2014-03-05, 23:31
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Ännu en monolog som inte alls ger en rättvis beskrivning av min person. Du menar att jag ska öppna mitt sinne ännu mera så att jag kan släppa in kvantfysiken?

Nej så skrev jag inte...läs igen....
Citera
2014-03-06, 20:07
Medlem
Marimus avatar
Nog för att människor kanske finner tröst i att ha en främmande människa ställa bas-frågor och ge bas-svar på hur det står till med någon som gått bort.

Det som gör mig ont med den där förbannade serien är faktumet att avlidna människor hängs ut, i vissa program som onda andar.

Tyckte synd om den kvinna vars gammelmorfar hängdes ut som ond och att han ville skada en familjs barn i det aktuella huset. Hängdes ut med namn och allting, avskyvärt.
Citera
2014-03-06, 21:09
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marimu
Nog för att människor kanske finner tröst i att ha en främmande människa ställa bas-frågor och ge bas-svar på hur det står till med någon som gått bort.

Det som gör mig ont med den där förbannade serien är faktumet att avlidna människor hängs ut, i vissa program som onda andar.

Tyckte synd om den kvinna vars gammelmorfar hängdes ut som ond och att han ville skada en familjs barn i det aktuella huset. Hängdes ut med namn och allting, avskyvärt.
Det är ingen som utmålas som en "ond ande". Däremot kan det finnas själar som inte har fått ro och som vill göra oss uppmärksamma på deras existens. Det är väl skönt att dessa upplevelser kan få en förklaring och att man kan få ett slut på dessa händelser?
Senast redigerad av enfindam 2014-03-06 kl. 21:22.
Citera
2014-03-06, 21:11
Medlem
TheHorrors avatar
Citat:
Det är ingen som utmålas som "ond ande". Däremot kan det finnas själar som inte har fått ro och som vill göra oss uppmärksamma på deras existens. Det är väl skönt att dessa upplevelser kan få en förklaring och att man kan få ett slut på dessa händelser?

Jag skulle nog bli rätt upprörd om jag fick reda på att min släkt bestod av ondskefulla medlemmar som ville döda eller skada barn...
Citera
2014-03-06, 21:15
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHorror
Jag skulle nog bli rätt upprörd om jag fick reda på att min släkt bestod av ondskefulla medlemmar som ville döda eller skada barn...
Det är det väl ingen som vill? De är oftast omedvetna om den skada och rädsla de åstadkommer och ber oftast om ursäkt efteråt.
Senast redigerad av enfindam 2014-03-06 kl. 21:39.
Citera
2014-03-06, 21:48
Medlem
Muertosans avatar
Citat:
Det är det väl ingen som vill? De är oftast omedvetna om den skada och rädsla de åstadkommer och ber oftast om ursäkt efteråt.

Åter igen har andarna näst intill noll koll. Men dåliga skämt kan de leverera på löpande band.
Citera
2014-03-06, 21:52
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muertosan
Åter igen har andarna näst intill noll koll. Men dåliga skämt kan de leverera på löpande band.

Ja en höjdare var väl den där grabben som dog i Tsunamin men enligt Terry nu hade lagt av med drickat. Det var ju bara ett skämt
Citera
2014-03-10, 13:30
Medlem
enfindams avatar
Del 10 av 12. Mediet Pierre Hesselbrandt beger sig hem till familjen Lindau i skånska Perstorp. Susanne har upplevt oförklarliga fenomen ända sedan hon var liten men nu har resten av hennes familj också börjat bli skrämda av det som pågår i huset. Nu är det upp till Pierre att ta reda på vad som stör familjen.
Citera
2014-03-10, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetiepie
Såg precis Avsnitt 8 med det påstådda mediet Birkan Tore och om det inte var hotreading så var det isf fantastisk coldreading. Han kunde få fram andarnas namn som stämde på deras avlidna släktingar. Han kunde pinnpointa alla områden och upplevelser som familjen hade upplevt. Och sedan efteråt hade alla i familjen, inklusive yngsta dottern som inte var medveten om inspelningen och mediumet en enorm skillnad i huset.

Vad är det som det brukar stå i början av programmet?

"Medverkande medier har fått all
tänkbar information om fallet"

Skämt åsido, jag tycker att man kan se en klar skillnad på vilka medverkande som har fått förhandsinformation (hot Reading) och vilka som inte har fått det (Cold Reading).
Citera
2014-03-10, 15:10
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:

Jaså? Finns det någon special edition av Det Okända eller? För jag har då inte något minne av alla dessa ursäkter....
Citera
2014-03-10, 16:55
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandolier
Jaså? Finns det någon special edition av Det Okända eller? För jag har då inte något minne av alla dessa ursäkter....
Du kan inte vara en trogen följare av "Det Okända", det är snarare regel än undantag att de är ledsna för att de har orsakat störningar av det här slaget.
Citera
2014-03-10, 17:15
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:
Du kan inte vara en trogen följare av "Det Okända", det är snarare regel än undantag att de är ledsna för att de har orsakat störningar av det här slaget.

Blir man imbecill som ande?

Man verkar inte fatta att det är störande att natt efter natt smälla i dörrar och skåp.

Man minns bara första bokstaven i sitt eget namn men kan däremot rabbla upp andras.

Man väljer att prata om gardiner och strumpor istället för att reda ut ouppklarade saker.

Man håller sig undan allt som kan bevisa att man finns - trots att man så förtvivlat försöker få uppmärksamhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in