2022-11-23, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F.Underwood
Du tror inte att sådana felgissningar hamnar på golvet i klipprummet eller? Utan att ha sett programmet så antar jag att det är en medelålders eller äldre kvinna som bott i huset ett bra tag. De flesta fallolyckor sker antingen på jobbet eller i hemmet. Äldre är överrepresenterade i fallolyckor.

Grattis till dig att du inte ramlat i källartrappan. Har du glömt att släcka lampan på toaletten någon gång? Du borde tänka på att släcka lampan på toaletten. Nu är jag ett medium i klass med Terry.

Som sagt, de saker som vissa av de troende tycker är såååå träffsäkra är ju för tusan öppet mål, sådant som är extremt liten chans att det inte skulle kunna passa in på nästan vem som helst. Folk verkar ha gått i ”sleep mode” vad gäller rationellt tänkande, logik och sunt förnuft….
Citera
2022-11-23, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tindraindra
Har en brant källartrappa här hemma men har aldrig snubblat i den. Jag tror också allt är fejk men jag tycker det är löjligt att bara för man är skeptiker så ska man bli så förmäten och svart vit i sitt tänk.
För det mesta så sägs det bara tvetydiga och flummiga saker av mediumen men jag tycker det är lite intressant när de flera gånger kommer med hyfsad träffsäker och liite mer konkret information som exemplet med trappan.
Om vi säger oss att mediumet kommer med 50 sådana påståenden, inte i samma program men vi skulle nog kunna skramla fram flera liknande påståenden av något medium från flera avsnitt. Den rationella logiken säger då att man med väldigt stor sannolikhet borde göra bort dig och ha betydligt mer fel än vad personen har.
Men att det är någon övernaturlig förmåga som ligger bakom det, det säger jag inte men till och med jag som cynisk skeptiker kan erkänna att det är åtminstone liite uppseendeväckande och ingenting som vem som helst hade behärskat.
Just den lilla biten med hyfsat "träffsäkra" påståenden som återupprepas borde ni också kunna erkänna vara liite slående om ni använder er av logik.

Jodå, jag har sett att du inte är ”troende”, men ändå, varför i hela friden skulle påståendet om snubbel i trappan vara träffsäkert….?

Att du inte klantat dig i din trappa är väl ett galet klent statistiskt underlag, eller….?
Jag kan garantera att de allra flesta som har en trapp hemma, någon gång drullat sig i den på nåt vis.
Så för att ett medium ska ha nåt intressant att komma med som är specifikt, så räcker det inte att påstå att nån snubblat/ramlat i trappen. För det kan passa in på nästan alla…

Hade det däremot sagts exakt datum, exakt skada, exakt klädsel, etc etc, så hade det börjat kunna vara intressant…
Citera
2022-11-23, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Som sagt, de saker som vissa av de troende tycker är såååå träffsäkra är ju för tusan öppet mål, sådant som är extremt liten chans att det inte skulle kunna passa in på nästan vem som helst. Folk verkar ha gått i ”sleep mode” vad gäller rationellt tänkande, logik och sunt förnuft….
Vad är nästa revolutionerande spådom som ställer detta med paranormala förmågor bortom rimligt tvivel? Strumpan som försvann i tvätten eller att någon minsann äger en vit skjorta?
Citera
2022-11-23, 17:12
Medlem
Tindraindras avatar
Citat:
Du tror inte att sådana felgissningar hamnar på golvet i klipprummet eller? Utan att ha sett programmet så antar jag att det är en medelålders eller äldre kvinna som bott i huset ett bra tag. De flesta fallolyckor sker antingen på jobbet eller i hemmet. Äldre är överrepresenterade i fallolyckor.

Grattis till dig att du inte ramlat i källartrappan. Har du glömt att släcka lampan på toaletten någon gång? Du borde tänka på att släcka lampan på toaletten. Nu är jag ett medium i klass med Terry.

