2022-11-06, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CompressorVane
Jag är ledsen men du är helt fel ute.

Jag rekommenderar att du tar med dig några bekanta och prövar riktigt innan du dömer ut detta.
Mediet vill aldrig ha info, och den som blir tilltalat brukar mest bara nicka.

Sätt er ner och se vad som händer.

Du menar att jag ska betala medvetna/omedvetna bedragare för att kunna bekräfta det som andra hundratals gånger innan mig redan gjort? Varför?

De som anordnar de här tillställningarna har haft sin chans, de har som sagt granskats åtskilliga gånger och aldrig kunnat uppvisa något som inte går att förklara medelst cold/hot reading. Har man kunskapen om hur detta går till är det väldigt uppenbart.

Dessutom har medium även blivit påkomna med att fuska genom att söka upp information på nätet och liknande. Att lura människor och tjäna pengar på det på det här viset borde vara brottsligt.
Citera
2022-11-06, 19:27
Medlem
CompressorVanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Jaha….
Och varför ser vi då i alla videos och inspelningar av sittningar att de påstådda mediumen hela tiden ställer frågor frågor frågor, det är i min värld att vilja ha info…. När någon sen nickar eller på ett eller annat sätt ger mediumet en anledning att ana att denne är nåt på spåret så riktar den in sig på den personen och spinner vidare med nya frågor….

Extremt sällan säger mediumen nåt konkret och specifikt direkt riktad till en enda person. Utan det kastas ut generella frågor till hela publiken ”jag har en person här, en äldre dam, är det nån som känner igen namnet Mary….?, eller Marta, eller Margot, eller….” Fler och fler namn kastas fram om ingen nickar jakande på en gång, och när nån till slut nickar så kommer vanligen frågan ” Vem var Margot…” eller ” Hur kände du Margot…?” Och den i publiken säger då t ex ”Hon var min farmors syster…..” och har ”mediumet” fått mer info som det kan spinnas vidare på. T ex att det handlar om en farmors syster och den som kom med den infon är i 50årsåldern, då kan nästa från ”Mediumet” bli ”hon hälsar att hon inte har ont i benet längre…” Och personen i publiken blir mäkta imponerad över att ”mediumet” kunde veta att farmors syster hade ont i benet….

Ja hur många gamla personer har inte ont i ett ben eller två under ålderdomen, eller hur många har aldrig haft några problem eller ont i ett ben nån gång…..

Så varför ska vi palta med att pröva att träffa medium när det aldrig kunnat bekräftas att medium har några som helst andra förmågor än att kunna bluffa och köra cold reading…? Och när seriös vetenskap har mycket bra koll på detta ämne sedan lång tid genom en massa seriösa tester….?

I fallet med den charlatan du träffade så hade det ju varit betydligt mer intressant om denne kunnat rabbla div data från din bils ECU app ett gäng olika lastpunkter och ingående data på delarna i turbon, istället för sådant man lätt kan luska ut genom en enkel googling eller genom att smygkika genom t ex ett fönster…

Jag känner igen mycket saker de berättar om i denna serien.
Mycket de personerna är med om har jag varit med om själv.

Du pratar som om du kan nåt om bromsbänken!? Du kan lägga ner det. App!? Vad fasen svamlar du om!? Data på delarna i turbon!? Jag hade ingen info ute på nätet om den bilen på den tiden. Ingen alls. Sluta hitta på dumheter!

Hela diskussionen är så urspårad att mediet skulle spionera på mig före ett möte jag inte ens var menad att deltaga i!?

Det här är rolig läsning på riktigt. Jag kan bara säga att hon träffade 100% på utan förhands info. Det är inte så de jobbar.

Hon nämnde olika situationer jag varit ute på, både jobb och privat, hon nämnde även en visst fordon som min pappa haft, och vad som hände den. Det var säkert över 10 år innan denna träff, långt innan facebook etc. Var det spioneri det också!?

Hon berättade om mer ingående saker också. Rätt allting.

Ett avsnitt kommer jag speciellt ihåg också, ur denna serien. Det var ett par och mannen blev mördad med kniv utomlands där han avled.

Hemma hade hon en telefon i en byrålåda hon tagit fram, med ett mobilsvarsmeddelande på ifrån honom. Efter att han gått bort.

