2015-01-16, 12:50
Medlem
SleighBellss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweDutch
Är du säker på att du verkligen skall plugga till ssk?
Ursäkta att jag bara hoppar in i diskussionen så här, men ssk (sjuksköterska)? Ifall du verkligen planerar på att byta karriär Dainea, ge mig numret till din åkare så jag får ta din plats!

Det finns ingen som jobbar åt norska Martinsons här förresten?
Citera
2015-01-16, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SleighBells
Ursäkta att jag bara hoppar in i diskussionen så här, men ssk (sjuksköterska)? Ifall du verkligen planerar på att byta karriär Dainea, ge mig numret till din åkare så jag får ta din plats!

Du menar martinsen och deras dotterbolag litra?

Nej det gör jag inte, men är väl bekant med två som jobbar åt martinsen samt en som jobbar för ett av deras andra bolag Scan gas (tror det heter så).
Citera
2015-01-16, 16:43
Medlem
Fått ett nytt jobb köra bil och släp i gbg .Någon som kört där innan(eller annan storstad) som kan ge lite tips för en nybörjare med noll lokalkännedom.
Citera
2015-01-16, 16:44
Medlem
Daineas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleighBells

Ah, då är det du som är de där fem procenten som Pajas nämnde?
Men visst; det var ju så jag fick mitt jobb: blev rekommenderad av han som slutade, så det kan ju gott bli tradition, men håll inte andan för jag har några år kvar att spara pengar på först. Jag har inga planer på att bekosta utbildningen med CSN.

Citat:
Ursprungligen postat av flashspy
Du menar martinsen och deras dotterbolag litra?

Nej det gör jag inte, men är väl bekant med två som jobbar åt martinsen samt en som jobbar för ett av deras andra bolag Scan gas (tror det heter så).

Nästan korrekt. Scan Tank Gass (inte att förväxla med Scan Tank Auto) är tillsammans med Martinsen dotterbolag i Litrakoncernen. Men helt fel att Martinsen äger Litra är det inte för gubben Martinsen äger en inte oansenlig post i Litra AS.
Senast redigerad av Dainea 2015-01-16 kl. 17:35.
Citera
2015-01-23, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zezzyy
Den förra stängdes men den nya finns uppe nu ca 4.5k medlemmar i skrivande stund.

Idag när jag skulle lasta på ett ställe så blir killen som ska lasta jätte glad att det ÄNTLIGEN var en svensk chaufför som körde.

Var medlem på den första med 30.000 medlemmar, sen på den med lite drygt 5000. Den sista stängdes ner tack vare hästfolket.

Har du länk till den nya gruppen?? har sökt men inte funnit den
Citera
2015-01-24, 15:30
Medlem
Hur lång är den längsta sträcka du kört enkel resa, utan stopp för lossning eller lastning?

Själv har jag kört Simrishamn - Kirkenes, var 225 mil enkel.
Citera
2015-01-24, 18:56
Medlem
Chewbaccasuits avatar
Citat:
Hur lång är den längsta sträcka du kört enkel resa, utan stopp för lossning eller lastning?

Larvik-Odense-upp via e20 till Svinesund-ner till Larvik igen.
Citera
2015-01-24, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chewbaccasuit
Larvik-Odense-upp via e20 till Svinesund-ner till Larvik igen.

Menar nu Narvik? det där är ju 76 mil enkel
Citera
2015-01-24, 21:13
Medlem
Citat:

Och dessutom går inte E20 till Svinesund utan E6!
Citera
2015-01-24, 22:08
Medlem
weiskorvs avatar
Citat:

Oslo - Tromsø, kollade google maps nu, var 180 mil enkel om man som jag körde genom Sverige.
Citera
2015-01-25, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weiskorv
Oslo - Tromsø, kollade google maps nu, var 180 mil enkel om man som jag körde genom Sverige.

De flesta transporter från Södra Norge och Mitt Norge och upp till Nord Norge går via Sverige. Därför många Svenska chaufförer kan köra för dom och ha ekipaget hemma. Körde du via Kill-piss-järvii eller tog du vägen via Tjej-kiss-järvii?

Skulle vara ett helvete att köra Oslo - Tromsö genom Norge. Har själv kört Tromsö - Trondheim med lossning och omlastning efter vägen ner... är så jävla tråkigt att köra..
Senast redigerad av flashspy 2015-01-25 kl. 08:43.
Citera
2015-01-25, 11:16
Medlem
Chewbaccasuits avatar
Citat:

Naj Larvik, har inte kört så jättelångt men det är mitt längsta. Okej, men dumdum menade upp e20, sen byte till e6an för dom som måste ha allt beskrivet med tydliga, guldiga bokstäver
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in