2018-02-14, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Tror du verkligen att människan kan skapa allt detta på egen hand?

Ja, det anser jag. Om jag hör en fin låt eller läser en god bok så brukar jag tänka att det var en bra textförfattare eller bokförfattare. Jag brukar inte tänka att det måste vara en död person som skrivit detta, om inte författaren redan hunnit dött (som när jag läser Hemingway eller Selma Lagerlöf). Tillhör du dem som anser att människan inte kunnat bygga pyramiderna utan hjälp av utomjordingar också? Du ska inte underskatta den mänskliga hjärnan och fantasin. Men alltså behåller man sitt minne från jorden när man är i andevärlden? Om Mozart gör musik där så håller antagligen Magnus och Brasse på med nya avsnitt av Fem Myror där då.
Citera
2018-02-14, 09:41
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Ja, det anser jag. Om jag hör en fin låt eller läser en god bok så brukar jag tänka att det var en bra textförfattare eller bokförfattare. Jag brukar inte tänka att det måste vara en död person som skrivit detta, om inte författaren redan hunnit dött (som när jag läser Hemingway eller Selma Lagerlöf). Tillhör du dem som anser att människan inte kunnat bygga pyramiderna utan hjälp av utomjordingar också? Du ska inte underskatta den mänskliga hjärnan och fantasin. Men alltså behåller man sitt minne från jorden när man är i andevärlden? Om Mozart gör musik där så håller antagligen Magnus och Brasse på med nya avsnitt av Fem Myror där då.
Jag menar att den mänskliga hjärnan har sina begränsningar och kanske får hjälp någonstans ifrån? Det kanske snarare är så att man behåller sitt minne från andevärlden när man är på jorden?
Citera
2018-02-14, 10:06
Medlem
Citat:
Jag menar att den mänskliga hjärnan har sina begränsningar och kanske får hjälp någonstans ifrån? Det kanske snarare är så att man behåller sitt minne från andevärlden när man är på jorden?

Sitt minne från andevärlden när man är på jorden? Men mediumet menade att Mozart och även Vivaldi komponerade musik i dödsriket i detta nu. Ärligt talat, låter det inte lite väl...vad ska jag säga? Flummigt. Oseriöst.
Citera
2018-02-14, 10:12
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Sitt minne från andevärlden när man är på jorden? Men mediumet menade att Mozart och även Vivaldi komponerade musik i dödsriket i detta nu. Ärligt talat, låter det inte lite väl...vad ska jag säga? Flummigt. Oseriöst.
Hur visste mediumet det, hade hon/han haft kontakt med dessa kompositörer?
Citera
2018-02-14, 10:25
Medlem
Citat:
Hur visste mediumet det, hade hon/han haft kontakt med dessa kompositörer?

Ja, tydligen var det på det sättet.
Citera
2018-02-14, 10:31
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Det är inte min åsikt, deras värld är lika verklig som vår, den ser annorlunda ut bara.

Hur ser din variant ut?
Varför bör vi tro på just din variant när varje medium verkar ha sin egen sett till den "fakta" jag Googlade fram på din uppmaning?
Citera
2018-02-14, 10:46
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Hur ser din variant ut?
Varför bör vi tro på just din variant när varje medium verkar ha sin egen sett till den "fakta" jag Googlade fram på din uppmaning?
Det kan ju vara samma värld som dom tolkar på olika sätt?
Citera
2018-02-14, 10:49
Medlem
Citat:
Det kan ju vara samma värld som dom tolkar på olika sätt?

Så man kan tolka en värld som har 5 dimensioner som en som har 148?

Hur tolkar du fenomenet "Kvaddrar" som vissa anser befolkar dessa dimensioner?

Har jag rätt om jag tolkar himlen som röd?
Citera
2018-02-14, 10:57
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Så man kan tolka en värld som har 5 dimensioner som en som har 148?

Hur tolkar du fenomenet "Kvaddrar" som vissa anser befolkar dessa dimensioner?

Har jag rätt om jag tolkar himlen som röd?
Jag har faktiskt aldrig hört talas om ordet "kvaddrar", det var något nytt för mig. Det är i alla fall ett outtömligt ämne.
Citera
2018-02-14, 11:01
Medlem
Citat:
Jag har faktiskt aldrig hört talas om ordet "kvaddrar", det var något nytt för mig. Det är i alla fall ett outtömligt ämne.

Så kvaddrar tillhör inte "faktan" trots att i stort sett allt inryms i ett outtömligt ämne?
Citera
2018-02-14, 11:13
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Så kvaddrar tillhör inte "faktan" trots att i stort sett allt inryms i ett outtömligt ämne?
Vad man kallar någonting är väl egentligen oväsentligt, det viktiga är väl vad det är för någonting? Det finns mycket därute som vi inte känner till.
Citera
2018-02-14, 11:21
Medlem
Citat:
Vad man kallar någonting är väl egentligen oväsentligt, det viktiga är väl vad det är för någonting? Det finns mycket därute som vi inte känner till.

Så man bör visa dessa "kvaddrar" samma respekt som du uppmanar oss icke-troende att visa inför andevärlden även om du inte vet vad de är för något?

Vad är enligt dig skillnaden mellan "kvaddrar" och de tomtar, monster och oknytt som du blir irriterad över när du får frågan om varför de inte ska visas samma respekt?

Står möjliga fantasifoster högre i rangordning om de myntats av medium?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in