2020-01-18, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Den dagen jag får se en uppenbart muslimsk kvinna ex. iklädd hijab, varandes i en amorös situation, med ex. lite kyssande, tillsammans med en blåneger - då, först då skall jag återigen ta reklammakarna på allvar!
Om jag skulle skriva blå..eger så skulle jag bli avstängd en vecka. Anmäler jag dig? Aldrig. Jag är inte sådan.
Citera
2020-01-18, 15:34
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Om jag skulle skriva blå..eger så skulle jag bli avstängd en vecka. Anmäler jag dig? Aldrig. Jag är inte sådan.

Kanske beror mer på att du skriver en massa off topic, vad vet jag? Varför skulle jag, du eller någon annan inte kunna skriva blåneger? Finns väl med i SAOL?

Ytterligare fall som skulle kunna få mig att "lita" på reklamfolket igen är om en blatte är med i en reklam där hans partner är en utvecklingsstörd, dvärg eller liknade - något de är livrädda att förknippas eller ses med... Slik reklam ser du bara vita män och kvinnor i - för dessa kan inte kränkas.
Citera
2020-01-18, 18:24
Medlem
jackdaniels1098s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
Lägg av med att kalla alla rasister som inte gillar att se sitt land förändras till oigenkännlighet.
Sverige har aldrig haft någon folkomröstning om invandringen.
Det här vansinnesexperimentet har politikerna startat bakom ryggen på oss medborgare.
Svenskar överlag tillhör de minst rasistiska folkslagen, tack vare det har vi lyckats totalförstöra vårt eget land på ett par decennier.

Fan va skönt att någon kan säga sanningen! Precis så är det! Håller med till 100%.
Citera
2020-01-18, 18:28
Medlem
AnythingGoess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Nej det kommer inte att sluta och det beror inte på att alla reklamare plötsligt blivit rabiata aktivister.
Det finns ett sofistikerat system av avtal som håller ihop hela bygget.

Haha, nej. Det behövs inga konspirationer för att förklara den här galenskapen. https://open.spotify.com/track/1RumnunzRSwsoQAfBlIxHz?si=WjgLqlkLTGWXTTHkov8V7w
Citera
2020-01-18, 19:47
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Varför skall han ha en "konspiratorisk" förklaring? Vad betyder det egentligen? Att du inte gillar förklaringen. Någon förklaring måste det ju finnas, för det är knappas en slump.

Att det skulle röra sig om en "påstådd" snedfördelning är bara löjligt.

Man kan givetvis argumentera för/emot huruvida detta är bra, men att påstå att det inte förhåller sig så är som sagt bara löjligt, eller oärligt.

Om det öht är som hävdas av vissa (sammanfaller med de som hyser minst sagt rasistiska åsikter) så är det naturligtvis troligare en slump än att världens alla reklamare och företag gått samman med policyn att visa ”vit kvinna och svart man”.

Hör du inte själv hur horribelt det låter? Varför skulle de göra något sådant? Nej håll dig på jorden så slipper du försvara löjliga konspirationsteorier.
Citera
2020-01-19, 07:25
Medlem
Dom vill göra så att folk tycker det är fint och modernt att vara neger och att svenskar gärna ska gifta sig med neger, för negrer är så bra, fina och spännande.
Citera
2020-01-19, 10:14
Medlem
Uncorruptables avatar
Det är att utrota folkslagen som Sarkozy sade:

https://www.youtube.com/watch?v=j4KqvVlp9LQ

Genom att vita kvinnor ska gifta sig med negrar och skapa hybrider.

Totalt i stick i stäv mot FN att man inte får utrota folkslagen, att alla folkslag har en rätt till sitt land och rätt att existera och att utrotning via inflyttning och genetisk övertag är fel och straffbart
Citera
2020-01-19, 11:32
Medlem
Teddy82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fet-gris
Jag har märkt att på senare år så har det varit väldigt mycket mörkhyade personer på reklam på tv. Kan tex vara som i denna reklam, dock inte så många mörkhyade i denna:
https://www.youtube.com/watch?v=qra-1CInX4U
Länken: handlar du på mathem, min mamma handlar där, min pappa handlar där.. yabba yabba

Nu till min fråga.. är det ett medvetet val att lägga in mörkhyade personer i reklamen? är det politiskt korrekt? Eller är det bara ett random urval av personer som dom tar med?

