Citat:
Haha, ni är otroliga... Innan ni fortsätter att snacka om "dolda budskap" så kan jag upplysa er om att dessa personer är ett par i verkliga livet. Hör och häpna, det är inte någon jude som har castat dessa personer för att subliminalt förändra attityder kring "rasblandning", det är bara ett par som tydligen har valt att spela sig själva i den här reklamen.
De lär ju inte ha spelat in sig själva med 5 kameror i perfekta vinklar som dessutom ändrar lite fokus.
I vanliga fall är jag inte rasist och jag anser att folk får "göra vad de vill".
Men detta fick även mig att känna avsmak. Inte bara pga rasblandningen utan pga hela upplägget är motbjudande.
Citat:
De liknande rasblandade par jag känner fungerar inte heller, eller har gått skilda vägar. Ibland efter misshandel eller annan kriminalitet, eller månggifte. Araber är mycket svartsjuka.
Tyvärr får det ju inte talas högt om.
Vi får i vårt stilla sinne hoppas på fler katastrofäktenskap så att svenska kvinnor lär sig. Jag kan ju bara tycka att de får skylla sig själva.
Citat:
Det handlar antagligen om att nå ut till araber. Araber är också en målgrupp man vill sälja till. Det som stör mig är att det inte finns någon reklamfilm med en svensk man och utomeuropeisk kvinna som par. Telenor har också en kvinna och mörkhyad man i sin reklamfilm. Samma med Ica. Vad är det här för exkludering 

Haha, en svensk man som hånglar med en tjej i slöja.

Det hade nog skapat kravaller. Så får man ju inte behandla "deras" kvinnor.
Våra svenska reklamhjältar är ju så jävla fega när allt kommer till kritan.
När de ska kvotera in en snäll muslim i en TV-serie eller debattstudio är det oftast tjejen-med-slöja.
När det ska knullas på däremot vågarde inte annat än att ha svart-man-vit-kvinna.
Reklamnissar är f ö väldigt ofta PK och miljöpartister. De lever i Sthlm innerstad , är antirasister, tjänar alldeles för mycket, och känner förstås inte en enda utomeuropé förutom typ Sara i receptionen som är adopterad från Sri Lanka.
.....