Citat:
Ursprungligen postat av
Tindraindra
Har en brant källartrappa här hemma men har aldrig snubblat i den. Jag tror också allt är fejk men jag tycker det är löjligt att bara för man är skeptiker så ska man bli så förmäten och svart vit i sitt tänk.
För det mesta så sägs det bara tvetydiga och flummiga saker av mediumen men jag tycker det är lite intressant när de flera gånger kommer med hyfsad träffsäker och liite mer konkret information som exemplet med trappan.
Om vi säger oss att mediumet kommer med 50 sådana påståenden, inte i samma program men vi skulle nog kunna skramla fram flera liknande påståenden av något medium från flera avsnitt. Den rationella logiken säger då att man med väldigt stor sannolikhet borde göra bort dig och ha betydligt mer fel än vad personen har.
Men att det är någon övernaturlig förmåga som ligger bakom det, det säger jag inte men till och med jag som cynisk skeptiker kan erkänna att det är åtminstone liite uppseendeväckande och ingenting som vem som helst hade behärskat.
Just den lilla biten med hyfsat "träffsäkra" påståenden som återupprepas borde ni också kunna erkänna vara liite slående om ni använder er av logik.
Jodå, jag har sett att du inte är ”troende”, men ändå, varför i hela friden skulle påståendet om snubbel i trappan vara träffsäkert….?
Att du inte klantat dig i din trappa är väl ett galet klent statistiskt underlag, eller….?
Jag kan garantera att de allra flesta som har en trapp hemma, någon gång drullat sig i den på nåt vis.
Så för att ett medium ska ha nåt intressant att komma med som är specifikt, så räcker det inte att påstå att nån snubblat/ramlat i trappen. För det kan passa in på nästan alla…
Hade det däremot sagts exakt datum, exakt skada, exakt klädsel, etc etc, så hade det börjat kunna vara intressant…