2021-04-16, 10:35
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Det har verkligen gått så långt nu att varken företag eller reklambyråerna vågar/vill göra en reklam med enbart vita heterosexuella karaktärer.

Är som ett tvång att det måste vara rasblandat, handikappade, muslimer, HBTQ osv.

Är du vit heterosexuell sekulär så är budskapet till dig att du inte längre duger eller är önskad.
Citera
2021-04-16, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Hotels.com

Neger är sambo med vit kvinna.

Hon är väl arabiska o inte negress
Citera
2021-04-17, 20:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones

Han är NEGER och heter Kalle.

Hon är vit och heter Astrid, i reklamen alltså.
Citera
2021-04-18, 20:45
Medlem
Crapmagics avatar
Priorin reklamen innehåller en svart kvinna! inte ens hon ska få komma undan med
att inte inneha skandinaviskt tunt hår

Sååååååå, vad hände under den gamla goda tiden när det ännu inte fans etnisk nischad reklam i svensk tv, handlade inte afrikaner & araber utan reklam, kände dom sig exkluderad! varpå man inte satte sprätt på bidraget?
Senast redigerad av Crapmagic 2021-04-18 kl. 21:19.
Citera
2021-04-18, 21:46
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Räddningen är här, sluta kivas pojkar, svaret är att hon ser ut att vara Indiska, å det är som ni vet ett pinnhål upp
på brun-skalan (gråskalan, det är inte jag som är hudfärgs-fixerad det är reklammakarna ) då indier är ganska fåtaliga och driftiga i sverige
Senast redigerad av Crapmagic 2021-04-18 kl. 21:51.
Citera
2021-04-18, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueDepths
Ge exempel?

Vem har inte det?
H&M

https://www.youtube.com/watch?v=oKcBt3ipUxE

Lindex
https://www.youtube.com/watch?v=6dDxuYgcvpg

Åhléns

https://www.ahlens.se/cms/liveshopping

mm mm
Citera
2021-04-20, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Det har verkligen gått så långt nu att varken företag eller reklambyråerna vågar/vill göra en reklam med enbart vita heterosexuella karaktärer.

Är som ett tvång att det måste vara rasblandat, handikappade, muslimer, HBTQ osv.

Är du vit heterosexuell sekulär så är budskapet till dig att du inte längre duger eller är önskad.
håller med förutom det sista. vet inte varför du tänker så.
Citera
2021-04-20, 22:38
Medlem
Crapmagics avatar
"Husqvarna" visar upp sin senaste modell utav en svart motorgräsklippare
"Lotto" visar en svart vinnare.....som hitta till landet som dröp av mjölk & honung

Varje gång jag råkar av misstag snegla på reklam-TV & får se Sune & svarte mannen springer
jag i rasande triumf till den här tråden och upprepar vilken produkt det handlar om innan jag glömmer, och jag vill att ni andra ska vara snabbare än jag så det blir mellanrum
Senast redigerad av Crapmagic 2021-04-20 kl. 23:03.
Citera
2021-04-20, 22:54
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw

Citat:
Ursprungligen postat av Mudaki
håller med förutom det sista. vet inte varför du tänker så.

Han hittar ju dessutom på i sin lista eftersom allt han sysslar med är filosofi, som om han hade tittat för djupt i Galadriels anakronist-spegel, han ser ting som ännu inte inträffat eller kommer inträffa, ett enda stort ideologiskt känsloargument.

För det finns inga reklamfilmer med muslimer, en reklamfilm med muslimer kan bara vara tanter i hijab eller herrar i lång särk, skägg & roliga mössor, det kan däremot dyka upp arabiska unga gossar (sk babbar) men det är förhållandevis få i jämförelse med dom högadliga.

Det finns heller ingen reklam med handikappade (Kolgrill-ftw sammanhopar alla marginaliserade
(dom ska vara det) som svaga, vilket säger något om hans bild av vita hereotsexuella män som motsatsen, jag har inget emot att se rullstolsburna svenskar göra reklam för nya stolar t.e.x.)

Inte heller finns det någon HBTQ reklam i svensk tv, nej Mello är inte samma sak som reklam, och nej det är inte längre bögar som deltar i Mello. Dom har ersatts av mörkhyade

Också blir man så jävla less på alla nazist-lärda söndagsseglare som enbart har något emot svarta i svensk reklam så länge det handlar om rasblandning

Jag är antagligen den enda tillräckligt nyanserade i det här rummet motbevisa mig, tystnad bara bekräftar mig
Senast redigerad av Crapmagic 2021-04-20 kl. 23:39.
Citera
2021-04-21, 21:01
Medlem
Crapmagics avatar
Normejerier gör reklam för "Världens bästa lärare"

Har ni sätt många manliga svarta lärare i 30 års åldern? det har inte jag, jag har inte sätt någon i någon åldersgrupp
Senast redigerad av Crapmagic 2021-04-21 kl. 21:05.
Citera
2021-04-21, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Han hittar ju dessutom på i sin lista eftersom allt han sysslar med är filosofi, som om han hade tittat för djupt i Galadriels anakronist-spegel, han ser ting som ännu inte inträffat eller kommer inträffa, ett enda stort ideologiskt känsloargument.

För det finns inga reklamfilmer med muslimer, en reklamfilm med muslimer kan bara vara tanter i hijab eller herrar i lång särk, skägg & roliga mössor, det kan däremot dyka upp arabiska unga gossar (sk babbar) men det är förhållandevis få i jämförelse med dom högadliga.

Det finns heller ingen reklam med handikappade (Kolgrill-ftw sammanhopar alla marginaliserade
(dom ska vara det) som svaga, vilket säger något om hans bild av vita hereotsexuella män som motsatsen, jag har inget emot att se rullstolsburna svenskar göra reklam för nya stolar t.e.x.)

Inte heller finns det någon HBTQ reklam i svensk tv, nej Mello är inte samma sak som reklam, och nej det är inte längre bögar som deltar i Mello. Dom har ersatts av mörkhyade

Också blir man så jävla less på alla nazist-lärda söndagsseglare som enbart har något emot svarta i svensk reklam så länge det handlar om rasblandning

Jag är antagligen den enda tillräckligt nyanserade i det här rummet motbevisa mig, tystnad bara bekräftar mig

Finns massor med företag som visar kvinnor i hijab för att de måste haka på nån slags trend när man glamouriserar sexism och förtryck. HM, Nike, Vouge, har massor med reklam då kvinnor bär hijab. Bilder på kvinnor i hijab finns på hemsidor för universitet och skolor och på Sturups flygplats är en kvinna i hijab målad som "konst" på väggen. Loreal har en kvinna i hijab som gör reklam för skönhetsprodukter...ironiskt nog...med mera med mera...
Citera
2021-04-21, 22:24
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maya833
Finns massor med företag som visar kvinnor i hijab för att de måste haka på nån slags trend när man glamouriserar sexism och förtryck. HM, Nike, Vouge, har massor med reklam då kvinnor bär hijab. Bilder på kvinnor i hijab finns på hemsidor för universitet och skolor och på Sturups flygplats är en kvinna i hijab målad som "konst" på väggen. Loreal har en kvinna i hijab som gör reklam för skönhetsprodukter...ironiskt nog...med mera med mera...
Jaså, jag trodde den här tråden handlade om tv eller i värsta fall streaming TV-reklam
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in