2022-11-07, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CompressorVane
Det kanske var Nigeriabreven dina som vibrerade och spökade!?

Jag undrar mest vad du tycker om serien jag, särskilt intressant tycker jag det är när Terry är med. Han är ju helt otrolig!
Sala silvergruva avsnittet var häftigt!

Många hade gått bort där. I gruvras tex.
Tragiskt eller hur!?

Haha, vad du yrar!?!

Vad jag tycker om serien? Det vill du nog inte veta. Kolla gärna på klippet jag länkade med Terry. Uppenbar bedragare är vad han är och borde sitta fängslad för all skit han gjort.
Citera
2022-11-07, 20:25
Medlem
CompressorVanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menlonson
Men du såg väl till att spela in allt som hände? Annars är det tämligen lönlöst att gå på en liknande tillställning ifall syftet är att inte bli lurad.

Nä, jag tittar inte på sådan skit. Jag har sett det förr och vet vad det handlar om och går ut på. Däremot finns det vissa informativa klipp på youtube där någon faktiskt tänkt till och kommenterar den cold-reading som sker och visar hur j-vla fel ute mediet är.

https://www.youtube.com/watch?v=3InB...esusPettersson

Spela in!? Begriper du inte att det inte är tillåtet att filma hur som helst!?
Det var rätt privata angelägenheter!

Ha lite respekt i kroppen! Folk kanske inte vill flasha med privata saker bara för att figurer som er ska kasta skit heller!?

Är det svårt att förstå det!?

Folk kanske saknar sina nära och kära, du gör dem till åtlöje för din egen vinning och jag tycker ni båda är låga.

Minns du avsnittet när de var till prästgården i borgvattnet!?
Det var också rätt intressant! Den gården har jag varit till en gång som ung. Har du varit dit?
Citera
2022-11-07, 20:31
Medlem
Citat:
Spela in!? Begriper du inte att det inte är tillåtet att filma hur som helst!?
Det var rätt privata angelägenheter!

Ha lite respekt i kroppen! Folk kanske inte vill flasha med privata saker bara för att figurer som er ska kasta skit heller!?

Är det svårt att förstå det!?

Folk kanske saknar sina nära och kära, du gör dem till åtlöje för din egen vinning och jag tycker ni båda är låga.

Minns du avsnittet när de var till prästgården i borgvattnet!?
Det var också rätt intressant! Den gården har jag varit till en gång som ung. Har du varit dit?

Jo, jag vet att det oftast inte är tillåtet och anledningen är uppenbar då de inte vill bli avslöjade. Och därmed är det totalt meningslöst att gå dit. De gånger det har spelats in så är det väldigt uppenbart vad som pågår.

Här är en till länk där idioten Jörgen Gustavsson avslöjas med att bluffa, han har också medverkat i Det okända.

https://www.youtube.com/watch?v=tPW3...esusPettersson
Citera
2022-11-07, 20:31
Medlem
CompressorVanes avatar
Citat:
Haha, vad du yrar!?!

Vad jag tycker om serien? Det vill du nog inte veta. Kolla gärna på klippet jag länkade med Terry. Uppenbar bedragare är vad han är och borde sitta fängslad för all skit han gjort.

Jag tycker du är negativ. Har du träffat honom!? Terry!? Jag tycker han är duktig!

Det var ju ni som påstod att klipp på youtube inte bevisade något alls!?

Har ni ändrat er nu!?

Vilket avsnitt är din favorit?
Citera
2022-11-07, 20:34
Medlem
Citat:
[...] Folk kanske saknar sina nära och kära, du gör dem till åtlöje för din egen vinning och jag tycker ni båda är låga. [...]

Skulle jag göra dem till åtlöje för egen vinning!!??!! Hur tänkte du där egentligen?

Det är mediumen som utnyttjar människor i en väldigt utsatt situation för sin egen vinnings skull. Bland det vidrigaste man kan göra.
Citera
2022-11-07, 20:37
Medlem
CompressorVanes avatar
Citat:
Jo, jag vet att det oftast inte är tillåtet och anledningen är uppenbar då de inte vill bli avslöjade. Och därmed är det totalt meningslöst att gå dit. De gånger det har spelats in så är det väldigt uppenbart vad som pågår.

Här är en till länk där idioten Jörgen Gustavsson avslöjas med att bluffa, han har också medverkat i Det okända.

https://www.youtube.com/watch?v=tPW3...esusPettersson

Du försöker driva med mig nu! Jag försöker faktiskt tala med en respektabel ton här för det är anhöriga som är iblandade här ofta till de som medverkar, inte bara det. Sluta vara så nedlåtande!

Vad vinner du på att pissa på folk som faktiskt ser på sånt som är större än oss!?
Tänker på sina bortgångna, minnen, sånt du kanske inte haft!?

Du är ju elak och hänsynslös! Sånt får man betala för, förr eller senare.
Citera
2022-11-07, 20:40
Medlem
Citat:
Jag tycker du är negativ. Har du träffat honom!? Terry!? Jag tycker han är duktig!

Det var ju ni som påstod att klipp på youtube inte bevisade något alls!?

Har ni ändrat er nu!?

Vilket avsnitt är din favorit?

