Citat:
Ursprungligen postat av
Das Auto
Varför skulle man inte få kritisera ett företags reklam utan att vara jagsvag? Det är knappast unikt att folk diskuterar och har åsikter om vad som är lämplig och olämplig marknadsföring. Om något visar väl reaktion att Luciafirandet i sin traditionella form fortfarande är ett viktigt inslag för många svenskar och inte något slentrianmässigt säljarjippo som Fars dag eller liknande.
Svenskar är en av väldigt många folkgrupper som idag lever i Sverige. Varför är det så otänkbart att denna folkgrupp ska få ha traditioner som de kan betrakta som sina egna?
Du visar dig jagsvag sen om du verkligen är det vet inte jag. Din sista mening om att denna svenska folkgrupp som inte får ha sin Luciatradition och svenskar som inte längre kan betrakta denna Luciatradition som sin egen på grund av en bild på ett barn med Luciakrona visar ju på att du tror att alla svenskar är jagsvaga. Inte bara du är jagsvag då, utan du utmålar svenskar som jagsvaga människor utan förmåga.
Varför du är jagsvag vet jag inte. Varför du tror att svenskar är jagsvaga vet jag inte.
Det kan ligga något i det jag skrivit i om ovan. Man har vuxit upp utan traditioner.
Att se en bild på ett mörkhyat barn som har en Luciakrona kan ju knappast rubba den som har en stark tradition och tillräcklig styrka att ha kvar den trots denna skrämmande bild.