2015-10-28, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.
Vadå för skillnad? Försvinner de paranormala förmågorna om någon i närheten tänker kritiskt?

Nej, det gör det inte, flera kritiska människor har varit med i Det okända och sagt att de är tveksamme och blivit övertygad.
Citera
2015-10-28, 19:21
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Han uppträder säkert vilket med all sannolikhet har med hans stora erfarenhet att göra. Informationen verkar komma med lätthet till honom. Jag blev verkligen imponerad av honom i det senaste avsnittet.

Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Lugn, fin och behärskad, ger ett gott intryck. Kärleksfull.

Det här är era respektive åsikter - inte några sanningar huggna i sten. Min åsikt om mr Evans är inte att han ger något speciellt gott intryck eller att han med lätthet får information "Fin" vet jag inte riktigt vad som avses, han är engelsk arbetarklass skulle jag tro?

Jag har bevistat en storseans där han bommade grovt i sitt uttalande till en god vän till mig, ska påpeka att min vän är öppensinnad och knappast orsakade bommandet med egen skepticism.

Dessutom känner jag folk som gått hans utbildningar och som jobbat för honom och mr Evans är en sammansatt människa som de flesta andra. Mer detaljerat än så tänker jag inte uttrycka mig.
Citera
2015-10-28, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WaltzingMatilda
Det här är era respektive åsikter - inte några sanningar huggna i sten. Min åsikt om mr Evans är inte att han ger något speciellt gott intryck eller att han med lätthet får information "Fin" vet jag inte riktigt vad som avses, han är engelsk arbetarklass skulle jag tro?

Jag har bevistat en storseans där han bommade grovt i sitt uttalande till en god vän till mig, ska påpeka att min vän är öppensinnad och knappast orsakade bommandet med egen skepticism.

Dessutom känner jag folk som gått hans utbildningar och som jobbat för honom och mr Evans är en sammansatt människa som de flesta andra. Mer detaljerat än så tänker jag inte uttrycka mig.

Starta en ny tråd om dina seanser, denna tråd handlar om ett program.

Jag rekommenderar dig att inte se Det okända eftersom du bara är så kritisk.
Citera
2015-10-28, 19:27
Medlem
Citat:
Nej, det gör det inte, flera kritiska människor har varit med i Det okända och sagt att de är tveksamme och blivit övertygad.

Så bra. Då borde det med andra ord inte vara några problem med att som medium bevisa sina förmågor under kontrollerade former?
Senast redigerad av Sir. 2015-10-28 kl. 19:36.
Citera
2015-10-28, 19:29
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Citat:
Fattar mig inte på ditt inlägg för det har inte med programmet Det okända att göra.
Så är det !

Om någon ringer till Det okända och vill att de ska komma dit och rensa, de gör det och det visas i TV och de boende är nöjd, vad är problemet??

Citat:
Starta en ny tråd om dina seanser, denna tråd handlar om ett program.

Jag rekommenderar dig att inte se Det okända eftersom du bara är så kritisk.

Så det är du som avgör hur man får svara på påståenden i tråden? Erinrar om trådens namn/topic; det är inte "Här håller vi med varandra att allt som händer i Det okända är toppen!".

Jag har fö nämnt en enda seans, det var Terry Evans seans, inte min precis.
,
Citera
2015-10-28, 19:41
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Hade ingen aning om att detta är en självklarhet.
Men ett vetenskapligt test behöver inte involvera folk som är ute efter att "sätta dit" personen som blir testad. Handlar enbart om att undersöka ifall en paranormal förmåga verkligen existerar.

Att det är enklare att imponera på folk på en seans är ju förståeligt. De som är där tror ju redan att det är på riktigt och nöjer sig med att Terry eller någon annan bluffmakare står och gissar namn och datum i nån timme för 60 lax.
Känner du inte själv att det skulle vara nödvändigt att de som utger sig för att kunna tala med döda, bevisar att de inte bara hittar på, innan de kan suga ut folk på pengar?
Själv tycker jag det är djupt omoraliskt att promota dessa "medium" som skor sig på andras olycka, när det är ytterst osannolikt att de är något annat än bluffmakare.
Man kan inte kontrollera andevärlden och utföra "tester" för att bevisa dess existens. Det är viktigt att visa ödmjukhet och respekt. Det finns säkert lycksökare i branschen som är ute efter att tjäna pengar men majoriteten är ändå seriösa.
Citera
2015-10-28, 19:53
Medlem
Citat:
Man kan inte kontrollera andevärlden och utföra "tester" för att bevisa dess existens. Det är viktigt att visa ödmjukhet och respekt. Det finns säkert lycksökare i branschen som är ute efter att tjäna pengar men majoriteten är ändå seriösa.

och vad baserar du det påståendet på? att majoriteten skulle vara seriösa
Citera
2015-10-28, 19:58
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golden-Tie
och vad baserar du det påståendet på? att majoriteten skulle vara seriösa
Sunt förnuft.
Citera
2015-10-28, 20:21
Medlem
Citat:
Man kan inte kontrollera andevärlden och utföra "tester" för att bevisa dess existens.
Att kontrollera ett mediums påstådda förmågor skulle gå alldeles utmärkt. Jag skulle kunna genomföra ett test här hemma om någon är villig. Krävs inga avancerade metoder för att ta reda på om en person har tillgång till information som h*n omöjligt hade kunnat ha utan någon form av övernaturlig förmåga.

