2014-05-11, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joliet-Jake
Jag var i inskriven, men hade jobb via bemanning just då, inget permanent alltså. Hälften i min klass var i min ålder (20-22) och haft olika korta anställningar, sen var det några äldre som vart långtidsarbetslösa. Man får tjata som fan o sen ha lite tur.

Men var du föremål för Jobb och aktivtetsgaratin eller den för ungdommar via AF, de kräva att man är inskriven på denna för att få en utbildning via AF ?

Det jag mena med funktionsnedsättning brukar oxå vara ett krav för att få åtgärder såsom utbildning via AF tex körkort mm
Citera
2014-05-11, 09:44
Medlem
hur många vanliga 7-4 kneg finns de inom branschen. har en del kontakter med åkeri sedan polare växt upp och blivit åkare men har inte riktigt ställt frågan till de om detta. träning för mig har sedan barnsben varit min största glöd och räddat mig ifrån mycket som gick snett med många vänner... jag ser helst inte att jobba där jag inte kan träna kontinuerligt. brukar en lastbilschaufför kunna träna kontinuerligt?

Citat:
Ursprungligen postat av messier11
Hur lång utb? de via af är ju oftast mer humana tidsperspektiv på..

30v... jag är mitt uppe i en. tröttnade på mitt jobb och sökte för nya utmaningar. aldrig varit intresserad utav fordon eller lastbilskörning men jag måste medge att det är ganska trevligt att sitta i hytten.
Citera
2014-05-11, 13:27
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fyyfaan
Men var du föremål för Jobb och aktivtetsgaratin eller den för ungdommar via AF, de kräva att man är inskriven på denna för att få en utbildning via AF ?

Det jag mena med funktionsnedsättning brukar oxå vara ett krav för att få åtgärder såsom utbildning via AF tex körkort mm

DEn för ungdomar var jag inskriven i. Har man inte fast så brukar man ha någon slags kontakt med af. Och vad du menar med funktionsnedsättning fattar jag inte, varför skullle dem utbilda någon för en hård och tungt yrke om man var handikappd? Var ingen på grönlunds som var det iallafall.. Vi hade inte ens några invandrare på lastbilsutbildningen, bussutb är det nästan bara somalier o liknande dock,
Citera
2014-05-11, 13:29
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
hur många vanliga 7-4 kneg finns de inom branschen. har en del kontakter med åkeri sedan polare växt upp och blivit åkare men har inte riktigt ställt frågan till de om detta. träning för mig har sedan barnsben varit min största glöd och räddat mig ifrån mycket som gick snett med många vänner... jag ser helst inte att jobba där jag inte kan träna kontinuerligt. brukar en lastbilschaufför kunna träna kontinuerligt?

30v... jag är mitt uppe i en. tröttnade på mitt jobb och sökte för nya utmaningar. aldrig varit intresserad utav fordon eller lastbilskörning men jag måste medge att det är ganska trevligt att sitta i hytten.

Jag har fått ge upp min fotboll för jobbet.. Men då kör jag bara kväll. Det är väldigt oregelbundna arbetstider på dem flesta ställen.
Citera
2014-05-11, 14:09
Medlem
Citat:
Är det två terminer då? eller är de inte "synkat" med skolåret?
Svårt att bedöma om det lönar sig med förlorad arbetsinkomst att gå så länge kontra att jobba och ta allt på fritiden till egen bekostnad
Citera
2014-05-11, 14:11
Medlem
Citat:

Går du via AF?
Citera
2014-05-11, 14:18
Medlem
Citat:
DEn för ungdomar var jag inskriven i. Har man inte fast så brukar man ha någon slags kontakt med af. Och vad du menar med funktionsnedsättning fattar jag inte, varför skullle dem utbilda någon för en hård och tungt yrke om man var handikappd? Var ingen på grönlunds som var det iallafall.. Vi hade inte ens några invandrare på lastbilsutbildningen, bussutb är det nästan bara somalier o liknande dock,

OK nå det kan förklara hela saken varför du fick kortet via AF du var alltså inskriven i ungdomsgarantin på AF, då var du giltig för åtgärder via AF sk urvalsgrupp.

Har du fast jobb nu och lämnat AF eller har du bidrag via AF ??

