Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Det har verkligen gått så långt nu att varken företag eller reklambyråerna vågar/vill göra en reklam med enbart vita heterosexuella karaktärer.
Är som ett tvång att det måste vara rasblandat, handikappade, muslimer, HBTQ osv.
Är du vit heterosexuell sekulär så är budskapet till dig att du inte längre duger eller är önskad.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mudaki
håller med förutom det sista. vet inte varför du tänker så.
Han hittar ju dessutom på i sin lista eftersom allt han sysslar med är filosofi, som om han hade tittat för djupt i Galadriels anakronist-spegel, han ser ting som ännu inte inträffat eller kommer inträffa, ett enda stort ideologiskt känsloargument.
För det finns inga reklamfilmer med muslimer, en reklamfilm med muslimer kan bara vara tanter i hijab eller herrar i lång särk, skägg & roliga mössor, det kan däremot dyka upp arabiska unga gossar (sk babbar) men det är förhållandevis få i jämförelse med dom högadliga.
Det finns heller ingen reklam med handikappade (Kolgrill-ftw sammanhopar alla marginaliserade
(dom ska vara det) som svaga, vilket säger något om hans bild av vita hereotsexuella män som motsatsen, jag har inget emot att se rullstolsburna svenskar göra reklam för nya stolar t.e.x.)
Inte heller finns det någon HBTQ reklam i svensk tv, nej Mello är inte samma sak som reklam, och nej det är inte längre bögar som deltar i Mello. Dom har ersatts av mörkhyade
Också blir man så jävla less på alla nazist-lärda söndagsseglare som enbart har något emot svarta i svensk reklam så länge det handlar om rasblandning
Jag är antagligen den enda tillräckligt nyanserade i det här rummet

motbevisa mig, tystnad bara bekräftar mig