ifråga sätta dennes trovärdighet..

Haha ja det låter fan som ordentliga grejjer det!

Någon som har druckit "Brother Thelonius" förresten? Har en stående på hyllan hemma som jag funderar på att sänka ikväll.
O ja, jättegod! Gillar du klosteröl så kommer du att älska Brother Thelonious! Just nu ligger den på min absoluta fem i topp lista. Återkom med din rapport i vad du tyckte. Gjorde en ny bekantskap precis nyss, Estrella Damm Inedit. Synd att den är så dyr och att det inte köpts in så många flaskor av den, det hade lätt kunnat bli ett bra sommaröl annars.
Citera
2009-05-15, 14:40
Medlem
mankers avatar
Citat:

gillade den starkt första gångerna jag drack den, sen kanske jag har blivit lite van vid den. men är en god öl hursomhelst.

köpte på mig shipyards Imperial Porter idag, tror jag väntar med att smaka på den dock. blev ingen av de 2 andra nyheterna. vågade inte riktigt för det höga priset.

såg dock att man fått in lite fler av rouges barleywine på regeringsgatan i sthlm. inte provat min än då jag tänkte låta den stå lite. har aldrig druckit en av den typen heller så osäker på om jag skulle våga köpa på mig lite fler, men kanske är värt det? blir isf att prova den i solen ikväll
Citera
2009-05-15, 14:51
Medlem
Citat:

Det hade varit guld om den lagts in i ordinarie men det verkar dessvärre inte så.

För att ingenting går upp mot en DIPA! Alla mina favoriter (topp 15), med undantag av Indianviken, ligger över 7% och den erfarenheten säger alltså att klenisar inte har mycket att sätta emot när kampen hårdnar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in