Funktionsnedsättning kan vara vad som helt inte alltid rullstolsbunden eller knäpp i bollen, det kan vara allergi eller något annat och då kan man vara chafför fast man är funktionnedsatt, allt behöver inte vara till ytterligheter fast det iofs verkar hemskt när man hör ordet nämnas :/
Citera
2014-05-11, 14:40
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fyyfaan
OK nå det kan förklara hela saken varför du fick kortet via AF du var alltså inskriven i ungdomsgarantin på AF, då var du giltig för åtgärder via AF sk urvalsgrupp.

Har du fast jobb nu och lämnat AF eller har du bidrag via AF ??

Funktionsnedsättning kan vara vad som helt inte alltid rullstolsbunden eller knäpp i bollen, det kan vara allergi eller något annat och då kan man vara chafför fast man är funktionnedsatt, allt behöver inte vara till ytterligheter fast det iofs verkar hemskt när man hör ordet nämnas :/
Ja jag fick fast, samma dag som jag tog kortet Har inte haft kontakt med af sedan dess, antar jag är utskriven.
Citera
2014-05-11, 14:41
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Citat:
Svårt att bedöma om det lönar sig med förlorad arbetsinkomst att gå så länge kontra att jobba och ta allt på fritiden till egen bekostnad
MIn tog 25v. Det är segt som fan, och mycket dötid, men det är det värt. Om du smiter iväg o jobbar nån dag i veckan så tror jag inte de bryr sig nämnvärt.
Citera
2014-05-11, 14:51
Medlem
Citat:
Jag har fått ge upp min fotboll för jobbet.. Men då kör jag bara kväll. Det är väldigt oregelbundna arbetstider på dem flesta ställen.

för mig är de ingen fara när de hamnar, morgon kväll natt jag har tillgång till mitt gym dygnet runt...bara jag kan få ihop mina pass per vecka där nere så gnäller jag inte när det så sker. det står inte på tavlan att lägga min träning på hyllan för att köra.... däremot har jag svårt att se det inte gå ihop, med tanke på att jag inte har någon fast tid då träningen ska ske.. men vad fasen vet jag. tack för ditt svar

Citat:

nej.30v i stöten. pengar är inget problem får dessutom 7tusen utan att ta lån och på det har jag sparade inkomster och frugans inkomst som är över medel.

Citat:
Ursprungligen postat av dothatshitdoit
Går du via AF?

absolut inte.
af har jag aldrig haft kontakt med.
Senast redigerad av testocyp 2014-05-11 kl. 14:56.
Citera
2014-05-11, 19:54
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Citat:
för mig är de ingen fara när de hamnar, morgon kväll natt jag har tillgång till mitt gym dygnet runt...bara jag kan få ihop mina pass per vecka där nere så gnäller jag inte när det så sker. det står inte på tavlan att lägga min träning på hyllan för att köra.... däremot har jag svårt att se det inte gå ihop, med tanke på att jag inte har någon fast tid då träningen ska ske.. men vad fasen vet jag. tack för ditt svar

.

Då är det nog lugnt, du kommer nog ha nytta av att vara stor och stark när det kommere till lastning osv.
Citera
2014-05-11, 20:16
Medlem
Citat:
Då är det nog lugnt, du kommer nog ha nytta av att vara stor och stark när det kommere till lastning osv.

detta lättade bröstkorgen på mig.. då träning till stor del har varit mitt brinnande intresse i mer än 15år. att sitta i hytten och köra är kul, det är inte mycket jag finner roande när det kommer till arbete men lastbilschaufför är någonting jag blivit genuint intresserad av vilket jag inte direkt var när jag sökte till utbildningen.. självklart vill jag ju inte att yrket ska krocka med mitt intresse men vid en annan eftertanke då jag har tillgång till det vilken tid på dygnet det passar mig så borde det inte vara några bekymmer alls men det var en tanke som präglat mig ett tag.

det är någonting jag kan tänka mig kommer att underlätta vilket inte annat är ett plus.. när vi väl är igång, hur är det med mikrovågsugn och kyl är detta något som hör till vanligheter i lastbilar? jag äter ogärna ute, laga mat är en av mina passioner och mat är någonting jag vräker i mig i mängder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in