Det du! Nu briserar du väl i taket för det också.
Senast redigerad av CompressorVane 2022-11-06 kl. 19:29.
Citera
2022-11-06, 19:31
Medlem
CompressorVanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menlonson
Du menar att jag ska betala medvetna/omedvetna bedragare för att kunna bekräfta det som andra hundratals gånger innan mig redan gjort? Varför?

De som anordnar de här tillställningarna har haft sin chans, de har som sagt granskats åtskilliga gånger och aldrig kunnat uppvisa något som inte går att förklara medelst cold/hot reading. Har man kunskapen om hur detta går till är det väldigt uppenbart.

Dessutom har medium även blivit påkomna med att fuska genom att söka upp information på nätet och liknande. Att lura människor och tjäna pengar på det på det här viset borde vara brottsligt.

Lägg ner det där snacket. Ta med dig ett par bekanta och pröva istället för att hitta på orsaker att undvika.

Vem vet, du kanske får därifrån med ett brett leende.
Citera
2022-11-06, 20:01
Medlem
Citat:
Lägg ner det där snacket. Ta med dig ett par bekanta och pröva istället för att hitta på orsaker att undvika.

Vem vet, du kanske får därifrån med ett brett leende.

Wow... Det är alltså sådana som du som brukar svara på nigeriabrev. Jag har alltid undrat vad det är för typ av personer som går på sådant. Nu vet jag.
Citera
2022-11-06, 20:19
Medlem
Citat:
Jag känner igen mycket saker de berättar om i denna serien.
Mycket de personerna är med om har jag varit med om själv.

Du pratar som om du kan nåt om bromsbänken!? Du kan lägga ner det. App!? Vad fasen svamlar du om!? Data på delarna i turbon!? Jag hade ingen info ute på nätet om den bilen på den tiden. Ingen alls. Sluta hitta på dumheter!

Hela diskussionen är så urspårad att mediet skulle spionera på mig före ett möte jag inte ens var menad att deltaga i!?

Det här är rolig läsning på riktigt. Jag kan bara säga att hon träffade 100% på utan förhands info. Det är inte så de jobbar.

Hon nämnde olika situationer jag varit ute på, både jobb och privat, hon nämnde även en visst fordon som min pappa haft, och vad som hände den. Det var säkert över 10 år innan denna träff, långt innan facebook etc. Var det spioneri det också!?

Hon berättade om mer ingående saker också. Rätt allting.

Ett avsnitt kommer jag speciellt ihåg också, ur denna serien. Det var ett par och mannen blev mördad med kniv utomlands där han avled.

Hemma hade hon en telefon i en byrålåda hon tagit fram, med ett mobilsvarsmeddelande på ifrån honom. Efter att han gått bort.

Det du! Nu briserar du väl i taket för det också.

App var en nyck av rättstavningen…
Jag har varit med om en del körning av motorer i bromsfel ja, i Sverige och nere i Europa, samt köra bilar på sk ”rullande landsväg”, så ja jag vet en hel del om det…

Det jag menade var ju att om ditt påstådda medium hade några verkliga magiska gåvor så skulle denna väl haft koll även på sådana saker….

Och fortfarande så är läget tyvärr för dig att vi inte kan utesluta att du faktiskt kan sitta och blåljuga och bara hitta på hela storyn….. Så länge du inte kan ge oss mer än dina egna anekdoter så blir det inte bättre än så hur många gånger du tjatar samma påståenden, du kan ljuga, vi kan inte utesluta det.

Alla de saker du påstår ska ha hänt kan ha många fler mycket mer sannolika förklaringar än att ett påstått medium skulle haft några övernaturliga förmågor, när något sådant aldrig någonsin kunnat påvisas. Men det har otaliga gånger kunnat påvisas att medium kör med taskspel och fiskar info med cold reading och andra välkända tekniker, och sitter och gissar och blåljuger.
Citera
2022-11-06, 20:26
Medlem
CompressorVanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menlonson
Wow... Det är alltså sådana som du som brukar svara på nigeriabrev. Jag har alltid undrat vad det är för typ av personer som går på sådant. Nu vet jag.

Ja här ser man. Nu är du ute och cyklar igen. Vad fasen har Nigeria brev med detta att göra!? Ha ha!

Vad blir det nästa stollighet du kommer med!? Nu får ni ta och lugna er!

