2013-11-07, 17:42
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenklen
Sen om ditt inlägg bara handlar om TRO så passar det bättre i religionsdelen...
Nu är du stygg tycker jag.
Finns nog av dem i religionsdelen som det är...
Citera
2013-11-07, 17:50
Medlem
Litenklens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Nu är du stygg tycker jag.
Finns nog av dem i religionsdelen som det är...

Ok...?
Menar du mitt inlägg eller?
Citera
2013-11-07, 18:09
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alienna
Att tro på fabricerade 'förklaringar' - är inte mindre tro, än den tro Enfindam ger uttryck för.

"No amount of belief makes something a fact." | James Randi

Jo, men är det samma typ av tro att INTE tro på medium som att tro på medium?

Skillnaden är att ena parten är intresserad av evidens. Den andra något annat. Oftast en snuttefilt. Uppenbarligen fyller vidskeplighet ett behov i Sverige då majoriteten faktiskt tror på någon form av andlighet/spöken.
Medlemmarna flyr Svenska kyrkan. Där står Terry Evans med öppna armar och fångar upp dem.
"Come my children! Give me a hundring and I'll talk to your Moffa! By the way, you fart in your sleep sometimes..."
Citera
2013-11-07, 19:07
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ok...?
Menar du mitt inlägg eller?

Skojar lite.

Jag hänger ju rätt mycket i religionsforat och vi behöver inte mer folk med tro där.
Jag vill se folk som vet saker där för omväxlings skull.
Citera
2013-11-07, 19:35
Medlem
Litenklens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME

Skojar lite.

Jag hänger ju rätt mycket i religionsforat och vi behöver inte mer folk med tro där.
Jag vill se folk som vet saker där för omväxlings skull.

Som en stakethängare på religionsforat så tycker jag att ni förtjänar alla idioter.
Vi har DåÅ..
Citera
2013-11-11, 08:11
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Nej, det finns inget fångat på bild, ljud eller kamera. Ever!
Även om de konstant mumlar om dörrar som öppnas, kaffekokare som kokar kaffe av sig själv etc etc.

Zip nada nothing.

Jo, det finns saker som är fångat på ljud som ingen vet vars det kom ifrån. I ett avsnitt t. ex. hör man en man sjunga samtidigt som de pratar med programledaren. Du kan skaffa tv4 premium och se om alla avsnitt, för du verkar uppenbarligen ha missat en hel del.

edit: Även knäppljud. I stil med att man knäpper på fingrarna. Mannen hade hört dem flera gånger och under inspelningen av det okända så dök de upp. Fanns ingen logisk förklaring. Ljud från andra sidan även kallat för EVP är ganska vanligt. Dock hörs de alltid inte lika tydligt.

Citat:
Så du påstår att det beror på ett intresse som inte beror på att vi ogillar WOOO -WOOO ?
Din teori är bara ännu ett Wooo - WOO argument....

Citat:
Ser bara folihattigt önsketänkande om att även kritiker kanske tänker som mig...

Citat:
Mer troligt lyteskomik...
Men du tycker säkert annorlunda....

Citat:
På viket sätt?
Förutom ditt önsketänkande...

Citat:
Hmmm...
Måste fråga: har du gått en kurs hos Ailofs/Död&återfödd i att ducka frågor/inlägg?

Citat:
Men sen är det ju så att: extraordinary claims require extraordinary evidence .. Eller hur?
Hur går ett med bevis för att andar existerar????

Nämen du, lilla vän är du på riktigt? Dina inlägg passar kanske bra på lågstadieforum. Jag har analyserat dina inlägg och jag tycker du låter så upprörd och arg. Stackare.
Tro inte att du är bättre bara för att du inte tror på paranormala fenomen. Vi som åtminstone vet om att det existerar tittar givetvis ner på er med förtjusning, ungefär i stil med att man tittar ner på de människor som fortfarande tror att jorden är platt.

Citat:
Ursprungligen postat av Muertosan
Så det är äkta för att de körde vilse? De orkade sätta sig i bilen, wow, de jobbar så hårt för att visa vad som verkligen händer (inget händer väl med största sannolikhet så iof så är det väl ganska lagom insats).

