2009-05-11, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Jag provade också Shipyard i går och tyckte att den var medelmåttig, hade också förväntat mig mer. Drack även en Schneider hopfen weisse, inte heller den föll mig i smaken.

Drack också en Shipyard igår, men det blir inga fler sådana, menlös.
Citera
2009-05-11, 21:06
Medlem
loomiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manker
saknar återigen förra årets Michigan Brewing Mackinac Summer Ale. riktigt god

Ja, den var inte dum har jag för mig. Jag minns att jag köpte på mig ett ganska stort antal och de tog slut fort.

Med undantag för Einbecker Mai Ur-Bock - jag är en stor bockölsfanatiker - tycker jag inte att de senaste släppen på Systemet når himmelska höjder. Smörpundet tog ju givetvis slut i ett nafs så den har jag inte testat. Shipyard Summer Ale är god men... efter några flaskor i helgen tycker jag den är lite tam.
Nej, lördagskvällen slutade som den ganska ofta gör; jag sitter där med en Red Seal Ale, och alla andra smaker i käften efter tidigare öl blir brutalt bortkörda.
Citera
2009-05-11, 21:17
Medlem
zepofans avatar
Det verkar som det finns en del flaskor kvar av Smörpundet enligt bolagets sida, så helt kört är det väl inte än. Bara att lägga en beställning.
http://www.systembolaget.se/SokDrycker/VarFinnsVaranExternt.htm?ArtikelNr=1169801&LanNr=0 0&SokVarugrupp=Ol
Citera
2009-05-11, 21:49
Medlem
loomiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Det verkar som det finns en del flaskor kvar av Smörpundet enligt bolagets sida, så helt kört är det väl inte än. Bara att lägga en beställning.
http://www.systembolaget.se/SokDrycker/VarFinnsVaranExternt.htm?ArtikelNr=1169801&LanNr=0 0&SokVarugrupp=Ol

Nej, jag ser det... jag har bara gått på rykten:"den är slut överallt". Och blivit för bekväm när Bolaget bakom knuten sålt slut på sin ranson. Men jag har kollat upp en butik inne i stan som har en hel del kvar (enligt saldot). Den får ett besök i morgon.
Citera
2009-05-11, 22:35
Medlem
mankers avatar
Någon som testat något från Holgate? ser att bolaget har 4-5 sorter från detta Australiensiska märke som låter rätt intressanta, double trouble, hopinator, mt ngtnt osv.
Citera
2009-05-13, 21:55
Medlem
Spitting Images avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JazzforMiles
Trappistöl i all ära, men är det bara jag som har en fabläss för engelsk ale?

Well's Bombardier Ale
Old Speckled Hen
Fuller's ESB (extra special brew)

Samtliga underbara ale-sorter.

Nej du är långt från ensam. Jag älskar verkligen engelsk ale. Problemet är att få tag på det här hemma (när man är på krogen). Det är väl egentligen bara Bishops Arms pubarna som har ale vid sidan om enskilda independent pubar.

Några bra tips på sådana förresten? Var som helst i Sverige går bra.

Njutningen med ale är för mig att den inte är så jäkla full med kolsyra utan är mer balanserad och ger smaken chansen att komma fram. Underbart.
Citera
2009-05-14, 11:42
Medlem
hooliganns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fanimej
Den är ju fan med på top 4 smakrikaste iaf!

Jag är stout/porter-nörd så jag vill gärna pröva nya saker men "the black and white" är åndå min modergud

haha oki, kommer inte riktig ihåg exakt hur den smakade, ibland hamnar man ju i ett visst tillstånd när man sitter å proval öl på puben

Hehe jo man e ju lite porter-skadad allt det är man ju! och, hmm det är nog ingen öl som jag känner igen:/ vilket bryggeri?

Drack en djävulkst god imperial stout häromdagen från Southern Tier Brewery som heter "Choklat", på bishops arms.

http://www.simplybeer.com/blog/wp-content/uploads/2009/01/img_5187.jpg

var en cream-dream!
Citera
2009-05-14, 12:30
Medlem
Cantorass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spitting Image
Nej du är långt från ensam. Jag älskar verkligen engelsk ale. Problemet är att få tag på det här hemma (när man är på krogen). Det är väl egentligen bara Bishops Arms pubarna som har ale vid sidan om enskilda independent pubar.

Njutningen med ale är för mig att den inte är så jäkla full med kolsyra utan är mer balanserad och ger smaken chansen att komma fram. Underbart.

Bishops Arms? Den på Vasagatan i Stockholm har i alla fall ingen riktig ale - de säljer några bedrövliga keg ale men det är allt. Måste man dricka keg så tycker jag att Nynäshamns generellt gör bättre bättre ale än de engelska bryggerierna

I Stockholm finns det engelsk real ale på Oliver Twist och (ibland) på Bull&Bear - finns säkert på fler ställen också
Citera
2009-05-14, 12:46
Medlem
Mr.Carters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spitting Image

Bishops Arms finns i Jönköping. Ganska schysst ställe!
Citera
2009-05-14, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hooligann
haha oki, kommer inte riktig ihåg exakt hur den smakade, ibland hamnar man ju i ett visst tillstånd när man sitter å proval öl på puben

Hehe jo man e ju lite porter-skadad allt det är man ju! och, hmm det är nog ingen öl som jag känner igen:/ vilket bryggeri?

Drack en djävulkst god imperial stout häromdagen från Southern Tier Brewery som heter "Choklat", på bishops arms.

http://www.simplybeer.com/blog/wp-content/uploads/2009/01/img_5187.jpg

var en cream-dream!

Vad kostade den?
Jag har haft Southern Tiers Un*Earthly här hemma i snart tre månader utan att våga dricka den, det är så svårt att hitta rätt tillfälle för en sådan bjässe. Hade tänkt dela den med en vän nu på lördag men jag är osäker eftersom jag drog på mig en förkylning i måndags.
Citera
2009-05-14, 16:43
Medlem
mankers avatar
Kunde inte hålla mig utan öppnade nyss min Schneider Weisse.

stort skum med kraftigt smak, gräsig första smak i första klunken.
påminner om en starkare Hoegarden är min första tanke, typ Hoegarden Grande Cru, fast mer komplex. lång smak, kraftig alkoholstyrka.

Inte så kanongod som jag trodde efter att ha läst lite recensioner men tror det är en öl som bör avnjutas i solen tillsammans med en grillad köttbit, eller för den delen grillad örtkryddad kyckling.

får se om jag köper en till bara för att ha hemma, var ingen besvikelse så.
Citera
2009-05-14, 16:45
Medlem
En polare hade nån utländsk öl som var god, den var mörk.
Det enda specifika jag kommer på var att det var kapsyl men den gick att vrida som en vanlig skruvkork.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in