Citat:
Ursprungligen postat av
MentaltRetarderad
Man kan veta för sin egen del genom egna erfarenheter utan att kunna bevisa det.
Visst, men om man säger att man vet, så får man räkna med att bli ifrågasatt.
Jag vet att du är en gnom som är fyrtiotre centimeter lång och bara äter maskar. Det har min andlige berättat för mig.
Känns det okej för dig att du ska behöva motbevisa det? Eller är det kanske min grej att visa att det jag säger stämmer?
Ska vi bara accepterar precis allt någon säger, eller hur tänker du?
Citat:
Ursprungligen postat av
MentaltRetarderad
Vi kan inte veta till 100% hur det ligger till med det som sker i programmet "det okända". Den nivån av bevis du vill ha kräver inblandning från någon slags akademisk vetenskap. Då måste du kontakta den typen av personer för att finna det du söker.
Nu är det inte jag som påstår att det i programmet "Det okända" stämmer.
Men du anser ändå att det är min uppgift att visa att det som sker i programmet stämmer? Hur tänkte du där?
Citat:
Ursprungligen postat av
MentaltRetarderad
Man kan inte bara skrika efter bevis när inga bevis duger. Vad än dessa medium säger så avfärdas det bara.
Jo, man kan skrika efter bevis, och man kan absolut vara mycket kritisk. Förstår att du inte är det, varför inte? Varför vill du inte att man ska "skrika efter bevis"?
Handlar det om att du vill ha din tro, och tycker att det är jobbigt att få tron bli ifrågasatt? Du är inte ensam. Det händer konstant i hela världen, det innebär dock inte att det du påstår är sant.