Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-10, 16:41
  #4165
Medlem
Reality81s avatar
Jag tror absolut inte på spöken.. Men jag tror att folk som kallar sig själva för medium gillar pengar och uppmärksamhet såpass mycket att de blir bedragare. Sorgligt
Citera
2018-07-15, 18:33
  #4166
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reality81
Jag tror absolut inte på spöken.. Men jag tror att folk som kallar sig själva för medium gillar pengar och uppmärksamhet såpass mycket att de blir bedragare. Sorgligt

Ska inte till och uppmuntra till trolldom och ockult, det är helt rätt att du håller avstånd till det som är en oren aktivitet i Guds ögon.

Tar personen pengar eller söker efter uppmärksamhet vet du mycket väl att det garanterat är en bedragare för det var något förbjudet!
__________________
Senast redigerad av TwoThousand 2018-07-15 kl. 18:36.
Citera
2018-07-28, 20:10
  #4167
Medlem
Mommis avatar
Norska motsvarigheten till programmet Andarnas Makt är mycket bättre. Inga "stämningshöjande" effekter. Var och en får tro vad man vill, men jag håller med om att så fort pengar blir inblandade sjunker trovärdigheten. Jag har både sett och känt en hel del, men aldrig känt mig rädd eller obehaglig till mods. Det tillhör väl naturen om man bara låter de vara
Citera
2018-10-15, 16:43
  #4168
Medlem
Det intressanta i dessa program, är att det alltid finns en förhistoria om att saker utspelat sig. Flyttats runt, välts omkull etc. Men, väl på plats med kamera i hand så händer ingenting - fastän dessa medium t om får kontakt med andarna. Dessutom intressant att dessa andar alltid går med på att ”gå vidare”. Dom bara accepterar det. Ingen som blir arg eller försöker stanna kvar. Om man nu ska hårdra det - men ändå. Sånt man undrar över.
Citera
2018-10-16, 11:55
  #4169
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mommi
Norska motsvarigheten till programmet Andarnas Makt är mycket bättre. Inga "stämningshöjande" effekter. Var och en får tro vad man vill, men jag håller med om att så fort pengar blir inblandade sjunker trovärdigheten. Jag har både sett och känt en hel del, men aldrig känt mig rädd eller obehaglig till mods. Det tillhör väl naturen om man bara låter de vara

Tycker också att Andarnas makt är rätt så bra, lite uppfriskande när mediumen inte lyckas pricka in någon specifik info också. Även om medium kan tjäna bra med pengar så är det ju ofta på liknande nivå som andra konsultyrken. Dessutom så måste man ju hela tiden klara av att leverera.

Citat:
Ursprungligen postat av MZW
Det intressanta i dessa program, är att det alltid finns en förhistoria om att saker utspelat sig. Flyttats runt, välts omkull etc. Men, väl på plats med kamera i hand så händer ingenting - fastän dessa medium t om får kontakt med andarna. Dessutom intressant att dessa andar alltid går med på att ”gå vidare”. Dom bara accepterar det. Ingen som blir arg eller försöker stanna kvar. Om man nu ska hårdra det - men ändå. Sånt man undrar över.

Det har ju inträffat någon gång att saker och ting rört på sig i ett program men visst är det väldigt sällsynt. Sedan vet jag inte heller vad bevisvärdet just skulle vara för saker som rör på sig då det alltid kan finnas förklaringar även om det filmats.

Sedan är det ju knappast att spökena bara går med på att flyttas över till nästa nivå utan många gånger så får ju mediumen kämpa på flera gånger och i vissa fall komma tillbaka.
Citera
2018-10-16, 17:55
  #4170
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarasquest
Tycker också att Andarnas makt är rätt så bra, lite uppfriskande när mediumen inte lyckas pricka in någon specifik info också. Även om medium kan tjäna bra med pengar så är det ju ofta på liknande nivå som andra konsultyrken. Dessutom så måste man ju hela tiden klara av att leverera.
Inom andra konsultyrken går det att kontrollera vad som utförts.

Citat:
Ursprungligen postat av Tarasquest
Det har ju inträffat någon gång att saker och ting rört på sig i ett program men visst är det väldigt sällsynt. Sedan vet jag inte heller vad bevisvärdet just skulle vara för saker som rör på sig då det alltid kan finnas förklaringar även om det filmats.
Det vore bättre om mediumen på något vis kunde påvisa att de har kontakt med andar.

Citat:
Ursprungligen postat av Tarasquest
Sedan är det ju knappast att spökena bara går med på att flyttas över till nästa nivå utan många gånger så får ju mediumen kämpa på flera gånger och i vissa fall komma tillbaka.
Nja, det är vad som påstås.
Citera
2018-10-16, 17:59
  #4171
Medlem
Pangkakan1977s avatar
Är inte Terry Evans vida känd för att vara ett praktfyllo?
Citera
2018-10-16, 18:26
  #4172
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Tror ni på det som sägs i programmet?
Citera
2018-10-16, 19:25
  #4173
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Tror ni på det som sägs i programmet?

Jag gjorde det i en del fall för kanske 7 år sedan och bakåt. Nu känns det nästan bara som en massa White trash-folk.
Citera
2018-10-16, 21:01
  #4174
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Inom andra konsultyrken går det att kontrollera vad som utförts.


Det vore bättre om mediumen på något vis kunde påvisa att de har kontakt med andar.


Nja, det är vad som påstås.

Det går väl att kolla med medium också om det som sägs osv stämmer eller inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Tror ni på det som sägs i programmet?

Tycker det mesta stämmer ganska så bra men visst är det en hel del som kanske inte stämmer perfekt heller.

Det som impar mest är väl att folk efteråt verkar vara så nöjda och märker av en förändring. Skulle vara intressant egentligen att ta in en massa medium oberoende av varandra och se vad dessa hade att säga och om deras berättelser stämde överens.
Citera
2018-10-16, 21:16
  #4175
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarasquest
Det går väl att kolla med medium också om det som sägs osv stämmer eller inte.
Det räcker ju inte med att kolla om det stämmer. Det ska ju på något sätt kollas om de kan kommunicera med spöken. Det som sägs kan ju komma från annat håll, TV-produktionens redaktion, till exempel.
Citera
2018-10-17, 13:23
  #4176
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Det räcker ju inte med att kolla om det stämmer. Det ska ju på något sätt kollas om de kan kommunicera med spöken. Det som sägs kan ju komma från annat håll, TV-produktionens redaktion, till exempel.
Men nu så är det ju ändå ett Underhållningsprogram och inte någon laboratoriestudie.

Och du ställer ju inte samma krav på "Fråga Lund", eller hur?
Men hur vet du att paneldeltagarna i "Fråga Lund" verkligen besitter all den kunskap de ger uttryck för vid själva inspelningen av programmet? De kanske har fått all information från "TV-produktionens redaktion" istället, eller hur ...


Eftersom "Det okända" är ett Underhållningsprogram, så är det ju bara kriterier som är relaterade till just det som du kan ställa krav om.
Tex om publiken blev underhållen eller ej.

"Det okända" är till yttermera visso huvudsakligen ett Kommersiellt sponsor- och annonsprogram. Och det är för det programmet är till för.
Dvs du bör isf fråga dig om sponsorerna och annonsörerna är nöjda eller inte.
Och jag Gissar, men jag antar att de är ganska så nöjda. För annars hade väl aldrig programmet visats under så många år.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback