2014-02-11, 16:22
Medlem
GesusPetterssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Vendela Cederholm är en favorit, hon har en trygg och säker framtoning. Även Pierre Hesselbrandt verkar seriös och skicklig.

Vendela ja - om man tror att man fortfarande är alkis i "efterlivet" och att det finns ett Systembolag där, så tja...

http://gesusbloggen.wordpress.com/20...ndarnas-a-lag/

Pierre har stora problem nu när han inte kan googla längre..!
Citera
2014-02-11, 16:25
Medlem
GesusPetterssons avatar
Citat:
Även om man inte själv har upplevt någonting så finns det ju faktiskt poltergeist fenomen dokumenterade.
Att någon inte kommer tillbaka för att bevisa sin existens kan ju bero på att man inte har något behov av att bevisa någonting på den andra sidan.

Det finns inget "oförklarat" fångat på film..!

Och visst är det underligt att spöken alltid bara "har behov" att "bevisa" för dom som tror på det ;-]

Jag har fö upplevt massor av grejer - men jag vägrar inte se förklaringarna till det...
Citera
2014-02-11, 16:27
Medlem
GesusPetterssons avatar
Citat:
Det är inte lätt att ge ett signalement ens för levande, det måste vara ännu svårare för de icke levande.

Jörgen har aldrig problem att beskriva spökena - bara det att dom ser alltid likadana ut, konstigt..!

http://gesusbloggen.wordpress.com/20...okbeskrivning/
Citera
2014-02-11, 16:32
Medlem
GesusPetterssons avatar
Citat:
Att förkasta en hel programserie är att göra det lätt för sig, i vissa fall lyckas man mindre bra, i andra bättre. Det är synd att dessa medium möts med sådan skepticism, de skulle vara till god hjälp där brottsutredningar har kört fast.

Ja det är lätt att göra det lätt för sig - när hela programserien lyckades "mindre bra" , eller varför inte kalla det för vad det är, totalfiasko!

Det finns inte heller något enda någonsin där någon lyckats "bättre"..!
Citera
2014-02-11, 16:38
Medlem
GesusPetterssons avatar
Citat:
Eftersom jag själv i viss mån kan kommunicera med andevärlden så kan jag ju inte gärna vara skeptisk till andra som gör det? Visst finns det skojare som vill tjäna pengar därute, men det finns också serösa och skickliga personer. Många som har fått den här gåvan önskar faktiskt att dom inte hade fått den därför att det kan vara tröttsamt att leva med i vardagen. Det är tråkigt att ni skeptiker inte kan bredda ert synsätt utan väljer att köra på i samma hjulspår år efter år.

Man perfekt kan du inte då bara upplysa oss varför dom döda ALDRIG kan säga sitt eget namn eller vem dom är/var!

Dom kan som sagt babbla på om allt möjligt annat klart och tydligt - berätta roliga historier och tala om att tvättmaskinen krånglat med mera med mera + säga andra namn, ofta två, men INTE just sitt eget.

Kan du inte berätta varför det är så tokigt- för det har ingen kunnat göra för mig på tre år nu!

Och eftersom det sägs vara "ett mediums" viktigaste uppgift, enligt dom själva - just att ge bevis på vem den döde är. Tja..!
Citera
2014-02-11, 19:37
Medlem
bigangrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Men snälla du!
Du befinner dig på ett diskussions forum, inte en blogg där du kan göra reklam för "hårt arbetande medium".

Det har bokstavligen haglat argument mot dig. Argument som du notoriskt duckar och verkar låtsas inte existerar. Kontentan är att hur hårt en bedragare än arbetar ÄR det fortfarande en bedragare.

Bevisbördan ligger hos den som gör ett påstående; i detta fall den som påstår att den har direktkontakt med de döda. Tills den dagen kommer då någon av dessa människor stiger upp på plattan och bevisar att de faktiskt har denna förmåga kommer situationen vara densamma. Förhoppningsvis kommer ny lagstiftning inom en snar framtid göra det svårare för dessa vidriga människor att fortsätta med sin verksamhet.