Eh va? Sa jag att det var äkta? Jag sa att det var pinsamt att de körde vilse och skyllde det på (nåja) paranormalt fenomen. Själv tycker jag Det Okända inte är ett så intressant program. Förstår också varför skeptiker inte blir övertygade av att se programmet. De borde vara mer i stil med Ghost Hunters.

Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Då ser vi nog inte på samma filmer. Länkade du fel eller skämtar du bara?

Nej, uppenbarligen gör vi kanske inte det. Den film jag syftade på var de blåa svansarna som for uppför och nerför huset. Du vet när det var -20 grader ute och det inte snöade? Att jag ens behöver nämna att det inte snöade för snö ser knappast ut sådär. Inte damm heller för den delen, men vill man tro att det är damm så får man gärna tro det.

Däremot kan jag köpa att i den andra filmen jag länkade (inte min) att det var ganska likt. Men absolut inte på samma sätt. Det var en viss skillnad och jag förstår om de flesta inte vill se den. Det är lättare så. Vill man inte tro, vill man inte se så behöver man inte det.
Senast redigerad av enlevandeman 2013-11-11 kl. 08:31.
Citera
2013-11-11, 08:59
Medlem
enfindams avatar
Del 10 av 15. Mediet Pierre Hesselbrandt reser till Fagersta för att hjälpa Marie och Dennis som har fått nog av de övernaturliga fenomen som pågår i deras hus. Barnvagnar rullar av sig själva, någon flåsar Marie i ansiktet om nätterna och Dennis har nästan blivit utdragen genom fönstret av en osynlig kraft. På Sjuan klockan tjugoett.
Citera
2013-11-11, 09:03
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Del 10 av 15. Mediet Pierre Hesselbrandt reser till Fagersta för att hjälpa Marie och Dennis som har fått nog av de övernaturliga fenomen som pågår i deras hus. Barnvagnar rullar av sig själva, någon flåsar Marie i ansiktet om nätterna och Dennis har nästan blivit utdragen genom fönstret av en osynlig kraft. På Sjuan klockan tjugoett.

Låter intressant faktiskt för en gångs skull. Skall ses med spänning.
Citera
2013-11-11, 09:36
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman
Låter intressant faktiskt för en gångs skull. Skall ses med spänning.
Ja, det ska bli spännande att se dessa skickliga medium ännu en gång träffa rätt.
Citera
2013-11-11, 12:32
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Ja, det ska bli spännande att se dessa skickliga medium ännu en gång träffa rätt.

Det säger en del om den här branschen när till och med ni troende använder uttryck som "träffa rätt"!

Tänk om min husläkare skulle kasta ur sig diagnoser hur som helst och jag skulle vara nöjd bara för att "ganska" många av dem kändes någorlunda korrekta?

Om det hade varit en seriös bransch skulle man kunna definiera medium utifrån om de kan - eller inte kan - det de påstår sig kunna. Antingen har man förmågan - eller inte. Men för de troende räcker det med att Pierre Hesselbrandt har en bra dag och får in en del av sina gissningar så är han "otroooolig"!
Citera
2013-11-11, 12:42
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandolier
Det säger en del om den här branschen när till och med ni troende använder uttryck som "träffa rätt"!

Tänk om min husläkare skulle kasta ur sig diagnoser hur som helst och jag skulle vara nöjd bara för att "ganska" många av dem kändes någorlunda korrekta?

Om det hade varit en seriös bransch skulle man kunna definiera medium utifrån om de kan - eller inte kan - det de påstår sig kunna. Antingen har man förmågan - eller inte. Men för de troende räcker det med att Pierre Hesselbrandt har en bra dag och får in en del av sina gissningar så är han "otroooolig"!

Pierre är ju även känd för att försvinna in på toaletten med sin Iphone för att sedan komma ut med plötsligt ganska exakt information
Tänk vad ett toalettbesök kan göra för ens krafter.......
Citera
2013-11-11, 16:20
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandolier

Jag tycker att Pierre Hesselbrandt verkar både seriös och kompetent och skulle själv kunna tänka mig att anlita honom om jag fick spökproblem.
Senast redigerad av enfindam 2013-11-11 kl. 17:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in