50/50 att man har snubblat i sin trapp kanske. Inget jag skulle våga säga till någon att den har gjort.
Något som skulle kunna förklara allt är om personerna som medverkar i programmet är helt och hållet med på det och bara vill vara med i tv. Om mediumen påtagligt många gånger sagt fel känns det som att personerna omkring visat mer missnöje och gett utryck för det.
Citera
2022-11-23, 17:16
Medlem
Citat:
50/50 att man har snubblat i sin trapp kanske. Inget jag skulle våga säga till någon att den har gjort.
Något som skulle kunna förklara allt är om personerna som medverkar i programmet är helt och hållet med på det och bara vill vara med i tv. Om mediumen påtagligt många gånger sagt fel känns det som att personerna omkring visat mer missnöje och gett utryck för det.
Lutar väl lite åt det hållet att det är kul att vara med på tv och att man är väldigt mottaglig eller medverkande till manipulation/cold reading.
Citera
2022-11-23, 18:37
Medlem
Tindraindras avatar
Citat:
Lutar väl lite åt det hållet att det är kul att vara med på tv och att man är väldigt mottaglig eller medverkande till manipulation/cold reading.

Tror det jag också.
Citera
2022-11-24, 14:46
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Tror det jag också.

Hur tror du det är med Caroline Giertz?

Är hon medveten om att det är ren och skär bluff allting, från början till slut, från Cederholm till Gustafsson till Evans??
Senast redigerad av Död o återfödd 2022-11-24 kl. 14:52.
Citera
2022-11-24, 15:14
Medlem
Tindraindras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Hur tror du det är med Caroline Giertz?

Är hon medveten om att det är ren och skär bluff allting, från början till slut, från Cederholm till Gustafsson till Evans??

Nej, hon tror helt klart på det. Jag läste en tidningsartikel som hon skrivit för några år sedan och där uppger hon att allt är seriöst med programmet i alla fall enligt hennes utsaga. Hon skrev att det var ett ställe de inte lyckades driva ut andarna hos och att de fick åka dit igen ( utanför programmet eller något liknande).
Möjligtvis kanske hon bara spelar med I don`t know. Vad tror du?
Citera
2022-11-24, 15:46
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Nej, hon tror helt klart på det. Jag läste en tidningsartikel som hon skrivit för några år sedan och där uppger hon att allt är seriöst med programmet i alla fall enligt hennes utsaga. Hon skrev att det var ett ställe de inte lyckades driva ut andarna hos och att de fick åka dit igen ( utanför programmet eller något liknande).
Möjligtvis kanske hon bara spelar med I don`t know. Vad tror du?

Givetvis är hon seriös med det hela!

Varför i Herrens Namn skulle hon vara delaktig i ett program som går ut på att lura skjortan av hela svenska folket?
Citera
2022-11-24, 15:48
Medlem
Citat:

Varför i Herrens Namn skulle hon vara delaktig i ett program som går ut på att lura skjortan av hela svenska folket?

Tja, skaplig lön är ofta en nog så god anledning för många att blunda för både det ena och andra, medvetet eller omedvetet….
Citera
2022-11-24, 16:28
Medlem
Tindraindras avatar
Citat:

För pengar och karriär.
Citera
2022-11-24, 21:09
Medlem
CompressorVanes avatar
”The blind leading the blind”

Ni är här för att göra er lustiga på sådant ni inte vet nåt om alls, för att ni inte vill veta nåt om det, och inte kan.

Vad är tid, vad är minnen, hur skapas de, hur kommer det sig att man kan känna andras minnen och tillstånd!? Är man enligt er då en dålig lurendrejare för att man kan känna hur andra mår eller tidigare mått!?
Hur kommer det sig att minnen kan sitta i väggarna!?

Varför känner jag tex om jag kommer till ett ställe, hus eller arbetsplats, att folk mår eller mått dåligt där? Stark sorg, dödsfall, sjukdom!?
Det har hänt många gånger.

Nu får jag väl höra vilken vidrig figur jag är också. Eller är det ni som saknar förmågan!? Skyll inte på oss som har den för det.
Denna serie är guld. Jag känner igen mig i så mycket saker. Trist va!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in