Jag är inte rasist btw.

Endast seriösa svar! Tack ska ni ha, alla vita, gula, bruna och röda människor

Verkar som att den mörkhyade killen skrivit låten i detta fall, det säger han i denna videon:
https://www.youtube.com/watch?v=zFyZtxisC6s
Citera
2020-01-19, 11:51
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Om det öht är som hävdas av vissa (sammanfaller med de som hyser minst sagt rasistiska åsikter) så är det naturligtvis troligare en slump än att världens alla reklamare och företag gått samman med policyn att visa ”vit kvinna och svart man”.

Hör du inte själv hur horribelt det låter? Varför skulle de göra något sådant? Nej håll dig på jorden så slipper du försvara löjliga konspirationsteorier.
En slump? Hahaha, är du på riktigt?
Citera
2020-01-19, 12:16
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
En slump? Hahaha, är du på riktigt?

Vilket informativt och bemötande svar från din sida.

Visa vetenskapligt stöd för ditt påstående, annars är det vedertagna vetenskapliga förhållningssättet att det som hävdar någonting som inte är allmänt känt har bevisbördan.

1. Visa att det förhåller sig så (vetenskapligt stöd).
2. Om du lyckas med 1., visa att orsaken är den du hävdar, annars shut the fuck up!

Ditt påstående samsas just nu med andra rasistiska myter på internetskuggans soptipp.
Citera
2020-01-19, 12:24
Medlem
Juggernawts avatar
Undviker all sorts reklam så mycket det går, streamar/tankar den media jag konsumerar, adblock osv. Trots det har jag oturen att ibland utsättas för reklam och äcklas varje gång det ska kvoteras in sandapor och negrer. Det har gått så långt att jag nu aktivt bojkottar alla företag som stoltserar med sådan reklam. Det ska inte normaliseras! Värst är nog när man möts av äcklet hos myndigheter och vården där man inte kan välja bort skiten. Spyr.
Citera
2020-01-19, 13:03
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fet-gris
Jag har märkt att på senare år så har det varit väldigt mycket mörkhyade personer på reklam på tv. Kan tex vara som i denna reklam, dock inte så många mörkhyade i denna:
https://www.youtube.com/watch?v=qra-1CInX4U
Länken: handlar du på mathem, min mamma handlar där, min pappa handlar där.. yabba yabba

Nu till min fråga.. är det ett medvetet val att lägga in mörkhyade personer i reklamen? är det politiskt korrekt? Eller är det bara ett random urval av personer som dom tar med?

Jag är inte rasist btw.

Endast seriösa svar! Tack ska ni ha, alla vita, gula, bruna och röda människor
Nu har jag inte läst tråden utan svarar utifrån TS frågeställning.

Det behöver inte vara PK för att mörkhyade är med i reklam, men oftast blir det det då företagen, i alla fall fram till väldigt nyligen, vill förmedla den bild av Sverige som regeringen vill. Ofta (läs alltid) framställs den mörka deltagaren i reklamen som den smarta och den vita som lite eljest. Få företag vågar framställa den mörka som lite bakom och den vita som smartare med rädsla av att anklagas för rasism. Men i och med att vindarna vänder ganska kraftigt nu så tror jag nog att vi kommer få se mindre direkt politisk korrekt reklam, utan man kommer sannolikt i sin marknadsföring hålla sig borta från det politiska spelet överhuvudtaget.

EDIT: Dock kommer allt fler att köra på miljögrejen nu, typ att vi har bytt från konservburk till nedbrytbara förpackningar, eller vi klimatkompenserar för bla bla bla... URK!!!

Dock kommer väl alltid reklamen på något sätt att försöka få med vad som är "inne" just nu. För 20 år sen var det jävligt hippt att vara bög, för 15 år sen till nu var det politiskt korrekt att vara för all typ av invandring. Nu är det/kommer bli hippt att vara miljömupp.
Senast redigerad av godboy 2020-01-19 kl. 13:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in