2014-02-08, 20:53
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandolier
Det måste vara jobbigt att ständigt oroa sig för att det ska finnas spöken, andar och annat i rummet...

Lite tragiskt att människor ska behöva känna så i modern tid.
Om man inte tror på andar och spöken så kommer man ändå bli övertygad den dagen då man själv blir vittne till övernaturlig aktivitet.
Citera
2014-02-08, 21:00
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Om man inte tror på andar och spöken så kommer man ändå bli övertygad den dagen då man själv blir vittne till övernaturlig aktivitet.
Är inte det en självklarhet? Vem skulle påstå något annat liksom? Problemet är ju bara att ingen sådan övernaturlig aktivitet någonsin inträffat, men vi ärmånga som väntar otåligt
Citera
2014-02-08, 21:17
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:

Ja visst - jag skulle omgående ta av mig skeptiker-rocken och bli en fullblodad spöktroende om jag fick uppleva ett riktigt spöke!

Men tillåt mig tveka.... Om Terry Evans och hans medbrottslingar (som ju anses vara de bästa i branschen) ännu inte har lyckats förmedla ett enda bevis på att de talar med andar - ja då finns det ju liksom ingen orsak att tro att andarna existerar!

Houdini ( utbrytarkungen ) lovade att han, ifall han blev en ande, skulle förmedla något som utan tvivel avslöjade att han var en ande efter sin död. Men avsaknaden av sådana budskap uteblev naturligtvis....
Citera
2014-02-08, 21:38
Medlem
Muertosans avatar
Citat:

Om man tror på andar och spöken så ser man dem överallt.

Helt sjukt. Jag är fortfarande lite mörkrädd om jag är i en skog mitt i natten typ, då ser man figurer som liknar alla möjliga monster men min första tanke och därför slutgiltiga slutsats är inte att jag såg ett troll utan förmodligen en stor sten eller rotvälta.

Antar att det är roligare att leva i en fantasivärld, fast prsiet verkar ju vara att man är livrädd hela tiden.
Citera
2014-02-08, 22:02
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ja visst - jag skulle omgående ta av mig skeptiker-rocken och bli en fullblodad spöktroende om jag fick uppleva ett riktigt spöke!

Men tillåt mig tveka.... Om Terry Evans och hans medbrottslingar (som ju anses vara de bästa i branschen) ännu inte har lyckats förmedla ett enda bevis på att de talar med andar - ja då finns det ju liksom ingen orsak att tro att andarna existerar!

Houdini ( utbrytarkungen ) lovade att han, ifall han blev en ande, skulle förmedla något som utan tvivel avslöjade att han var en ande efter sin död. Men avsaknaden av sådana budskap uteblev naturligtvis....
Även om man inte själv har upplevt någonting så finns det ju faktiskt poltergeist fenomen dokumenterade.
Att någon inte kommer tillbaka för att bevisa sin existens kan ju bero på att man inte har något behov av att bevisa någonting på den andra sidan.
Citera
2014-02-08, 23:55
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:
Även om man inte själv har upplevt någonting så finns det ju faktiskt poltergeist fenomen dokumenterade.
Att någon inte kommer tillbaka för att bevisa sin existens kan ju bero på att man inte har något behov av att bevisa någonting på den andra sidan.

Är det inte konstigt att ingen av alla tusentals mordoffer inte återvänder och berättar för oss vem som mördade dem? Terry Evans kommer i kontakt med personer som pratar om gardiner, fotsvett och kalsonger - men när ska han ta kontakt med t ex Olof Palme??
Citera
2014-02-09, 10:02
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Är det inte konstigt att ingen av alla tusentals mordoffer inte återvänder och berättar för oss vem som mördade dem? Terry Evans kommer i kontakt med personer som pratar om gardiner, fotsvett och kalsonger - men när ska han ta kontakt med t ex Olof Palme??
Jag håller med, det borde vara möjligt att få ut mer information. Det gjordes ju ett försök i programmet "Förnimmelse av mord". Det hade varit intressant om någon fick kontakt med Olof Palme t. ex.
Senast redigerad av enfindam 2014-02-09 kl. 10:15.
Citera
2014-02-09, 23:35
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:
Jag håller med, det borde vara möjligt att få ut mer information. Det gjordes ju ett försök i programmet "Förnimmelse av mord". Det hade varit intressant om någon fick kontakt med Olof Palme t. ex.

Men hur resonerar du då kring just detta att man aldrig får information från just de som har något viktigt att berätta? Varför hör ingen av sig? Varför kontaktar inte Terry & co just dessa personer?
Citera
2014-02-10, 11:11
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Men hur resonerar du då kring just detta att man aldrig får information från just de som har något viktigt att berätta? Varför hör ingen av sig? Varför kontaktar inte Terry & co just dessa personer?
Man kan inte styra över andevärlden. Det är inte direkt som att ringa ett telefonsamtal och be att få tala med vederbörande. Det är dom och inte vi som väljer när dom vill träda fram.
Senast redigerad av enfindam 2014-02-10 kl. 11:29.
Citera
2014-02-10, 11:17
Medlem
Sweetiepies avatar
Citat:
Man kan inte styra över andevärlden, det är inte direkt som att ringa ett telefonsamtal och be att få tala med vederbörande. Det är dom och inte vi som väljer när dom vill träda fram.
Vilket medium som medverkar i Det Okända tycker du är mest övertygande/äkta?
Citera
2014-02-10, 11:18
Medlem
enfindams avatar
Del 6 av 12. Mediet Jörgen Gustafsson beger sig hem till Andreas Westlings och Jenny Nylunds lägenhet i Mockfjärd. Paret fick en olustig känsla i lägenheten redan när de flyttade in för tre år sedan. Men efter att Jenny vid två tillfällen varit nära att träffas i huvudet av flygande föremål har paret fått nog.
Citera
2014-02-10, 11:27
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetiepie
Vilket medium som medverkar i Det Okända tycker du är mest övertygande/äkta?
Vendela Cederholm är en favorit, hon har en trygg och säker framtoning. Även Pierre Hesselbrandt verkar seriös och skicklig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in