Tänkte ta upp ett ämne:
HUSBILAR!
Förra veckan kom jag till en sträcka de lägger asfalt. Väl där var det rött ljus, några bilar, en husbil och sedan kom jag i lastbilen. Lotsbilen kom och lotsade hela fordonsledet från platsen under en sträcka av 1 mil. Lotsen höll 60 km/h, husbilen 40 km/h. Tillsut hade hela bilkön kört ifrån husbilen då han körde så sakta, själv kunde jag inget annat göra än att hålla normalt avstånd bakom. Sagt och gjort, låg bakom husbilen i ytterligare 4 mil i hastigheter mellan 60 och 75 km/h (skyltad hastighet= 100 km/h, rak, fin väg.) och jag kunde ju inte köra om då jag anser att det är olämpligt med tanke på att jag får alldeles för lång omkörningsträcka med full last. Dessutom blev det backigt då och då, samtidigt som det kom mötande.
Varför i helvete ligger han i den hastigheten när han iaf kan hålla 85 km/h?!
Idag kom jag ikapp en husbil som höll konstant 67 km/h på en 90-väg. I drygt 10 mil! Sen svängde han av!
Varför?!

varför kör husbilar långsamt? påstår inte att jag kör som en blådåre med lastbilen - jag håller 80 km/h om det är 80, 90 och högre på sträckan. Varför kan inte husbilar det? tror dom att de kör någon tungtransport, typ vidkraftsnurror med ekipage på 40 meter och 2,60 bred och 100 ton?