2013-11-05, 18:04
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
So?
Det har jag erkänt hela tiden.
Men varför man roas är nog väldigt subjektivt.

Dock bör det informeras i början av varje program att det inte är på riktigt och det finns ingen bevisföring som stödjer verksamheten.
Varför man roas av ett TV-program är ju individuellt, men om man ser ett program av den här typen så lockas man naturligtvis av övernaturliga ting. För dessa personer som drabbas är det i högsta grad på riktigt. Jag tror att det ska gå ganska långt innan man kontaktar ett TV-team för att få hjälp med störningar i sitt hem, en del har ju t.o.m haft funderingar på att flytta!
Citera
2013-11-05, 18:11
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Varför man roas av ett TV-program är ju individuellt, men om man ser ett program av den här typen så lockas man naturligtvis av övernaturliga ting. För dessa personer som drabbas är det i högsta grad på riktigt. Jag tror att det ska gå ganska långt innan man kontaktar ett TV-team för att få hjälp med störningar i sitt hem, en del har ju t.o.m haft funderingar på att flytta!

Klart jag lockas av det paranormala. Dock tror jag inte på det. Kräver belägg. Finns inga.

Klart DE uppfattar som det är på riktigt. De har inget med att göra OM det är på riktigt.

Jag tror inte det går långt alls om du är troende innan du kontaktar ett teve-team.
Du tror på riktigt att du har spöken i ditt hem + spännande att träffa medium och vara med på teve.
Du tror kanske det finns spöken i ditt hem + spännande att träffa medium och vara med på teve.
Du tror inte på spöken + men spännande att vara med på teve.
Citera
2013-11-05, 18:19
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
... en del har ju t.o.m haft funderingar på att flytta!

Om någon på allvar trodde att onda andar, spöken, demoner, gastar, djävulen eller något liknande hemsökte deras bostad, ja då finner jag det fullständigt otänkbart att de skulle bo kvar. Själv hade jag tagit min familj och flytt omedelbart. Att de bor kvar, ofta med spökbesök varje natt enligt programmet, tycker jag bara är ytterligare bevis för att de inte ens själva riktigt tror på detta.
Citera
2013-11-05, 18:46
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Om någon på allvar trodde att onda andar, spöken, demoner, gastar, djävulen eller något liknande hemsökte deras bostad, ja då finner jag det fullständigt otänkbart att de skulle bo kvar. Själv hade jag tagit min familj och flytt omedelbart. Att de bor kvar, ofta med spökbesök varje natt enligt programmet, tycker jag bara är ytterligare bevis för att de inte ens själva riktigt tror på detta.
Att man kan få sin bostad hemsökt av någon form av andeväsen är ingen ovanlighet. Det finns vänligt sinnade andar och mindre vänliga, s.k osaliga andar. Man hoppas in i det längsta att dessa störningar ska upphöra, men ibland gör dom inte det och då måste man söka hjälp eller t.o.m flytta. S.k poltergeist fenomen kan orsaka stora störningar och upplevas som mycket skrämmande.
Citera
2013-11-05, 18:49
Medlem
Litenklens avatar
Citat:
Att man kan få sin bostad hemsökt av någon form av andeväsen är ingen ovanlighet. Det finns vänligt sinnade andar och mindre vänliga, s.k osaliga andar. Man hoppas in i det längsta att dessa störningar ska upphöra, men ibland gör dom inte det och då måste man söka hjälp eller t.o.m flytta. S.k poltergeist fenomen kan orsaka stora störningar och upplevas som mycket skrämmande.

Jaha? & bevis för dina andar presterar du i nästa inlägg?
Citera
2013-11-05, 18:51
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:

Jo, det är extremt ovanligt. Till och med så ovanligt att det aldrig har hänt.
Citera
2013-11-05, 22:57
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:
Ni kan väl åtminstone erkänna att "Det Okända" har ett visst underhållningsvärde och att ni roas av att titta på det?

Hehe...du är otrolig....det är ju det jag och andra här försöker säga!!

Vi tittar på det ur skeptisk synvinkel och vi roas av det vi ser! Och vår övertygelse om att allt detta är rena bullshiten blir starkare för varje gång - för det är ju inte direkt så att "Det Okända" lämnar en känsla av ovisshet efter sig...
Citera
2013-11-05, 23:48
Medlem
constants avatar
Citat:
För dessa personer som drabbas är det i högsta grad på riktigt. Jag tror att det ska gå ganska långt innan man kontaktar ett TV-team för att få hjälp med störningar i sitt hem, en del har ju t.o.m haft funderingar på att flytta!
Jag tror också att det de upplever är verkligt för dom, och att det man inte kontaktar ett TV-team i första taget, det är dock inte detsamma som att jag tror det finns andar, det är heller ingen form av bevis för att det finns något paranormalt.

Det finns andra förklaringar som är helt naturliga.
Citera
2013-11-07, 17:00
Medlem
Muertosans avatar
Citat:
Det är rätt otroligt att man får gå in och ändra och förvanska en annan skribents inlägg utan åtgärd. Dessa skeptiker tar sig friheter som ingen annan skulle drömma om, och kommer undan med det.

Ditt originalinlägg är kvar en bit ovanför och han berättade exakt vad han ändrat, illuminati är inte vidare skarpa om det är deras nivå för att dölja alla bevis på det paranormala.
Citera
2013-11-07, 17:14
Medlem
Aliennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Det finns andra förklaringar som är helt naturliga.
Att tro på fabricerade 'förklaringar' - är inte mindre tro, än den tro Enfindam ger uttryck för.

"No amount of belief makes something a fact." | James Randi
Citera
2013-11-07, 17:20
Medlem
Litenklens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alienna
Att tro på fabricerade 'förklaringar' - är inte mindre tro, än den tro Enfindam ger uttryck för.

"No amount of belief makes something a fact." | James Randi

Men sen är det ju så att: extraordinary claims require extraordinary evidence .. Eller hur?
Hur går ett med bevis för att andar existerar????
Citera
2013-11-07, 17:22
Medlem
Litenklens avatar
Sen om ditt inlägg bara handlar om TRO så passar det bättre i religionsdelen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in