2015-01-15, 14:29
Medlem
C / CE tycker då jag inte var så svårt. Det är 90% b-teori. YKBn däremot är ett jävla lotteri, där gäller det bara att ha tur och få "rätt" frågor.

Vet en kille som gjort YKBn 5 gånger.
Citera
2015-01-15, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retrofan
C / CE tycker då jag inte var så svårt. Det är 90% b-teori. YKBn däremot är ett jävla lotteri, där gäller det bara att ha tur och få "rätt" frågor.

Vet en kille som gjort YKBn 5 gånger.

YKB är enkelt.
Boken är lätt jämfört med tungboken, C provet fick jag en del B frågor på men CE var det mest CE och andra tekniska lastbilsfrågor m.m, inga problem med någonting.
Citera
2015-01-15, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
YKB är enkelt.
Boken är lätt jämfört med tungboken, C provet fick jag en del B frågor på men CE var det mest CE och andra tekniska lastbilsfrågor m.m, inga problem med någonting.
Du har fel eftersom YKBn kan vara frågor på precis allt, även sånt som inte är direkt lastbilsrelaterat.

Du hade nog bara tur och fick enkla frågor/frågor du råkade ha pluggat på.
Citera
2015-01-15, 16:01
Medlem
Citat:
YKB är enkelt.

Det räcker inte med att läsa ykb boken. Enkelt och enkelt - deras antaganden är inte alltid så självklara, än mindre formuleringarna.

Men det är tre olika ykb prov där med som i de andra c/ce. Du kanske fick ett enkelt?

Vissa har fått göra om mer än 5 -6 ggr. Fast då borde man ha lite koll mer på frågorna kan jag tycka..
Citera
2015-01-15, 16:13
Medlem
Äsch, jag läste säkert tungboken 5 gånger och ykb boken 3 gånger kunde skiten utantill självklart faller ykbn enkelt, men jag undrar, skall provet göras om vart femte år? eller är det enbart 35h utbildning sitta lyssna och tjata med tråkiga män?? känns lite b att läsa skiten igen.
Citera
2015-01-15, 16:51
Medlem
Daineas avatar
Citat:
Äsch, jag läste säkert tungboken 5 gånger och ykb boken 3 gånger kunde skiten utantill självklart faller ykbn enkelt, men jag undrar, skall provet göras om vart femte år? eller är det enbart 35h utbildning sitta lyssna och tjata med tråkiga män?? känns lite b att läsa skiten igen.

Efteråt är det bara 35h.
Gjorde min i september. Det var nice; huvudkontoret betalade flygresa till och från kursorten, övernattningar på hotell hela kursveckan, mat både på kursanstalten och på hotellet och alkohol på sista övernattningen, för att inte nämna betald arbetstid för hela kursen.

Det är fan så mycket mysigare än att köra samma tid!
Citera
2015-01-15, 16:57
Medlem
Citat:
Så du påstår att du kan tungboken och yrkesföraren utantill. Ha ha det tror jag vad jag vill på.

Ödmjukhet är ingenting för dig va?
Citera
2015-01-15, 16:59
Medlem
Citat:
Så du påstår att du kan tungboken och yrkesföraren utantill. Ha ha det tror jag vad jag vill på.

Ödmjukhet är ingenting för dig va?

Väldigt ödmjuk.

Men, varför kastar du runt på vad jag skrev? Står det att jag kan det utantill eller kunde det utantill i inlägget du citerade?

Citat:
Ursprungligen postat av Dainea
Efteråt är det bara 35h.
Gjorde min i september. Det var nice; huvudkontoret betalade flygresa till och från kursorten, övernattningar på hotell hela kursveckan, mat både på kursanstalten och på hotellet och alkohol på sista övernattningen, för att inte nämna betald arbetstid för hela kursen.

Det är fan så mycket mysigare än att köra samma tid!

Detta låter guld.
Citera
2015-01-15, 17:04
Medlem
Citat:
Väldigt ödmjuk.

Men, varför kastar du runt på vad jag skrev? Står det att jag kan det utantill eller kunde det utantill i inlägget du citerade?
Eftersom dina meningar är rätt hafsigt och slarvigt skrivna är det lite svårt att veta vad du menar. Jag tolkade det som att du hade läst böckerna 3-5 gånger och att du numera kan de utantill. Förklara gärna hur du nu menade om det inte var det som åsyftades.
Citera
2015-01-15, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashspy
Någon som vet om truckers paradise på fejjan stängts ner? Har sökt men hittar inte gruppen.....
Den förra stängdes men den nya finns uppe nu ca 4.5k medlemmar i skrivande stund.

Idag när jag skulle lasta på ett ställe så blir killen som ska lasta jätte glad att det ÄNTLIGEN var en svensk chaufför som körde.
Citera
2015-01-15, 18:12
Medlem
Citat:
Eftersom dina meningar är rätt hafsigt och slarvigt skrivna är det lite svårt att veta vad du menar. Jag tolkade det som att du hade läst böckerna 3-5 gånger och att du numera kan de utantill. Förklara gärna hur du nu menade om det inte var det som åsyftades.

Jag var tydlig med att jag kunde böckerna utantill.
Missade du att jag skrev; jag kunde skiten utantill, eller valde du bara att ignorera det?
Senast redigerad av testocyp 2015-01-15 kl. 18:21.
Citera
2015-01-15, 18:51
Medlem
Citat:
Jag var tydlig med att jag kunde böckerna utantill.
Missade du att jag skrev; jag kunde skiten utantill, eller valde du bara att ignorera det?
Läs om vad du skrev igen och föreställ dig att någon som inte känner dig eller vet vad du menar tänker. Då tolkar man det som att du läste böckerna några gånger och sen kunde du dom - inga prov i världen är en match för dig. Vi behöver inte grotta ner oss i detta, jag bryr mig inte om nu så vore fallet, men jag tycker det låter väldigt osannolikt, och jag tycker synd om de som rådfrågar i tråden om de ska få fel uppfattning bara för att någon brackig jävel ska sitta och prata skit om något som inte stämmer. Nåväl, du kanske är ett geni eller har någon slags fotografiskt minne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in