2022-05-28, 19:19
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Jo, så skrev jag. Och jag kan faktiskt inte tänka mig annat än att man är intellektuellt funktionsnedsatt om man inte kan ta till sig information som visar på att det totalt saknas belägg för förekomst av gudar och eller andar, spöken, jultomtar, flygande grisar...

Att tro vetenskapen inte kan förklara är bara jättedumt.
Vetenskapen kan mycket väl förklara varför vissa tror sig prata med andar och att vissa ser saker som inte finns.
Jag håller med om att vetenskapen inte funnit några bevis, men det här är inte ett vetenskapsforum.

Detta är ett forum för folk med trosföreställningar, som tror saker bortanför det vetenskapen kunnat bevisa.

Rätten att ha trosföreställningar (eller låta bli) är grundlagsskyddad, även om du som vetenskapligt sinnad hatar det.
Citera
2022-05-28, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Jag håller med om att vetenskapen inte funnit några bevis, men det här är inte ett vetenskapsforum.

Detta är ett forum för folk med trosföreställningar, som tror saker bortanför det vetenskapen kunnat bevisa.

Rätten att ha trosföreställningar (eller låta bli) är grundlagsskyddad, även om du som vetenskapligt sinnad hatar det.

Tro gärna vad du vill, men påstår du att det ÄR så som du tror, utan några vettiga bevis, så får du räkna med motargument.

Så, du får t ex gärna tro att spöken finns, tro alltså. Men påstår du att de finns, så blir det nåt annat når du inte kan bevisa det, och du får räkna med mothugg med fakta
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2022-05-28 kl. 20:34.
Citera
2022-05-28, 20:40
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Så, du får t ex gärna tro att spöken finns, tro alltså. Men påstår du att de finns, så blir det nåt annat når du inte kan bevisa det, och du får räkna med mothugg med fakta
Det här är ett forum om trosföreställningar, inte om vetenskapliga studier, så jag behöver inte bevisa något här.

Jag har mina mänskliga rättigheter att tro utan att bevisa för andra, så jag behöver inte bevisa något här.

Jag är fri att tro och diskutera min tro utan att lägga fram bevis, särskilt här i ett forum om paranormala trosuppfattningar.

Vetenskap diskuterar jag i vetenskapsforumen i mitt fall biologi, genetik och ibland medicin. Där är viktigt med bevis, studier etc, inte här.
Citera
2022-05-28, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Det här är ett forum om trosföreställningar, inte om vetenskapliga studier, så jag behöver inte bevisa något här.

Jag har mina mänskliga rättigheter att tro utan att bevisa för andra, så jag behöver inte bevisa något här.

Jag är fri att tro och diskutera min tro utan att lägga fram bevis, särskilt här i ett forum om paranormala trosuppfattningar.

Vetenskap diskuterar jag i vetenskapsforumen i mitt fall biologi, genetik och ibland medicin. Där är viktigt med bevis, studier etc, inte här.

Som sagt, tro tro tro tro tro…. Inga större problem.
Men påstår du här i denna tråd att det ÄR så, att spöken finns, att det paranormala finns, att det skulle vara sanning och verklighet, så får du motargument.
Citera
2022-05-28, 21:04
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Som sagt, tro tro tro tro tro…. Inga större problem.
Men påstår du här i denna tråd att det ÄR så, att spöken finns, att det paranormala finns, att det skulle vara sanning och verklighet, så får du motargument.
Jag har rätt att tro att sådant verkligen existerar utan vetenskapliga bevis, men jag tror ingen här har hävdat att det finns vetenskapliga bevis.

Fanns vetenskapliga bevis skulle det diskuteras i vetenskapsforum, inte i ett forum om paranormala trosuppfattningar.
Citera
2022-08-03, 13:23
Nu börjar en ny säsong snart
Vad händer om man bjuder hem dom till ett hus där man själv inte bor, och berättar om händelser som aldrig skett? Man kan ställa fram foton man samlat ihop av olika kompisar från blandade familjer. Jag menar hur svårt kan det vara att ställa till det, och inte avslöja något förrän programmet sänts
Citera
2022-08-03, 16:04
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Vad händer om man bjuder hem dom till ett hus där man själv inte bor, och berättar om händelser som aldrig skett? Man kan ställa fram foton man samlat ihop av olika kompisar från blandade familjer. Jag menar hur svårt kan det vara att ställa till det, och inte avslöja något förrän programmet sänts

Medium pratar med den döde, allt material är alltid värdelöst och irrelevant..

Ställa till det gör hela samhället redan, från födsel till döden genomlider ett rent fruktansvärt helvete.

Så ifall du vill kan du få genomgå ett helvete, helt på min egen bekostnad med.

Och äntligen kommer en ny säsong av världens mest verklighetsbaserade program.
Citera
2022-08-09, 02:34
Medlem
Airwave92s avatar
Citat:

När börjar nya säsongen och var kan man se den?
Citera
2022-08-09, 06:38
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
När börjar nya säsongen och var kan man se den?

Är du bara lat eller vet du inte hur man googlar?
Det tog mig typ 3 sekunder att få fram att det börjar den 29 Augusti
Citera
2022-08-09, 18:31
Medlem
Citat:
Är du bara lat eller vet du inte hur man googlar?
Det tog mig typ 3 sekunder att få fram att det börjar den 29 Augusti

Varför kan du inte länka, hittar inte heller info...
Citera
2022-08-09, 18:37
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Varför kan du inte länka, hittar inte heller info...

https://www.tv4.se/artikel/5b68a80f4...-av-det-okanda

Död åt motståndare sidan, död åt vetenskapliga idoldyrkare, död åt förföljelse och förtryckare.

Fan ta motståndare sidan förstår något först när själen håller på att lämna deras kropp för att bli till ett spöke som vandrar runt i hemligheten.

Folk skjuter salut för programmet, visa respekt!
Senast redigerad av TwoThousand 2022-08-09 kl. 18:39.
Citera
2022-08-09, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
https://www.tv4.se/artikel/5b68a80f4...-av-det-okanda

Död åt motståndare sidan, död åt vetenskapliga idoldyrkare, död åt förföljelse och förtryckare.

Fan ta motståndare sidan förstår något först när själen håller på att lämna deras kropp för att bli till ett spöke som vandrar runt i hemligheten.

Folk skjuter salut för programmet, visa respekt!

Fast den artikeln publicerades 2018 och uppdaterades 2020...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in