Flashback bygger pepparkakshus!
2013-10-22, 08:00
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman
Finns inte en liknelse över huvud taget med det jag filmade. Ser du inte det är du nog antingen blind eller efterbliven. Ser du inte skillnad på äpplen och päron eller?

Ännu en nöt att knäcka i tråden.

Då ser vi nog inte på samma filmer. Länkade du fel eller skämtar du bara?
Citera
2013-10-26, 12:09
Medlem
GesusPetterssons avatar
Ja här "fanns" det ju så dom enkelt kunde visa på att det inte bara är hittepå...

http://wp.me/pZ3jN-4uO

Men så här blev det - såklart var det bra snack som vanligt

http://wp.me/pZ3jN-4w5
Citera
2013-11-04, 11:40
Medlem
enfindams avatar
Del 9 av 15. Mediet Lena Ranehag besöker Wärdshuset Gaggeska Gården för att se vad som pågår där. Josephine Lassen och hennes anställda märker av en övernaturlig aktivitet i den K-märkta byggnaden som idag används för restaurang- och festverksamhet, bland annat är det någon som kokar kaffe åt dem om nätterna.
Citera
2013-11-04, 12:28
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Del 9 av 15. Mediet Lena Ranehag besöker Wärdshuset Gaggeska Gården för att se vad som pågår där. Josephine Lassen och hennes anställda märker av en övernaturlig aktivitet i den K-märkta byggnaden som idag används för restaurang- och festverksamhet, bland annat är det någon som kokar kaffe åt dem om nätterna.

Spöket kokar kaffe om nätterna?!

Och ingen har funderat på att dokumentera detta?
Låt mig gissa....precis som med förra avsnittet där dörren skulle ha öppnats VARJE natt kommer det hela tonas ner och egentligen kommer desäga; "Ja...en gång var kaffekokaren full på morgonen. Kan ju varit ett spöke....eller Lars-Göran som glömde tömma den."
Citera
2013-11-04, 15:53
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Spöket kokar kaffe om nätterna?!

Och ingen har funderat på att dokumentera detta?
Låt mig gissa....precis som med förra avsnittet där dörren skulle ha öppnats VARJE natt kommer det hela tonas ner och egentligen kommer desäga; "Ja...en gång var kaffekokaren full på morgonen. Kan ju varit ett spöke....eller Lars-Göran som glömde tömma den."
Du får väl se programmet ikväll klockan tjugoett på Sjuan och bilda dig en egen uppfattning.
Senast redigerad av enfindam 2013-11-04 kl. 15:56.
Citera
2013-11-04, 16:12
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Du får väl se programmet ikväll klockan tjugoett på Sjuan och bilda dig en egen uppfattning.

Mmm, mycket möjligt att jag gör. Börjar bli sjuuukt tröttsamt med vad de lovar bara.

Jag menar, det var rätt mycket snack sist om garderobsdörren som enligt utsagor skulle ha öppnat sig VARJE natt. Även när de hade ställt något tungt framför den.
Men sedan hette det plötsligt att dörren hade öppnats en gång.
Inte riktigt samma sak.
Citera
2013-11-04, 16:47
Medlem
Bandoliers avatar
Jag blir helt fascinerad av de troendes förmåga att hela tiden bortse från saker och ting. Om ett avsnitt visar 19 missar och 1 träff så är det träffen som räknas.

Det är precis samma skrämmande beteende som sektmedlemmar visar upp. Hjärnan sorterar bort allt som inte stämmer in på den egna övertygelsen.
Citera
2013-11-04, 17:23
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Mmm, mycket möjligt att jag gör. Börjar bli sjuuukt tröttsamt med vad de lovar bara.

Jag menar, det var rätt mycket snack sist om garderobsdörren som enligt utsagor skulle ha öppnat sig VARJE natt. Även när de hade ställt något tungt framför den.
Men sedan hette det plötsligt att dörren hade öppnats en gång.
Inte riktigt samma sak.
Det måste ju finnas ett intresse när ni skeptiker ändå ser programmet? Inte helt och hållet skeptisk, kanske?
Senast redigerad av enfindam 2013-11-04 kl. 17:26.
Citera
2013-11-04, 17:28
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Det måste ju finnas ett intresse om ni skeptiker ändå ser programmet? Inte helt och hållet skeptisk, kanske?

Jag är i botten extremt intresserad av det paranormala och har alltid varit detta.
Slukade som tonåring ALLT jag kom över i ämnet.
Var besatt av X-files, Ufon, spöken och dylikt.

Detta intresse finns fortfarande kvar även om jag ser allt idag genom andra "linser".

Att vara skeptisk till extraordinära påståenden korrelerar inte med ett ointresse av det paranormala
Citera
2013-11-04, 17:30
Medlem
Litenklens avatar
Citat:
Det måste ju finnas ett intresse om ni skeptiker ändå ser programmet? Inte helt och hållet skeptisk, kanske?

Så du påstår att det beror på ett intresse som inte beror på att vi ogillar WOOO -WOOO ?
Din teori är bara ännu ett Wooo - WOO argument....
Citera
2013-11-04, 17:41
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenklen
Så du påstår att det beror på ett intresse som inte beror på att vi ogillar WOOO -WOOO ?
Din teori är bara ännu ett Wooo - WOO argument....
Jag har svårt att tro att man sitter klistrad vid rutan klockan nio varje måndagskväll om man inte tror. En skeptiker är bara skeptisk tills han själv har blivit övertygad om att det övernaturliga existerar, vilket det bevisligen gör.
Citera
2013-11-04, 17:51
Medlem
Litenklens avatar
Citat:
Jag har svårt att tro att man sitter klistrad vid rutan klockan nio varje måndagskväll om man inte tror. En skeptiker är bara skeptisk tills han själv har blivit övertygad om att det övernaturliga existerar, vilket det bevisligen gör.

Ser bara foliehattigt svammel tills vi kommer till: att det övernaturliga existerar, vilket det bevisligen gör.....
Jepp! Bevisa något övernaturligt, nobelpriset är ditt.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in