2018-02-10, 07:43
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Ja, jag påstår inte att det inte finns en andevärld, jag påstår att jag inte sett några bevis för att det är så. Och ofta är det ni troende som retar upp er och tycker att vi andra är idiotiska som inte tycker och tänker precis som er. Det är inte fel att fråga efter ett bevis. Men har man en anhörig som dött, vilket är väldigt vanligt, så blir tron på en andevärld lite grann av trösttankar. Och det är väl inget fel med tröst.
Den här världen, som är så mycket större och mäktigare än vår, är viktig att visa vördnad och respekt inför. Många är dom som har fått hälsningar från sina släktingar från andra sidan, även jag. Den kontakten kan vara lika verklig som den var i livet.
Senast redigerad av enfindam 2018-02-10 kl. 08:28.
Citera
2018-02-10, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Den här världen, som är så mycket större och mäktigare än vår, är viktig att visa vördnad och respekt inför. Många är dom som har fått hälsningar från sina släktingar från andra sidan, även jag. Den kontakten kan vara lika verklig som den var i livet.

Om det du säger stämmer så måste man alltså ha kvar alla minnen från "jordelivet" när man är i andevärlden och kunna tänka och tycka på samma sätt och man måste förstå att man är död.
Citera
2018-02-10, 12:06
Medlem
Citat:
Den kontakten kan vara lika verklig som den var i livet.
Det tvivlar jag inte det minsta på.

Inte psykiatrin heller.
Citera
2018-02-10, 13:25
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Du visade inte min upplevelse någon vördnad eller respekt.
Citera
2018-02-10, 14:21
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Om det du säger stämmer så måste man alltså ha kvar alla minnen från "jordelivet" när man är i andevärlden och kunna tänka och tycka på samma sätt och man måste förstå att man är död.
Man har kvar sina minnen från sitt liv på jorden, sin personlighet och utvecklas där. Man får ett uppvaknande, kan man säga.
Citera
2018-02-10, 15:18
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Är det viktigt att visa vördnad och respekt inför Näcken, enhörningar, troll, Storsjöodjuret och Godzilla också?
Citera
2018-02-10, 15:36
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Är det viktigt att visa vördnad och respekt inför Näcken, enhörningar, troll, Storsjöodjuret och Godzilla också?
Din kommentar är så korkad att den går mig helt förbi.
Citera
2018-02-10, 15:56
Medlem
Citat:
Man har kvar sina minnen från sitt liv på jorden, sin personlighet och utvecklas där. Man får ett uppvaknande, kan man säga.

Utan att vara dryg så måste iså fall ett typiskt samtal "på andra sidan" vara så här: Man kommer alltså dit och möts av sin tidigare bortgångne anhöriga.

-Tjenare, så vi möts igen
-Japp..och det var snällt av dig att vara med när jag dog
Citera
2018-02-10, 16:08
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

På vilket sätt? Hur ska man kunna veta vilka obevisade väsen som folk påstår sig ha mött som man måste ”visa respekt”??
Citera
2018-02-10, 16:12
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Utan att vara dryg så måste iså fall ett typiskt samtal "på andra sidan" vara så här: Man kommer alltså dit och möts av sin tidigare bortgångne anhöriga.

-Tjenare, så vi möts igen
-Japp..och det var snällt av dig att vara med när jag dog
Jag tror isåfall att de har viktigare saker att samtala om än hur det gick till när de hamnade där.
Senast redigerad av enfindam 2018-02-10 kl. 16:15.
Citera
2018-02-10, 17:50
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:

Så var det med den vördnaden och respekten!
Citera
2018-02-10, 18:06
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Så var det med den vördnaden och respekten!
Att börja tala om enhörningar, Näcken och troll när man talar om Gud gör mig faktiskt en aning irriterad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in