Citat:
Det är viktigt att visa ödmjukhet och respekt.
Nej. Det är viktigt att inte visa respekt för bedragare.. Och det är viktigt att så många som möjligt börjar släppa sina vanföreställningar och anammar kritiskt tänkande i stället, så vi blir av med dessa bluffmakare.

Citat:
Det finns säkert lycksökare i branschen som är ute efter att tjäna pengar men majoriteten är ändå seriösa.
Nej. Alla som undersökts är bluffar. Och ingen har någonsin visat sig göra något annat cold och hot reading.
Hur vet du att majoriteten är seriösa? Du har ju precis påstått att det inte ens går att få fram belägg för att det de sysslar med är på riktigt?
Citera
2015-10-28, 21:40
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Att kontrollera ett mediums påstådda förmågor skulle gå alldeles utmärkt. Jag skulle kunna genomföra ett test här hemma om någon är villig. Krävs inga avancerade metoder för att ta reda på om en person har tillgång till information som h*n omöjligt hade kunnat ha utan någon form av övernaturlig förmåga.

Nej. Det är viktigt att inte visa respekt för bedragare.. Och det är viktigt att så många som möjligt börjar släppa sina vanföreställningar och anammar kritiskt tänkande i stället, så vi blir av med dessa bluffmakare.

Nej. Alla som undersökts är bluffar. Och ingen har någonsin visat sig göra något annat cold och hot reading.
Hur vet du att majoriteten är seriösa? Du har ju precis påstått att det inte ens går att få fram belägg för att det de sysslar med är på riktigt?
Du har ju redan din bild klar för dig nämligen att alla är bedragare, du är ju bara ute efter att få det bekräftat. Ni skeptiker verkar se det som er uppgift att smutskasta hela branschen. Det är synd att ni inte kan ändra ert synsätt och upptäcka att det finns andra än bluffmakare därute.
Citera
2015-10-28, 23:50
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du har ju redan din bild klar för dig nämligen att alla är bedragare, du är ju bara ute efter att få det bekräftat. Ni skeptiker verkar se det som er uppgift att smutskasta hela branschen. Det är synd att ni inte kan ändra ert synsätt och upptäcka att det finns andra än bluffmakare därute.
Om hela branschen utgörs av charlataner så tycker jag det är helt korrekt att blottlägga lurendrejeriet och smutskasta dem. Tills någon bevisat att så inte är fallet kommer jag gärna bidra till att avslöja bedrägeriet.
Citera
2015-10-29, 00:48
Medlem
Citat:
Du har ju redan din bild klar för dig nämligen att alla är bedragare, du är ju bara ute efter att få det bekräftat.
Återigen: när belägg för dessa extraordinära påståenden presenteras, så kommer jag självklart att tro på dem.
Tills dess, finner jag det högst rimligt att förhålla sig till det övernaturliga som att det inte existerar, just eftersom alla former av belägg saknas, alla med "förmågor" som testats har visat sig vara bluff och allt vi vet om hur naturen opererar talar starkt emot att andar och annat trams existerar.

Citat:
Ni skeptiker verkar se det som er uppgift att smutskasta hela branschen.
Jag kan inte tala för alla andra skeptiker, men för egen del tycker jag det är viktigt att kasta så mycket skit som möjligt på bedragare. Det är inte okej att folk utnyttjar sörjande och svaga människor genom att hitta på att de kan tala med deras döda barn.
Jag kan garantera dig att samtliga medium sitter och skrattar när de tänker på hur lättlurade folk är. Det är sådana som du som vägrar släppa dina ogrundade fantasier, som är med och bidrar till att bedrägeriet får fortgå.

Citat:
Det är synd att ni inte kan ändra ert synsätt och upptäcka att det finns andra än bluffmakare därute.
Det som är synd är att så pass många har valt att kasta sitt kritiska tänkande på soptippen, för att man inte vill släppa sina barnsliga fantasier.

Exakt vad för synsätt är det vi ska ändra på? Tycker du att det verkar rimligt att vi också slutar tänka rationellt och börjar ha ogrundade föreställningar om verklighetens beskaffenhet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in