2016-09-21, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Estoc
Haha, ni är otroliga... Innan ni fortsätter att snacka om "dolda budskap" så kan jag upplysa er om att dessa personer är ett par i verkliga livet. Hör och häpna, det är inte någon jude som har castat dessa personer för att subliminalt förändra attityder kring "rasblandning", det är bara ett par som tydligen har valt att spela sig själva i den här reklamen.

De lär ju inte ha spelat in sig själva med 5 kameror i perfekta vinklar som dessutom ändrar lite fokus.

I vanliga fall är jag inte rasist och jag anser att folk får "göra vad de vill".

Men detta fick även mig att känna avsmak. Inte bara pga rasblandningen utan pga hela upplägget är motbjudande.

Citat:
Ursprungligen postat av eva88
Sedär, sedär, så trevligt.

Jag känner till tre sådana par.
Jag känner inga kvinnor som har/har haft det så tungt som de tre kvinnorna, och då är männen inte ens längre närvarande.

De liknande rasblandade par jag känner fungerar inte heller, eller har gått skilda vägar. Ibland efter misshandel eller annan kriminalitet, eller månggifte. Araber är mycket svartsjuka.

Tyvärr får det ju inte talas högt om.
Vi får i vårt stilla sinne hoppas på fler katastrofäktenskap så att svenska kvinnor lär sig. Jag kan ju bara tycka att de får skylla sig själva.

Citat:
Ursprungligen postat av GreenYoshi
Det handlar antagligen om att nå ut till araber. Araber är också en målgrupp man vill sälja till. Det som stör mig är att det inte finns någon reklamfilm med en svensk man och utomeuropeisk kvinna som par. Telenor har också en kvinna och mörkhyad man i sin reklamfilm. Samma med Ica. Vad är det här för exkludering

Haha, en svensk man som hånglar med en tjej i slöja.
Det hade nog skapat kravaller. Så får man ju inte behandla "deras" kvinnor.
Våra svenska reklamhjältar är ju så jävla fega när allt kommer till kritan.

När de ska kvotera in en snäll muslim i en TV-serie eller debattstudio är det oftast tjejen-med-slöja.
När det ska knullas på däremot vågarde inte annat än att ha svart-man-vit-kvinna.

Reklamnissar är f ö väldigt ofta PK och miljöpartister. De lever i Sthlm innerstad , är antirasister, tjänar alldeles för mycket, och känner förstås inte en enda utomeuropé förutom typ Sara i receptionen som är adopterad från Sri Lanka.
Citera
2016-09-21, 16:21
Medlem
.
Senast redigerad av ServantOfGod 2016-09-21 kl. 16:34.
Citera
2016-09-21, 16:22
Medlem
.
Senast redigerad av ServantOfGod 2016-09-21 kl. 16:35.
Citera
2016-09-21, 16:27
Medlem
M86As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voodooprasten
Skulle mer tippat på ett tafatt försök att försvara mångfalden, men det spelar ingen roll. Jag tror dig inte förrän du bevisat motsatsen.

Citat:
Ursprungligen postat av Voodooprasten
Det är än så länge en spekulationstråd, men yttra dig inte på det här viset när du själv kommer med påståenden du inte kan hänvisa källor till.

Du är bara sur för att Rami (killen i filmen heter så) har en snyggare flickvän än vad du har

Reklamfilmen är producerad och inspelad av mediebolaget Åkestam Holst, via dem kan du oxå få reda på vilka skådespelarna! och ja, man sökte specifikt efter ett par i 30-års åldern, men man specade inte någon speciella önskemål om utseende i detta fallet. Råkade bara vara så att detta var ett bra par för denna reklamfilmen!
Citera
2016-09-21, 16:43
Medlem
Mmmm...men jag tror att jag skulle kunna närma mig en muslimsk kvinna, det vore spännande. Blir jag uppsprättad av hennes släkt då?.... .....

Jag skulle tillåta slöja när vi är ute och promenerar men naturligtvis inte i mitt hem. Ute får hon vara ett vandrande tält men aldrig hemma.
Senast redigerad av ShariaInstructor 2016-09-21 kl. 16:47.
Citera
2016-09-21, 16:43
Medlem
Enoch.Thulins avatar
IKEA själv har nog ingen tanke bakom. Man lägger ut detta på hippa reklambyråer som försöker appellera till den ängsliga medelklass dom själv tillhör. Men gissningsvis så har Bäst Före-datumet passerats avseende denna typ av indoktrinering & jag tror inte man vinner några kunder på sånt här. Möjligtvis vinner reklambyrån poäng bland sina likasinnade polare.

Det är lite som Ernman & Schyffert, det känns inte så fräscht längre.
Citera
2016-09-21, 16:47
Medlem
Eroticon6s avatar
Inge nytt man tar nästan alltid in babbar och annat i reklam riktad mot svenskar.

https://www.youtube.com/watch?v=EivertV1E28

https://www.youtube.com/watch?v=jt2NwbimQnQ
Citera
2016-09-21, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonPaul2008
En relativt ny reklamfilm från IKEA där en arabisk man och en svensk kvinna hånglar har varit ute i cirka 2 veckor nu (i alla fall på YouTube). Vad tror ni meningen med reklamen är? Finns det något "dolt meddelande" i.o.m att det är en svensk kvinna och arabisk man? Eller är detta det nya normala i landet lagom (extremt kanske det ska heta nu för tiden)?

https://www.youtube.com/watch?v=i6FAeycz2S4

Varför inte en Arabisk kvinna i hijab som hånglar med en svensk man?

Vet vi vem den kvinnliga skådespelaren är?
Citera
2016-09-21, 16:49
Medlem
Voodooprastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M86A
Du är bara sur för att Rami (killen i filmen heter så) har en snyggare flickvän än vad du har

Reklamfilmen är producerad och inspelad av mediebolaget Åkestam Holst, via dem kan du oxå få reda på vilka skådespelarna! och ja, man sökte specifikt efter ett par i 30-års åldern, men man specade inte någon speciella önskemål om utseende i detta fallet. Råkade bara vara så att detta var ett bra par för denna reklamfilmen!

Där ser man!

Det sistnämnda köper jag dock inte. Det är bara att bläddra igenom deras katalog och agendan är uppenbar. Tror man att detsamma inte gäller för TV-reklamen måste man vara universitetsstudent eller innerstadsbo, läs naiv, verklighetsfrånvänd PK-skadad.
Citera
2016-09-21, 17:02
Medlem
89 like och 4000 dislike talar sitt tydliga språk.
Citera
2016-09-21, 17:20
Moderator
manamanahs avatar
Integration och invandring --> Reklam och marknadsföring
/Moderator
Citera
2016-09-21, 17:23
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storskarven
Om några veckor kommer det säkert en film där en etnisk svensk hånglar upp en muslimsk kvinna i slöja. Eller inte.

Haha, skulle inte tro det! Då skulle ju musslorna bli kränkta och så kanske nån skulle prova prylarna på knivavdelningen igen.

Skäms Ikea!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in