2012-03-01, 01:27
Medlem
bastard.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cumulus
Vad tjänar man som säljande distrubitör och chaufför om man kör typ glass till mataffärer?

Nu ska du inte lita på mina ord helt, men.

En bekant till mig körde glass till matbutiker och fick ut cirka 12.000 kr efter skatt, men detta var ett par år sedan. Dessutom fick han som sommarvikare bara köra till dessa mindre ställen. Och eftersom lönen till viss del grundar sig på hur mycket du säljer så blir den liten såvida du inte får åka till en större stormarknad.
Citera
2012-03-01, 01:30
Medlem
bastard.s avatar
Godmorgon på er!

Söndag, Måndag och Tisdag köra spetsbyte. Onsdag ledig och nu Torsdag och åter till mitt sedvanliga revir; timmer, dock står det kranbil på menyn för dagen. Och idag uppställning 03.00 på åkeriet.

Jag är inte gjord för att börja 03.00 på natten efter tre dagars nattarbete.

Skjut mig.

Hejdå
Citera
2012-03-01, 05:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bastard.
Jo det gjorde jag. Passerar alltid Gnarp - Hudiksvall på väg hemåt.

du körde inte om 2 lastbilar strax innan gnarp när det är 2+1 väg, blev omkörd av en som låg på i skaplig fart och drog om oss båda på sista pilen innan filerna gick ihop Jag körde bil+släp en av postens logistiks bilar jag fick släppa lite på gasen för att släppa förbi och det blev även lite blink blink efteråt och ett tackande genom blinkers från den som körde om, det var månne inte du?
Senast redigerad av birdsong 2012-03-01 kl. 05:41.
Citera
2012-03-01, 08:32
Medlem
bastard.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birdsong
du körde inte om 2 lastbilar strax innan gnarp när det är 2+1 väg, blev omkörd av en som låg på i skaplig fart och drog om oss båda på sista pilen innan filerna gick ihop Jag körde bil+släp en av postens logistiks bilar jag fick släppa lite på gasen för att släppa förbi och det blev även lite blink blink efteråt och ett tackande genom blinkers från den som körde om, det var månne inte du?

Jag körde om någon lastbil, det gjorde jag. Men det gör jag varje natt. Men jag har faktiskt ingen aning just var jag gjorde det exakt och vilka lastbilar jag körde om. Men tacka för hjälpsamheten gör jag alltid.

Vilken färg hade det omkörande ekipaget?
Citera
2012-03-01, 14:17
Medlem
Citat:
Jag körde om någon lastbil, det gjorde jag. Men det gör jag varje natt. Men jag har faktiskt ingen aning just var jag gjorde det exakt och vilka lastbilar jag körde om. Men tacka för hjälpsamheten gör jag alltid.

Vilken färg hade det omkörande ekipaget?

gul postbil + gult släp, men du hade nog kommit ihåg om det var du, för den omkörande kom från ingenstans närmare 90 och drog förbi oss båda precis när filerna går ihop, fick ligga lite på bromsen för att underlätta Du hade nog kommit ihåg om det var du!

vad åkte du för ekipage?
Citera
2012-03-01, 16:18
Medlem
rensa dina pm bastard.
Citera
2012-03-01, 16:28
Medlem
bastard.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birdsong
rensa dina pm bastard.

Done.
Citera
2012-03-02, 13:43
Medlem
bastard.s avatar
Kl 03.15

Lastning av spån.

http://tinypic.com/r/11qiqsn/5

Vad är för er en human tid att börja arbeta?
Citera
2012-03-02, 14:13
Medlem
Det finns inga humana tider i den branschen bastard, bara att inse.
Citera
2012-03-02, 14:31
Medlem
bastard.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chuck-Finley
Det finns inga humana tider i den branschen bastard, bara att inse.

07.00 och arbeta till 16.00 tycker jag är en human tid. Tyvärr är man alldeles för snäll för att säga nej, vilket min åkare tackar och tar emot för. Tror nog jag får all övertid, all traktamentskörning, alla Ob-körningar om jag vill. Är väl lite för feg för att säga emot också
Citera
2012-03-02, 15:56
Medlem
Citat:
07.00 och arbeta till 16.00 tycker jag är en human tid. Tyvärr är man alldeles för snäll för att säga nej, vilket min åkare tackar och tar emot för. Tror nog jag får all övertid, all traktamentskörning, alla Ob-körningar om jag vill. Är väl lite för feg för att säga emot också

är ju bra pengar!
Citera
2012-03-02, 20:44
Medlem
bastard.s avatar
Får man fråga vad ni har för låtar på er truckerskiva?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in