Citat:
Ursprungligen postat av
CompressorVane
Jag håller inte med.
Det är ingen idé att du ens försöker påtala ditt troende för mig. Det finns hur mycket bevis där ute som helst, du bara blundar för dem, eller så försöker du ställa bevisningen så du ska vinna den emot.
För en totalt blind individ som dig kanske du ska hålla på med metspö istället vid någon sjö.
Eller är det för avancerat för dig också!?
Mycket tycks vara det.
Du behöver ju inte hacka på oss för det inte fungerar för dig.
Jag kör ett förtydligande på en del av ditt inlägg..
Nej, jag blundar inte för någonting alls, utan istället studerar jag med intresse vad som sägs från båda sidor, alltså din sida de troendes, och vad de faktiskt kan styrka med mer än bara påståenden.
Den andra sidan jag studerar är vad vetenskapen säger, efter att ha granskat analyserat testat de saker du och andra troende påstår en massa om.
Sen jämför jag vad som är mest sannolikt, mest trovärdigt, har bästa stödet i vetenskap fysikens lagar etc etc. Och om du menar att det skulle vara oseriöst av mig, att jag skulle vara blind etc, så säger det väldigt mycket om din egen ignorans.
Därför att du ignorerar och förnekar alla argument, även de som finns stenhårt bevisade och dokumenterade, som går emot din tro. Allt seriöst dokumenterat vetenskapligt som avslöjar medium som charlataner förnekar du. Istället så klamrar du dig fast vid ”upplevelser” som INTE kunnat bekräftas vara det som du tror, och på det en massa anekdoter, och även rena lögnerna från troende i flera fall.
Det är att vara blind, du alltså.
Jag är däremot väldigt vaken och öppen för att ta till mig allt som kan styrkas på ett seriöst sätt. Anekdoter som inte kan det är i bästa fall bara underhållande, men absolut inga bevis på nåt medialt etc.
Alla dessa mängder med bevis du skryter om, har du aldrig kunnat visa oss, ingen annan heller. Det är alltså bara dina egna tomma ord, med noll bevisvärde hur mycket du än tjatar om det. Du har helt enkelt inga bevis alls att komma med för att medium skulle vara äkta, eller att nåt annat paranormalt skulle vara äkta och fungera. Ingen har någonsin kunnat ens påvisa något som helst paranormalt. Du/ni står på ruta ett än idag…
Hade ni verkligen haft några hållbara bevis så hade vetenskapen sedan länge accepterat något paranormalt som existerande. Men hittills alltså noll…
När det sen gäller denna tråds specifika paranormala ämne, medium, så har vi inom olika vetenskapliga områden faktisk mycket bra koll på hur mediumen agerar för att kunna grundlura naiva personer som dig, samt vad som gör att människan kan låta sig luras av sådana tekniker som jag listade tidigare.
Det har testats och granskats ingående, och man kan se att hela grejen med medium är upplagt för att kunna lura folk genom att utnyttja brister i våra sinnen etc. Det handlar alltså mycket om psykologi och tekniker, inte ett jota av det är något som helst övernaturligt, vilket visas genom att vem som helst som lär sig lite om dessa tekniker etc lätt kan få tillsynes samma resultat och ”träffar” som de kallar sig medium.
Allt detta blundar du för, och sen menar du att vi andra inte är öppna etc och att det skulle finnas massor med bevis för medium och paranormalt. Jo jäklar….. Trams är vad det är, och vad du håller på med i tråden.