2018-02-08, 19:38
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Det går inte att bevisa ett negativ, det vill säga det går inte att bevisa att någon inte kan tala med andar.
Det är den som påstår att den talar med andar som har bevisbördan.

Jag påstår inte att de bluffar, jag påstår att det är troligare att de bluffar än att informationen kommer från en andevärld, som i så fall innehåller andar, som i så fall kan "prata" med medium.
Det baserar jag på det faktum att det förekommer fall då påstådda medium bevisligen bluffar, samtidigt som det inte finns ett enda bevis för att andevärlden existerar.
Andevärlden existerar för många - men inte för dig. Guds närvaro är en realitet för många - men inte för dig. Visa respekt för människors tro.
Citera
2018-02-08, 20:10
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Andevärlden existerar för många - men inte för dig.
Andevärlden existerar för mig, men inte för dig, enligt Information från andevärlden.

Citat:
Guds närvaro är en realitet för många - men inte för dig.
Det vet du ingenting om.
Vilken gud refererar du till?

Citat:
Visa respekt för människors tro.
Har du respekt för min andliga upplevelse?
Citera
2018-02-08, 20:41
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Andevärlden existerar för mig, men inte för dig, enligt Information från andevärlden.

Det vet du ingenting om.
Vilken gud refererar du till?

Har du respekt för min andliga upplevelse?
Jag tror inte att du har varit i kontakt med någon andevärld, jag tror att du ljuger.
Citera
2018-02-09, 20:19
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Jag tror inte att du har varit i kontakt med någon andevärld, jag tror att du ljuger.
Varför skulle jag ljuga?
Citera
2018-02-09, 21:47
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Varför skulle jag ljuga?
Du tror ju inte på att en andevärld existerar, hur skulle du då kunna kommunicera med den?
Citera
2018-02-09, 22:46
Medlem
Enfindam, tror du eller vet du att det finns en andevärld? Är du öppen för möjligheten att det kanske inte finns någon sådant?
Citera
2018-02-09, 22:51
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Enfindam, tror du eller vet du att det finns en andevärld? Är du öppen för möjligheten att det kanske inte finns någon sådant?
Det heter ju att man tror på Gud, alltså tror jag att det finns ett liv efter detta.
Citera
2018-02-09, 22:56
Medlem
Citat:
Det heter ju att man tror på Gud, alltså tror jag att det finns ett liv efter detta.

Japp, men många säger att de VET att de har rätt. Då undrar jag hur man ska kunna veta sånt eftersom inget är bevisat. Vi vet ju inte om det finns något efter detta. Men man kan tro, som du gör.
Citera
2018-02-09, 23:09
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Japp, men många säger att de VET att de har rätt. Då undrar jag hur man ska kunna veta sånt eftersom inget är bevisat. Vi vet ju inte om det finns något efter detta. Men man kan tro, som du gör.
Det är ni som använder det språkbruket och som kräver bevis. Människor som tror har ofta en ödmjuk inställning till livet och bär på en övertygelse om att vi är en del av något mycket större.
Citera
2018-02-09, 23:14
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Du tror ju inte på att en andevärld existerar, hur skulle du då kunna kommunicera med den?
Du vet ingenting om vad jag tror.
Jag vet inte hur kommunikationen går till.
Citera
2018-02-09, 23:15
Medlem
Citat:
Det är ni som använder det språkbruket och som kräver bevis. Människor som tror har ofta en ödmjuk inställning till livet och bär på en övertygelse om att vi är en del av något mycket större.

Ja, jag påstår inte att det inte finns en andevärld, jag påstår att jag inte sett några bevis för att det är så. Och ofta är det ni troende som retar upp er och tycker att vi andra är idiotiska som inte tycker och tänker precis som er. Det är inte fel att fråga efter ett bevis. Men har man en anhörig som dött, vilket är väldigt vanligt, så blir tron på en andevärld lite grann av trösttankar. Och det är väl inget fel med tröst.
Citera
2018-02-09, 23:18
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
När använde ”vi” språkbruket att ”vi vet allt”?
Ja har en ödmjuk inställning till livet.
Vad är ”något mycket större”?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in