Citat:
Ursprungligen postat av
enfindam
Du har ju redan din bild klar för dig nämligen att alla är bedragare, du är ju bara ute efter att få det bekräftat.
Återigen: när belägg för dessa extraordinära påståenden presenteras, så kommer jag självklart att tro på dem.
Tills dess, finner jag det högst rimligt att förhålla sig till det övernaturliga som att det inte existerar, just eftersom alla former av belägg saknas, alla med "förmågor" som testats har visat sig vara bluff och allt vi vet om hur naturen opererar talar starkt emot att andar och annat trams existerar.
Citat:
Ni skeptiker verkar se det som er uppgift att smutskasta hela branschen.
Jag kan inte tala för alla andra skeptiker, men för egen del tycker jag det är viktigt att kasta så mycket skit som möjligt på bedragare. Det är inte okej att folk utnyttjar sörjande och svaga människor genom att hitta på att de kan tala med deras döda barn.
Jag kan garantera dig att samtliga medium sitter och skrattar när de tänker på hur lättlurade folk är. Det är sådana som du som vägrar släppa dina ogrundade fantasier, som är med och bidrar till att bedrägeriet får fortgå.
Citat:
Det är synd att ni inte kan ändra ert synsätt och upptäcka att det finns andra än bluffmakare därute.
Det som är synd är att så pass många har valt att kasta sitt kritiska tänkande på soptippen, för att man inte vill släppa sina barnsliga fantasier.
Exakt vad för synsätt är det vi ska ändra på? Tycker du att det verkar rimligt att vi också slutar tänka rationellt och börjar ha ogrundade föreställningar om verklighetens beskaffenhet?