2017-08-04, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Nej, jag har inte fått något svar. Jag frågade om hur man skulle avgöra om ett medium är äkta eller ej. Den frågan skulle ju vara relevant för er skeptiker.
Jag har berättat för dig hur man enkelt kan göra för att komma svaret närmare.

Din enda reaktion på det, är att du babblar på om samma fråga igen, utan minsta tillstymelse till intresse för en seriös diskussion.

Men lev du i din bubbla. Faktaresistent och så långt ifrån öppen som någon kan vara.
Citera
2017-08-04, 11:33
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Nej, jag har inte fått något svar. Jag frågade om hur man skulle avgöra om ett medium är äkta eller ej. Den frågan skulle ju vara relevant för er skeptiker.

Tja, en första åtgärd vore att kolla upp om de uppgifter som Terry Evans ber klienterna att "check that out in your archives at home" verkligen stämmer!

En annan kunde vara att ta ifrån Pierre Hesselbrandt mobiltelefonen när han "jobbar" för att se om han är lika "pricksäker" utan den....
Citera
2017-08-04, 12:04
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Den frågan är relevant för alla.
Citera
2017-08-04, 12:07
Medlem
Citat:

Fullkomligt orelevant fråga eftersom alla är 100% fejk.

Visa mig annars en seriös vetenskaplig studie som har kommit fram att det finns.
Citera
2017-08-04, 12:08
Medlem
Kobolds avatar
Citat:

En god vän till mig gick bort i cancer för många år sedan. Innan han dog kom vi överens om några kontrollfrågor för att säkerställa personens identitet och att kommunikationen är äkta. Om ett medium verkligen kan kontakta och kommunicera med min döde vän, så ska han kunna svara på kontrollfrågorna.
Citera
2017-08-04, 12:22
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
En god vän till mig gick bort i cancer för många år sedan. Innan han dog kom vi överens om några kontrollfrågor för att säkerställa personens identitet och att kommunikationen är äkta. Om ett medium verkligen kan kontakta och kommunicera med min döde vän, så ska han kunna svara på kontrollfrågorna.
Vad alla undrar nu är ju om du har försökt ta kontakt med din vän?
Citera
2017-08-04, 12:30
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Vad alla undrar nu är ju om du har försökt ta kontakt med din vän?

Nej, jag tror ju inte på sånt. Det var liksom min polares grej. Däremot har jag inte hittat på denna metod, så det finns massor med folk som har försökt utan att lyckas. Jag har ingen lust att ge pengar åt bedragare.
Citera
2017-08-04, 12:31
Medlem
Citat:

Det går alltså inte att bevisa att medium är äkta? I så fall ska de förbjudas från att arbeta som medium.

Eller tycker du även att vi ska legalisera pedofila handlingar på barn under 1 års ålder, för att det inte går att bevisa att de lider av det?

SJÄLVKLART måste man bevisa att medium är äkta innan man låter dem utnyttja naiva människor.
Citera
2017-08-04, 12:46
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Nej, jag tror ju inte på sånt. Det var liksom min polares grej. Däremot har jag inte hittat på denna metod, så det finns massor med folk som har försökt utan att lyckas. Jag har ingen lust att ge pengar åt bedragare.
Du behöver nog inte kontakta ett medium för att få kontakt. Om du är tillräckligt öppen och sensitiv kan du själv få kontakt med din vän.
Citera
2017-08-04, 12:51
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Du behöver nog inte kontakta ett medium för att få kontakt. Om du är tillräckligt öppen och sensitiv kan du själv få kontakt med din vän.

Ja, eller så går det bara inte. Hursomhelst är det ingen bra idé, för jag vet ju svaren på frågorna, så jag kan lura mig själv. Personen som sköter kontakten måste vara någon som inte kan svaren på förhand.
Citera
2017-08-04, 13:21
Medlem
Citat:

Ja det väl bara ringa numret som står i andarnas telefonbok.
Citera
2017-08-04, 15:13
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Ja det väl bara ringa numret som står i andarnas telefonbok.
Javisst, be dom koppla upp dig bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in