Hur kommer det sig att oberoende personer av varandra kan känna samma saker på vissa platser!? Minnen tex, ifrån människor som levt där innan!?

Hur kommer det sig att div utrustning ger utslag på jobbet!? Den jädra dörrklockan i butiken som plingar utan att någon går genom dörren, den vi prövat byta ut flera gånger, flytta runt men ändå ger utslag!?
Varför!?

EMF mätare som blippar till lite nu och då, bildörrar och bakluckor som slår igen ute i verkstaden!?

Vilka otroligt otåliga människor du och din polare är. Vad fan är det som gör fenomenen då!? Nigeria breven!?
Citera
2022-11-06, 20:33
Medlem
CompressorVanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
App var en nyck av rättstavningen…
Jag har varit med om en del körning av motorer i bromsfel ja, i Sverige och nere i Europa, samt köra bilar på sk ”rullande landsväg”, så ja jag vet en hel del om det…

Det jag menade var ju att om ditt påstådda medium hade några verkliga magiska gåvor så skulle denna väl haft koll även på sådana saker….

Och fortfarande så är läget tyvärr för dig att vi inte kan utesluta att du faktiskt kan sitta och blåljuga och bara hitta på hela storyn….. Så länge du inte kan ge oss mer än dina egna anekdoter så blir det inte bättre än så hur många gånger du tjatar samma påståenden, du kan ljuga, vi kan inte utesluta det.

Alla de saker du påstår ska ha hänt kan ha många fler mycket mer sannolika förklaringar än att ett påstått medium skulle haft några övernaturliga förmågor, när något sådant aldrig någonsin kunnat påvisas. Men det har otaliga gånger kunnat påvisas att medium kör med taskspel och fiskar info med cold reading och andra välkända tekniker, och sitter och gissar och blåljuger.

Jag tycker inte om att bli kallad lögnare när jag är 100% ärlig med vad jag berättat för er.
Jag har inte lagt till, tagit bort, utan talat om exakt vad som hände.

Aldrig att jag skulle sitta här och göra mig lustig över detta. Det här har med bortgångna familjemedlemmar att göra.
Med respekt mot dem, så är detta vad jag fick vara med om.

Besök en erkänt duktig själv och se. Upplever du att det är bara nonsens är det väl bara att vända och gå!?
Citera
2022-11-06, 20:38
Medlem
Citat:
Jag tycker inte om att bli kallad lögnare när jag är 100% ärlig med vad jag berättat för er.
Jag har inte lagt till, tagit bort, utan talat om exakt vad som hände.

Aldrig att jag skulle sitta här och göra mig lustig över detta. Det här har med bortgångna familjemedlemmar att göra.
Med respekt mot dem, så är detta vad jag fick vara med om.

Besök en erkänt duktig själv och se. Upplever du att det är bara nonsens är det väl bara att vända och gå!?

Du tycks ha brister i läsförståelse…?
Läs igen det jag skrev om lögner, och förklara för oss hur vi i detta läge ska kunna utesluta att du faktiskt kan ljuga om alltihopa, HUR….?

Det är absolut inte detsamma som att man skulle säga ATT du ljuger, förstår du inte ens en så enkel sak…?

Och fortfarande så verkar du närmast allergisk mot att svara på varför inte medium någonsin har kunnat påvisa sina påstådda förmågor vetenskapligt…? Varför…? Och varför har inget påstått paranormalt någonsin ens kunnat påvisas existera…? Varför….? Du duckar konstant för dessa högst relevanta och seriösa frågor, varför….? Kan/vågar du inte svara för du helt enkelt inte har några seriösa svar på det…?
Citera
2022-11-06, 20:43
Medlem
Citat:
Ja här ser man. Nu är du ute och cyklar igen. Vad fasen har Nigeria brev med detta att göra!? Ha ha!

Vad blir det nästa stollighet du kommer med!? Nu får ni ta och lugna er!

Hur kommer det sig att oberoende personer av varandra kan känna samma saker på vissa platser!? Minnen tex, ifrån människor som levt där innan!?

Hur kommer det sig att div utrustning ger utslag på jobbet!? Den jädra dörrklockan i butiken som plingar utan att någon går genom dörren, den vi prövat byta ut flera gånger, flytta runt men ändå ger utslag!?
Varför!?