Klipp på youtube som sägs visa påstådda övernaturliga fenomen kan såklart vara kraftigt redigerade. Det som visas i min länk är ju faktiskt det som visades i själva programmet. Sen har man lagt till kommentarer för att förklara vad det är som pågår då inte alla känner till teknikerna samt att Terry gör sitt bästa för att dölja när han har fel.

Rör det inte dig i ryggen att flertalet kända medium bevisligen har avslöjats med att bluffa och att ingen har kunnat visa upp hållbar evidens på att de gör annat än att bluffa och gissa?
Citera
2022-11-07, 20:43
Medlem
Citat:
Du försöker driva med mig nu! Jag försöker faktiskt tala med en respektabel ton här för det är anhöriga som är iblandade här ofta till de som medverkar, inte bara det. Sluta vara så nedlåtande!

Vad vinner du på att pissa på folk som faktiskt ser på sånt som är större än oss!?
Tänker på sina bortgångna, minnen, sånt du kanske inte haft!?

Du är ju elak och hänsynslös! Sånt får man betala för, förr eller senare.

Men till och med när du ser klart och tydligt hur han bluffar så ska du försvara honom? Hur godtrogen får man vara? Jag försvarar ju de som blir utsatta av de här människorna. Det är enbart bedragarna jag är nedlåtande mot, särskilt de som blivit påkomna med handen i kakburken. De är inte värda något annat.
Citera
2022-11-07, 20:46
Medlem
CompressorVanes avatar
Citat:
Klipp på youtube som sägs visa påstådda övernaturliga fenomen kan såklart vara kraftigt redigerade. Det som visas i min länk är ju faktiskt det som visades i själva programmet. Sen har man lagt till kommentarer för att förklara vad det är som pågår då inte alla känner till teknikerna samt att Terry gör sitt bästa för att dölja när han har fel.

Rör det inte dig i ryggen att flertalet kända medium bevisligen har avslöjats med att bluffa och att ingen har kunnat visa upp hållbar evidens på att de gör annat än att bluffa och gissa?

Eftersom du påstår att klippen på tuben inte är bevis, så är inte något klipp du heller presenterar nåt av värde heller. Klippt, skuret, vinklat! Tyvärr!

Jag har fått min beskärda del av detta. Det räcker. Synd att du aldrig fått uppleva detta.

Kommer du ihåg avsnittet där en figur lekt med brädan!? Sen var garderobsdörrar öppna och lådor utdragna lite hur som helst!?

Det var en dålig idé att göra. Han blev varnad för det också av den där blonda mediumet. Också rätt duktig.
Citera
2022-11-07, 20:55
Medlem
Citat:
Eftersom du påstår att klippen på tuben inte är bevis, så är inte något klipp du heller presenterar nåt av värde heller. Klippt, skuret, vinklat! Tyvärr!

Wow, du förstår alltså inte skillnaden. Bra, då vet jag. Det är en milsvid skillnad att lägga ut ett klipp på tuben som bevis för något extraordinärt kontra att analysera nämnda klipp och peka ut varför det inte håller som evidens. Förstår du inte skillnaden kan jag tyvärr inte hjälpa dig.

Citat:
Jag har fått min beskärda del av detta. Det räcker. Synd att du aldrig fått uppleva detta. [...]

Nog har det hänt att mina sinnen spelat mig ett spratt någon gång. Eller att jag minns fel då och då. Det är mänskligt. Jag har även upplevt att jag har blivit lurad i olika sammanhang, både av människor med bra och dåliga avsikter. Dock vill jag inte ge pengar till människor som utnyttjar de här bristerna.
Citera
2022-11-07, 21:06
Medlem
CompressorVanes avatar
Citat:
Wow, du förstår alltså inte skillnaden. Bra, då vet jag. Det är en milsvid skillnad att lägga ut ett klipp på tuben som bevis för något extraordinärt kontra att analysera nämnda klipp och peka ut varför det inte håller som evidens. Förstår du inte skillnaden kan jag tyvärr inte hjälpa dig.

Nog har det hänt att mina sinnen spelat mig ett spratt någon gång. Eller att jag minns fel då och då. Det är mänskligt. Jag har även upplevt att jag har blivit lurad i olika sammanhang, både av människor med bra och dåliga avsikter. Dock vill jag inte ge pengar till människor som utnyttjar de här bristerna.

Du ser ju inte heller vad du själv skriver!?

Först påstår du helt att några klipp på tuben inte är några bevis, sen ska jag kolla på dina klipp DU anser är bevis!?

Minns ett avsnitt där nåt ryckte och drog våldsamt i en dörr. Dörrhandtagen slog våldsamt.
Otrevligt om man vaknar av detta mitt i natten!
Citera
2022-11-07, 21:18
Medlem
CompressorVanes avatar
Citat:
Men till och med när du ser klart och tydligt hur han bluffar så ska du försvara honom? Hur godtrogen får man vara? Jag försvarar ju de som blir utsatta av de här människorna. Det är enbart bedragarna jag är nedlåtande mot, särskilt de som blivit påkomna med handen i kakburken. De är inte värda något annat.

Om du baktalar nåt du aldrig prövat eller vet nåt om, är du bedragaren ingen skall lyssna på heller.

Om du kör bil och krockar behöver det inte varit bilen det var fel på.

Alla är sätt, men alla sätt är inte lätt, men kanske bara det svåraste är rätt!?

Nu kan du fundera en stund.

Jag har följt denna serien sedan den började.
Har du det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in