2014-02-07, 12:33
Medlem
GesusPetterssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Innan man kontaktar ett TV-team som kommer till sitt hem så har man naturligtvis uteslutit alla andra hypoteser. Det har i regel gått så långt så att man inte kan sova och t.o.m överväger att flytta. Att avfärda dessa personers upplevelser som inbillning eller annat är att göra det för enkelt för sig.

Du visar exakt hur det fungerar med "er" rabiata tro på detta - och vägran att se andra möjligheter

Du TOTALVÄGRAR läsa att jag skriver att det INTE är inbillning!

Du TOTALVÄGRAR läsa på vad det är som orsakar hennes upplevelser

Du TOTALVÄGRAR att se att det finns annat än spöken som förklaring (trots det inte finns ett endaste som ens pekar på det, någonstans någongång under ca 200 år)

Du bara ANTAR en massa som du inte kan veta - tex om vad dom "i huset" har gjort innan dom kontaktar Det okända. Det vet du INGET om!

Att göra det enkelt för sig är att "förklara" allt man inte förstår, med att det är spöken utan att kolla upp vad det kan vara på riktigt..!
Citera
2014-02-07, 13:31
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GesusPettersson
Du visar exakt hur det fungerar med "er" rabiata tro på detta - och vägran att se andra möjligheter

Du TOTALVÄGRAR läsa att jag skriver att det INTE är inbillning!

Du TOTALVÄGRAR läsa på vad det är som orsakar hennes upplevelser

Du TOTALVÄGRAR att se att det finns annat än spöken som förklaring (trots det inte finns ett endaste som ens pekar på det, någonstans någongång under ca 200 år)

Du bara ANTAR en massa som du inte kan veta - tex om vad dom "i huset" har gjort innan dom kontaktar Det okända. Det vet du INGET om!

Att göra det enkelt för sig är att "förklara" allt man inte förstår, med att det är spöken utan att kolla upp vad det kan vara på riktigt..!
Vilken aggressivitet, känns meningslöst att ens göra en ansats till en fortsatt meningsfull och saklig diskussion.
Citera
2014-02-07, 17:17
Medlem
GesusPetterssons avatar
Citat:
Vilken aggressivitet, känns meningslöst att ens göra en ansats till en fortsatt meningsfull och saklig diskussion.

Jepp - du är helt enligt boken

När "ni" inte kan bemöta/har argument så ska "motståndaren" smutskastas med påhitt, och "ni" piper fegt iväg utan att svara/bemöta - absolut inget nytt, samma alltid!

Har sett det i ca tre år nu när jag försökt "diskutera" detta - sorgligt men sant..
Citera
2014-02-07, 17:29
Medlem
Jag såg en Det okända-trailer i dag, för ca en timme sedan, där speakern sade något typ "Vem kastar saker hos Mia och Ulf?" (namnen minns jag nog fel).
Redan där är det ju vinklat, och folk som är ute efter något annat än endast underhållning borde redan där dra öronen åt sig. För varför utgår man, redan där, ifrån att det är någon som kastar saker, i stället för att bara undra vad det är som händer - alltså ha en öppen attityd?!
Citera
2014-02-07, 17:56
Medlem
Muertosans avatar
Citat:

Du läser ju inte vad han faktiskt skriver. Sömnparalys är inte inbillning. Jag har också haft det när jag var yngre även om jag bara upplevde det som att jag vaknade och inte kunde röra mig eller prata och det var sjukt skrämmande. Tydligen kan man se och höra precis vad som helst medans man är "vaken". Det förklarar ju också varför folk inte flyr i panik efter att de sett liemannen ritualslakta en get vid deras fotända, de somnar helt enkelt igen.

Sen KAN det vara spöken. Det KAN vara aliens eller en störd granne. Men varför börja med de förklaringar som gör minst sense...
Citera
2014-02-07, 18:01
Medlem
Sweetiepies avatar
Senast igårnatt vaknade jag halvt till tidigt på morgonen och svävade någonstans mellan dröm och vaket tillstånd. Kände en stark kraft att någon tryckte ner mig hårt så jag inte kunde röra mig. Blev rädd och vaknade då till och upptäckte att det var nog inte på riktigt... sedan dalade jag ner i igen och samma sak hände igen.

Är det sådana här fenomen som Det Okända-medverkade blir övertygade om är spöken?
Citera
2014-02-07, 18:10
Medlem
Citat:
Jepp - du är helt enligt boken

När "ni" inte kan bemöta/har argument så ska "motståndaren" smutskastas med påhitt, och "ni" piper fegt iväg utan att svara/bemöta - absolut inget nytt, samma alltid!

Har sett det i ca tre år nu när jag försökt "diskutera" detta - sorgligt men sant..

Tror att eNfindam gått en kurs hos Amilofs när det gäller att inte läsa & svara på frågor...
Eller så är det ett standard modus operandi bland alla WOOO WOOO....
Citera
2014-02-07, 19:56
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ja dessa bedragare har alltid massor av historier om hur det hittas försvunna personer och lösts mord med mera med mera...

MEN letar man, så finns det INGET, INTE ett endaste något någonstans - mer än påståenden och bortförklaringar..!

Se "förnimmelse för mord" som gick för nåra år sen - inte ett endast något kom ut av det. Mer än att det avslöjades att Lena Ranehag tom hot-redade i Pernillamordet

Och ja, jag tror nog Leif GW har ganska bra koll på det och kan tas som en bra källa ex

http://www.youtube.com/watch?v=Z0mguR-nrZQ
Ja,han har varit med ett tag nu och vet det han vet att ingen synsk eller påstått medium har löst något fall fasten många har försökt sig på det.

Farbror i skogen fick sitt försök han också men misslyckades.
Citera
2014-02-08, 00:03
Medlem
enfindams avatar
När du släcker lampan ikväll och ser in i det kompakta mörkret, glöm inte att ställa frågan - är jag ensam här? Godnatt!
Senast redigerad av enfindam 2014-02-08 kl. 00:09.
Citera
2014-02-08, 00:09
Medlem
Citat:
När du släcker lampan ikväll och ser in i det kompakta mörkret, glöm inte att fråga dig - är jag ensam här? Godnatt!

Typiskt WOOOO-WOOOO beteende...
Pipa iväg med en kass ursäkt/påstående, märkvärdigt lika Svamilofs men ni har säkert gått samma kurs..
Citera
2014-02-08, 18:14
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
När du släcker lampan ikväll och ser in i det kompakta mörkret, glöm inte att ställa frågan - är jag ensam här? Godnatt!

Hur ska vi som växt ifrån vår rädsla för mörkret i tidig ålder göra då?
Citera
2014-02-08, 20:26
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:

Det måste vara jobbigt att ständigt oroa sig för att det ska finnas spöken, andar och annat i rummet...

Lite tragiskt att människor ska behöva känna så i modern tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in