2018-02-17, 19:14
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Så du vet inte om mediumen i "Det okända" kan prata med de som är döda, alltså. Det är bara vad du tror?

Precis det är vad skeptiker i den här tråden har försökt att få dig förstå i fler år. Härligt att vi äntligen är överens. Kudos till dig <3
Absolut. Din tro ska jag inte ta ifrån dig, det är bara när du påstår att du VET som det blir dumt. Och då vill jag se evidens.
Det är bara ni skeptiker som påstår att ni vet hur tillvaron ser ut, ni saknar en ödmjukhet inför livet.
Citera
2018-02-17, 19:20
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Det är bara ni skeptiker som påstår att ni vet hur tillvaron ser ut, ni saknar en ödmjukhet inför livet.
Det där är en missuppfattning som en del troende göder.

Som skeptiker vet jag inte, jag har inte en aning om hur det ser ut efter döden, jag har inte en aning om det går att prata med döda. Jag har heller aldrig påstått att jag vet.

Däremot hävdar du och andra med dig att du kan prata med döda, och att man pratar med döda i "Det okända".
Citera
2018-02-17, 19:26
Medlem
constants avatar
Citat:
När vi sover så lämnar vi vårt medvetande och informationen får vi från annat håll.
Citat:
Vi människor vill gärna ta åt oss äran när vi har gjort någonting storartat men vi glömmer ofta bort varifrån inspirationen och idéerna egentligen kom
Citat:
Med hjälp av ett medium tar andarna kontakt.
Citat:
Vi går upp itill ett högre medvetande när vi sover, till ett högre jag, där vi kan få information av olika slag.
Citat:
Det har hänt att jag har fått information när jag sover om en händelse som sedan inträffar i framtiden.
Citat:
Tog några exempel på vad du påstår från ett par sidor där du skrivit de senaste dagarna. Du känner inte att det är du som påstår saker? Kan du se liknande beteende från skeptiker?
Citera
2018-02-17, 19:35
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Tog några exempel på vad du påstår från ett par sidor där du skrivit de senaste dagarna. Du känner inte att det är du som påstår saker? Kan du se liknande beteende från skeptiker?
Jag skriver utifrån det jag tror på efter dom erfarenheter jag har gjort.
Citera
2018-02-17, 19:46
Medlem
constants avatar
Citat:
Jag skriver utifrån det jag tror på efter dom erfarenheter jag har gjort.
Jo, och det tror jag ingen skeptiker kritiserar. Det är bara när du påstår att du vet, att du med säkerhet säger att någon i "Det okända" har någon kontakt med döda, som vi blir lite ilskna och vill ifrågasätta dina påståenden.

Men nu har du ju sagt att det är vad du tror, så då är det inte några problem längre. Bara du slutar med att säga att du vet, när du inte vet, utan tror.

Inser du att "Det okända" handlar om tro, att det inte är fråga om vetenskap? Att det är ett nöjesprogram som helt saknar vetenskapliga evidens?

Jag vill absolut inte ta din tro från dig.
Citera
2018-02-17, 19:54
Medlem
Citat:
Så du vet inte om mediumen i "Det okända" kan prata med de som är döda, alltså. Det är bara vad du tror?

Precis det är vad skeptiker i den här tråden har försökt att få dig förstå i fler år. Härligt att vi äntligen är överens. Kudos till dig <3
Absolut. Din tro ska jag inte ta ifrån dig, det är bara när du påstår att du VET som det blir dumt. Och då vill jag se evidens.

Man kan veta för sin egen del genom egna erfarenheter utan att kunna bevisa det.

Vi kan inte veta till 100% hur det ligger till med det som sker i programmet "det okända". Den nivån av bevis du vill ha kräver inblandning från någon slags akademisk vetenskap. Då måste du kontakta den typen av personer för att finna det du söker.

Man kan inte bara skrika efter bevis när inga bevis duger. Vad än dessa medium säger så avfärdas det bara.
Citera
2018-02-17, 20:03
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Jo, och det tror jag ingen skeptiker kritiserar. Det är bara när du påstår att du vet, att du med säkerhet säger att någon i "Det okända" har någon kontakt med döda, som vi blir lite ilskna och vill ifrågasätta dina påståenden.

Men nu har du ju sagt att det är vad du tror, så då är det inte några problem längre. Bara du slutar med att säga att du vet, när du inte vet, utan tror.

Inser du att "Det okända" handlar om tro, att det inte är fråga om vetenskap? Att det är ett nöjesprogram som helt saknar vetenskapliga evidens?

Jag vill absolut inte ta din tro från dig.
Det är ingen som har påstått att "Det Okända" handlar om vetenskap. Det är ett spännande och verklighetsbaserat underhållningsprogram.
Citera
2018-02-17, 20:07
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentaltRetarderad
Man kan veta för sin egen del genom egna erfarenheter utan att kunna bevisa det.
Visst, men om man säger att man vet, så får man räkna med att bli ifrågasatt.
Jag vet att du är en gnom som är fyrtiotre centimeter lång och bara äter maskar. Det har min andlige berättat för mig.
Känns det okej för dig att du ska behöva motbevisa det? Eller är det kanske min grej att visa att det jag säger stämmer?
Ska vi bara accepterar precis allt någon säger, eller hur tänker du?
Citat:
Vi kan inte veta till 100% hur det ligger till med det som sker i programmet "det okända". Den nivån av bevis du vill ha kräver inblandning från någon slags akademisk vetenskap. Då måste du kontakta den typen av personer för att finna det du söker.
Nu är det inte jag som påstår att det i programmet "Det okända" stämmer.

Men du anser ändå att det är min uppgift att visa att det som sker i programmet stämmer? Hur tänkte du där?
Citat:
Man kan inte bara skrika efter bevis när inga bevis duger. Vad än dessa medium säger så avfärdas det bara.
Jo, man kan skrika efter bevis, och man kan absolut vara mycket kritisk. Förstår att du inte är det, varför inte? Varför vill du inte att man ska "skrika efter bevis"?
Handlar det om att du vill ha din tro, och tycker att det är jobbigt att få tron bli ifrågasatt? Du är inte ensam. Det händer konstant i hela världen, det innebär dock inte att det du påstår är sant.
Citera
2018-02-17, 20:08
Medlem
constants avatar
Citat:
Det är ingen som har påstått att "Det Okända" handlar om vetenskap. Det är ett spännande och verklighetsbaserat underhållningsprogram.
Så är det möjligen, men det betyder knappast att det finns andar, vilket du redan sagt.
Citera
2018-02-17, 20:13
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Så är det möjligen, men det betyder knappast att det finns andar, vilket du redan sagt.
För dig existerar inte andar, för andra är dom en realitet. Försök att visa dessa människor lite tolerans.
Citera
2018-02-17, 20:21
Medlem
constants avatar
Citat:
För dig existerar inte andar, för andra är dom en realitet. Försök att visa dessa människor lite tolerans.
Du har sagt att att andar är något som handlar om din tro, det har jag absolut inga problem med, och knappast heller andra skeptiker.

Så länge du inte påstår att du vet så är allt okej. Kan du tänka dig att acceptera den ståndpunkten?
Citera
2018-02-17, 20:27
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Du har sagt att att andar är något som handlar om din tro, det har jag absolut inga problem med, och knappast heller andra skeptiker.

Så länge du inte påstår att du vet så är allt okej. Kan du tänka dig att acceptera den ståndpunkten?
Det räcker att jag vet, det är vad en Gudstro handlar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in