2014-04-15, 21:42
Medlem
Daineas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ree81
Har inte kollat igenom tråden särskilt noggrant, men hur ser det ut med sömnen som chaufför? Jag har vissa sömnproblem. Måste man sova i bilen rätt ofta?

Hur långt är ett snöre?
Väljer du att köra fjärr följer det med övernattningar med i dealen, men de flesta sover hemma de flesta nätter.
Citera
2014-04-15, 23:25
Medlem
foppatoffel.s avatar
Citat:
Har inte kollat igenom tråden särskilt noggrant, men hur ser det ut med sömnen som chaufför? Jag har vissa sömnproblem. Måste man sova i bilen rätt ofta?

Jag har mest bott i hytten och tycker det funkat bra. Har kört kylbil och således lärt mig sova trots att kylagregatet brummar som en gräsklippare. Jag kan påstå att det är ovanligt att bo i lastbilen i dag så länge man avlönas efter svenska kollektivavtal.
Citera
2014-04-15, 23:42
Medlem
Chewbaccasuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dainea
Bara kul att kunna hjälpa till. Kom ihåg att det inte finns dumma frågor, bara idioter som är för stolta att fråga eller för dumma för att förstå den tredje förklaringen.
Har du fått jobb som lots?

Men tillslut gick det upp ett ljus tack vare din förklaring

Naj har inte fått något jobb men funderade på att söka det. Men eftersom jag inte visste exakt vad det var tyckte jag man kunde fråga här.
Dock så är det lite kärvt med boende för min del i övriga Sverige(bor på Gotland) så behöver jag ett jobb där man kan sussa i bilen.
Citera
2014-04-15, 23:48
Medlem
Daineas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chewbaccasuit

Naj har inte fått något jobb men funderade på att söka det. Men eftersom jag inte visste exakt vad det var tyckte jag man kunde fråga här.
Dock så är det lite kärvt med boende för min del i övriga Sverige(bor på Gotland) så behöver jag ett jobb där man kan sussa i bilen.

Aldrig funderat på att söka utomlands?
Citera
2014-04-15, 23:51
Medlem
Chewbaccasuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dainea
Aldrig funderat på att söka utomlands?

Har kört fjärr i det närmaste, mellan Norge och Danmark.
Det är ju ingen lotstjänst.

Men jag vill ju testa allt inom transport, inklusive lots nu när jag vet vad det innebär.
Citera
2014-04-15, 23:54
Medlem
Chewbaccasuits avatar
Men för att klokt svara på din fråga, jo självklart vill jag jobba utomlands. Så svårt att få sin buffert tillräcklig bara.
Citera
2014-04-16, 03:41
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:

Den kommer inte bli bättre om du tar ett jobb som lastbilschaufför det är ett som är säkert.

Sömnproblem (sömnbrist), stress och dåliga matvanor är något som går hand i hand när man tar steget till att bli en truck driver..
Citera
2014-04-16, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chewbaccasuit

Finns några åkerier som trafikerar norra Sverige där nere, de bor i bilen. Har själv kört åt något utav dem
Citera
2014-04-16, 14:47
Medlem
Chewbaccasuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashspy
Finns några åkerier som trafikerar norra Sverige där nere, de bor i bilen. Har själv kört åt något utav dem

Jorå, känner till ett antal. Men dom har ju sin styrka redan så där blir det svårt.

Hade ju inte vart helt galet att sätta sig i Malmbergs bilar
Citera
2014-04-16, 15:52
Medlem
Petflaskas avatar
fått erbjudande att jobba åt studentconsulting i norge hos bring över sommaren. Lönen skulle hamna på ca 190NOK boende för ca 4500 i månaden.

Är det en bra deal tycker ni?
Citera
2014-04-16, 16:08
Medlem
Daineas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petflaska
fått erbjudande att jobba åt studentconsulting i norge hos bring över sommaren. Lönen skulle hamna på ca 190NOK boende för ca 4500 i månaden.

Slå till. Det är över snittet.
Citera
2014-04-16, 16:15
Medlem
Chewbaccasuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petflaska

Jobbade också åt SC i somras, på Tine. Hade en lön på 168 men som ökade till 172. Och ett boende för ungefär samma pris. Hjälpte dom dig med boendet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in