2012-02-27, 21:31
Medlem
foppatoffel.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bastard.
Jag kör åt Westan när jag kör timmertransporter. Flistransporterna sker under Sundfrakts varumärke.

Kör du långt under ett arbetspass? har ni samlastning?
Citera
2012-02-28, 22:10
Medlem
i vad förvarar ni era färdskrivarblad? var kan man köpa behållare till dem?
Citera
2012-02-28, 22:17
Medlem
bastard.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evreka

En blå diagrambladsficka med gula kanter. Ett fack för oanvända blad och ett för använda. Sedan har du en lite olika fack - själv har jag yrkeskompetensbeviset och färdskrivarkortet i ett av dom.

Jag köpte min på Wist last & buss för 170 kr. Tror de finns på ett par utvalda ställen i mellersta Sverige och uppåt.
Citera
2012-02-29, 06:29
Medlem
Daineas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evreka

På den tiden jag kørde med blad så stoppade jag ner dom i førpackningen igen.
Citera
2012-02-29, 15:18
Medlem
bastard. du körde inte E4 inatt/imorse vid gnarp ungefär på väg norrut?
Citera
2012-02-29, 17:07
Medlem
bastard.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birdsong
bastard. du körde inte E4 inatt/imorse vid gnarp ungefär på väg norrut?

Jo det gjorde jag. Passerar alltid Gnarp - Hudiksvall på väg hemåt.
Senast redigerad av bastard. 2012-02-29 kl. 17:11.
Citera
2012-02-29, 20:25
Medlem
Big_Bites avatar
Är jag den enda som håller till i Västra delarna av Götaland, alla ni andra verkar ju trafikera längre norrut?
Citera
2012-02-29, 20:40
Medlem
bastard.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big_Bite
Är jag den enda som håller till i Västra delarna av Götaland, alla ni andra verkar ju trafikera längre norrut?

Det verkar så. Dock har min chef frågat mig om jag vill börja köra tungdragare mellan Norrland och Västra Götaland. Vet ej om jag ska ta mig ann uppdraget då det innebär att jag kommer åka hemifrån Söndag eftermiddag och komma hem Fredag kväll. Mycket jobb, Ob, övertid och traktamente = guldlön. Men jag vet inte om jag kommer palla med det då jag sedan jag började inte har gjort något annat än att jobba.

Men om jag nu börjar göra detta kan det kanske vara en bra idé att fråga dig var man ska köra och var man inte bör köra
Citera
2012-02-29, 21:17
Medlem
Hej.

Jag har C-kort (ingen erfaranhet) och har varit arbetslös i 8 månader. I går besökte jag min lokala postterminal för att söka jobb och han som intervvjuade mig blev rätt glad över att jag var berättigad till NYSTRATSJOBB och ville att jag genom arbetsförmedlingen skulle söka jobbet.

Problemmet är att jag har en mindre rattfylleri i brottsregistret där jag blev av med körkortet i 2 månader, och posten vill självklart inte ha några brott i registerutdraget, så nu vet jag ej hur jag ska göra,,ska jag ringa och berätta saningen eller är det kört för min del? (sry för mindre bra svenska)
Citera
2012-02-29, 21:25
Medlem
bastard.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anoonym
Hej.

Jag har C-kort (ingen erfaranhet) och har varit arbetslös i 8 månader. I går besökte jag min lokala postterminal för att söka jobb och han som intervvjuade mig blev rätt glad över att jag var berättigad till NYSTRATSJOBB och ville att jag genom arbetsförmedlingen skulle söka jobbet.

Problemmet är att jag har en mindre rattfylleri i brottsregistret där jag blev av med körkortet i 2 månader, och posten vill självklart inte ha några brott i registerutdraget, så nu vet jag ej hur jag ska göra,,ska jag ringa och berätta saningen eller är det kört för min del? (sry för mindre bra svenska)

Nej du behöver inte berätta det. Har du tur frågar de aldrig efter ett utdrag. Kan komma gå i glömskan!
Citera
2012-02-29, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bastard.
Nej du behöver inte berätta det. Har du tur frågar de aldrig efter ett utdrag. Kan komma gå i glömskan!

Han frågade det under intervjun och jag vet inte varför men jag ljög och sa " NEJ , jag har absolut ingenting i brottsregistret" jag ljög kanske för att det har varit ett helvete och vara arbetslös så länge och att vara utan erfaranhet som lastbilschaufför . Men jag ska iallafal chansa och hoppas på att han har litat på det jag sagt.
Citera
2012-02-29, 23:18
Medlem
Vad tjänar man som säljande distrubitör och chaufför om man kör typ glass till mataffärer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in