Hur vet du det? Har du någon anledning till att tro det? Jag har nämligen svårt att tänka mig en rimlig anledning till att tro att andra dimensioner (och allt som existerar där inom) existerar, när man tydligen varken kan observera eller mäta dess existens. Det är ju i princip själva definitionen av att inte ha en anledning till att tro på något.
Med tanke på att samtliga människor som påstått sig besitta en övernaturlig förmåga som har testats, har visats sig vara fake, så finns det snarare god anledning till att inte lite på någon som säger sig kunna tala med andar.
De flesta saker som folk påstår att de är kapabla till, går att undersöka. Tex förmågan att tala med andar. Hittills har ingen visats sig kunna göra det.
Folk måste sluta ta dem på allvar och istället kräva att de demonstrerar sina förmågor under kontrollerade former, innan de får sälja sina tjänster.
Det skulle räcka med ett enda tydligt belägg för att de kan göra det de påstår sig kunna göra och jag kommer ändra uppfattning omedelbart.
Citat:
Ja det verkar ju rimligt att lita på folk som påstår att de har vetskap om existensen av sådant som varken går att observera eller mäta.
Så länge det inte finns metoder att påvisa deras existens så får vi förlita oss på att det finns människor som kan uppfatta dessa fenomen.
Med tanke på att samtliga människor som påstått sig besitta en övernaturlig förmåga som har testats, har visats sig vara fake, så finns det snarare god anledning till att inte lite på någon som säger sig kunna tala med andar.
De flesta saker som folk påstår att de är kapabla till, går att undersöka. Tex förmågan att tala med andar. Hittills har ingen visats sig kunna göra det.
Citat:
De är bluffmakare som är fullt medvetna om att de lurar människor som vägrar tänka kritiskt.
De är ett viktigt verktyg så vi måste ta dom på allvar.
Folk måste sluta ta dem på allvar och istället kräva att de demonstrerar sina förmågor under kontrollerade former, innan de får sälja sina tjänster.
Det skulle räcka med ett enda tydligt belägg för att de kan göra det de påstår sig kunna göra och jag kommer ändra uppfattning omedelbart.