EMF mätare som blippar till lite nu och då, bildörrar och bakluckor som slår igen ute i verkstaden!?

Vilka otroligt otåliga människor du och din polare är. Vad fan är det som gör fenomenen då!? Nigeria breven!?

Bara för att du inte förstår dig på tekniska prylar och blir lurad av dina egna sinnen och misstolkar saker så betyder inte det att det finns spöken. Och även ifall vi inte hade haft bra förklaringar till de här sakerna (vilket vi dock har), så är det otroligt långsökt att försöka förklara det med den mest långsökta av förklaringar som går att finna; spöken.

Anledningen till att jag nämnde nigeriabrev är väl uppenbar? Det finns människor som är otroligt naiva och lättlurade. Det är alltså inte konstigt att människor blir lurade av medium heller. Dock kan jag väl gå med på att det är något lättare att bli lurad av medium kontra nigeriabrev. Men det handlar mest om människors förhoppningar och känslor. Vet man vad man ska leta efter så blir det i princip lika tydligt som med nigeriabrev.
Citera
2022-11-06, 21:27
Medlem
Spöken finns ej
Citera
2022-11-06, 21:35
Medlem
Citat:
Ha ha! Förstår jag mig inte på tekniska prylar!? Alltså hur är det fatt med er!?

Sitter ni och groggar ikväll!?

Att försöka ge er på mig med förolämpningar ger ju ingenting.

Börja inte bli desperat nu. Andas, in och ut!
Känn lugnet!

Ni måste ju förstå att ni inte kan förklara fenomenen med vetenskap, för den vetenskapen finns inte. Inte än.

Saker och ting är större än vad ni vet. Hur personer kan veta allt om er också!
Vill ni inte höra sanningen om er själva!? Är ni så skrämmande att det blir jobbigt då eller!?

Ja? Du snackar ju själv om dörrklockor och emf-mätare? Dörrklockor har en förmåga att krångla. Har man någonsin hittat något övernaturligt med det? Nej.
Emf-mätare som flertalet så kallade "spökjägare" använder sig utav kan ju vara känsliga som tusan och ger utslag på alla möjliga saker. Sådant har så klart de som använder sådan här utrustning yrkesmässigt stenkoll på och de skrattar naturligtvis åt alla de här programmen och hur lättlurade folk är.
Citera
2022-11-06, 21:45
Medlem
Citat:
Vetenskapen vet inte allt. Och tala inte vad som är allergi för mig, för hela detta ämnet är en allergi klåda i dina ögon, ändå är du här hela tiden och skriker rätt ut så fort någon skriver nåt som du inte håller med om.

Du och din kompis kommer med så rabiata saker att inte bara jag lyfter på ögonbrynen.
Ni båda påstår att jag och andra som har erfarenheter i detta hittar på och ljuger.
Det har ni sagt ifrån dag ett!

Det är vad ni tror, vad ni inte vet, är att ni är så fel ute och har ingen aning alls om hur långt bort ni är ifrån sanningen.
Vill ni inte veta sanningen!? Är ni så skrämmande i person att ni inte vill veta!? Vad är ni rädda för!?

Slappna av lite. Har du och din polare rent mjöl i påsen, kommer ni få veta det också. Men finns där otäcka saker, kommer ni få diskutera det. Bara bra att få rensa upp lite!?

Nej, jag tror inte nödvändigtvis att du ljuger. Även om det av självklara skäl inte går att utesluta vilket Tinnitus också påpekade. Däremot skrev du ju bara något inlägg tillbaka sedan att du skriver precis vad som hände. Dock förstår du ju inte att det som våra sinnen registrerar efter att hjärnan har tolkat situationen långtifrån är en identisk återspegling av vad som faktiskt skedde. Lägg sen till att minnen förändras med tiden. Har du ingen kunskap om detta sedan tidigare så förstår jag att det kan vara svårt att förstå men idag vet man att det är så.

Och även ifall du skulle återge alla detaljer korrekt vilket är otroligt osannolikt så kan det bara vara så att du blev lurad av mediumets tekniker utan att vara medveten om det. Det är inget att skämmas för, folk blir det dagligen, både på seanser och trollerishower med mentalister (som för övrigt många gånger använder precis samma tekniker som vissa medium). Som sagt, det här är inget avancerat ämne att undersöka för att se vad som verkligen stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in