Citat:
Ursprungligen postat av
Dr Tinnitus
Jaha….
Och varför ser vi då i alla videos och inspelningar av sittningar att de påstådda mediumen hela tiden ställer frågor frågor frågor, det är i min värld att vilja ha info…. När någon sen nickar eller på ett eller annat sätt ger mediumet en anledning att ana att denne är nåt på spåret så riktar den in sig på den personen och spinner vidare med nya frågor….
Extremt sällan säger mediumen nåt konkret och specifikt direkt riktad till en enda person. Utan det kastas ut generella frågor till hela publiken ”jag har en person här, en äldre dam, är det nån som känner igen namnet Mary….?, eller Marta, eller Margot, eller….” Fler och fler namn kastas fram om ingen nickar jakande på en gång, och när nån till slut nickar så kommer vanligen frågan ” Vem var Margot…” eller ” Hur kände du Margot…?” Och den i publiken säger då t ex ”Hon var min farmors syster…..” och har ”mediumet” fått mer info som det kan spinnas vidare på. T ex att det handlar om en farmors syster och den som kom med den infon är i 50årsåldern, då kan nästa från ”Mediumet” bli ”hon hälsar att hon inte har ont i benet längre…” Och personen i publiken blir mäkta imponerad över att ”mediumet” kunde veta att farmors syster hade ont i benet….
Ja hur många gamla personer har inte ont i ett ben eller två under ålderdomen, eller hur många har aldrig haft några problem eller ont i ett ben nån gång…..
Så varför ska vi palta med att pröva att träffa medium när det aldrig kunnat bekräftas att medium har några som helst andra förmågor än att kunna bluffa och köra cold reading…? Och när seriös vetenskap har mycket bra koll på detta ämne sedan lång tid genom en massa seriösa tester….?
I fallet med den charlatan du träffade så hade det ju varit betydligt mer intressant om denne kunnat rabbla div data från din bils ECU app ett gäng olika lastpunkter och ingående data på delarna i turbon, istället för sådant man lätt kan luska ut genom en enkel googling eller genom att smygkika genom t ex ett fönster…
Jag känner igen mycket saker de berättar om i denna serien.
Mycket de personerna är med om har jag varit med om själv.
Du pratar som om du kan nåt om bromsbänken!? Du kan lägga ner det. App!? Vad fasen svamlar du om!? Data på delarna i turbon!? Jag hade ingen info ute på nätet om den bilen på den tiden. Ingen alls. Sluta hitta på dumheter!
Hela diskussionen är så urspårad att mediet skulle spionera på mig före ett möte jag inte ens var menad att deltaga i!?
Det här är rolig läsning på riktigt. Jag kan bara säga att hon träffade 100% på utan förhands info. Det är inte så de jobbar.
Hon nämnde olika situationer jag varit ute på, både jobb och privat, hon nämnde även en visst fordon som min pappa haft, och vad som hände den. Det var säkert över 10 år innan denna träff, långt innan facebook etc. Var det spioneri det också!?
Hon berättade om mer ingående saker också. Rätt allting.
Ett avsnitt kommer jag speciellt ihåg också, ur denna serien. Det var ett par och mannen blev mördad med kniv utomlands där han avled.
Hemma hade hon en telefon i en byrålåda hon tagit fram, med ett mobilsvarsmeddelande på ifrån honom. Efter att han gått bort.
Det du! Nu briserar du väl i taket för det också.