Det är för mig obegripligt varför det inte kommit ny lagstiftning.

Bland de största bedragare i världen, man mår ju illa.
Citera
2014-02-11, 22:17
Medlem
NormaJeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finalswe
Det är då man klär av sig naken och börjar ta på sig själv och viskar erotiskt:
"Om det är en ande här inne så är det här för dig "

Spöken och det paranormala är bara hjärnan som spelar en ett spratt, Det är ju konstigt att ingen tänker på det paranormala när det är ljust och man är jätte glad. Det är bara när det är mörkt eller dystert som tankarna kommer fram och man börjar se saker.

Just det! Varför filmar man bara när det är natt för att locka dit spöken..?! Det stör mig så ini helvete!! Jag tror på själar och att de finns, dubbelmoral men ändå...
Citera
2014-02-12, 08:11
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alienna
Vetenskapen består ju av mycket tro och antaganden.
Och det är väl inte många komponenter i livet, som vetenskapen inte omfattar.
Det gör att det mesta nog platsar i detta diskussionsforum.
Att vetenskapen inte alltid överensstämmer med vad du tror, är anledningen till att man ska använda sig av vetenskap och inte subjektiva upplevelser när man ska beskriva världen.
Att det sedan förekommer riktigt dålig vetenskap är vi nog överens om, exempelvis om homeopatika, men sådan "vetenskap" är det mestadels bara de frälsta som brukar hänvisa till.
Citera
2014-02-12, 08:30
Medlem
NormaJeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamVimes
0.0.3....................
Eller kan du belägga:Vetenskapen består ju av mycket tro och antaganden......

T ex. alla vet att dinosarierna har funnits, men hur vet vi egentligen hur de såg ut, vilka färger de bar, om de var håriga....? Det är bara TRO! Ben är inte hårstrå.
Citera
2014-02-12, 08:37
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GesusPettersson
Nej, det gör jag inte - det klarar dom så bra själv. Det är bara titta nyktert på vad dom håller på med!

Vad jag gör är att visa upp just vad dom gör - för att visa att det inte är det som du och så många andra hittar på att dom gör..!

Om du nu någon enda gång skulle klara diskutera sakfrågan, istället för att bara ducka, flytta målstolpar och/eller bara komma med påståenden utan belägg - så kan du väl tala om HUR, på vilket sätt jag "smutskastar" och "förlöjligar" dom genom att bara visa upp vad dom gör!

Jag, jag är egen företagare, ljuger inte, lurar INGEN, tar inga svarta pengar och försöker varje dag att vara en bra människa och hjälpa människor och djur. Och du gör..?

Och allvarligt - tycker du verkligen det är "hårt arbete" att bara hitta på en massa trams och lura folk. Det enda "hårda arbete" dom isåfall gör, är att försöka dölja att dom bara är bedragare.

Fast det behöver dom inte så ofta, för det vimlar av folk, sådana som du, som gör det till dom - och försvarar dom och deras bedrägeri, bara för du vill tro på hittepået.
Jag tror att du är fel person att avgöra huruvida ett medium är seriöst eller inte därför att man själv måste ha gåvan för att kunna avgöra det.
Senast redigerad av enfindam 2014-02-12 kl. 09:23.
Citera
2014-02-12, 09:53
Medlem
Citat:
Jag tror att du är fel person att avgöra huruvida ett medium är seriöst eller inte därför att man själv måste ha gåvan för att kunna avgöra det.

Hur vet vi att du är rätt person då? Hur vet vi att du ens är ett medium? Du kan ju vara Sven 58 från Beckomberga som sitter och skriver lika gärna.
Citera
2014-02-12, 10:00
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:

Det är som att säga att man själv måste vara ficktjuv för att avgöra om man blivit bestulen eller ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in