2010-02-16, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erikon
Någon som logiskt kan förklara för mig varför dessa medium och bedragare tv4 anställer, kommunicerar verbalt med spökena, eftersom de inte kommunicerar tillbaka verbalt kan man enkelt dra en slutsats, och så undrar jag varför de pratar engelska och svenska med spöken som har varit döda i 250 år, och har man en svensk utbildning i nuläget vet man hur pass mycket språket har ändrats på 300 år.
"Logiskt förklara"? Definiera logiskt.

Dem kommunicerar ju för fan inte verbalt. Antagligen pratar dem högt med andarna så att människor runt om (tex du som tittare) ska kunna veta vad mediet säger!!
Engelska eller Svenska spelar ingen roll om man kommunicerar via bilder och känslor.

Du tror väl du är smart när du ställer de frågorna som säkert tog dig lång tid att komma på, i själva verket framstår du som en idiot.

"Ha, där satte jag allt alla på plats med mina intelligenta frågor!"

Läs lite om ämnet istället! Det skadar inte...jag är jävligt trött på folk som kommer in på denna forumdel och slänger in massa korkade oneliners och nybörjarfrågor.
Citera
2010-02-17, 20:01
Medlem
Terry Evans seans!

https://www.flashback.org/t1125910
Citera
2010-02-17, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tina...
Jag tycker att han är absolut duktigast av dem som har setts i TV. Kom gärna tillbaka och berätta om hur det var. Jag vill gärna ha ett PM också med tips på hur du gick tillväga för att hitta seansen. Jag har aldrig varit på något sådant.

.

TINA... ! din mess korg var helt full så gick ej att skicka till dig.

nu har jag varit iväg på seansen, du kan gå in på https://www.flashback.org/p21525750#p21525750 och läsa om det i tråden om terry evans jag startade.
När jag hittade biljetterna till seansen så letade jag upp hans sida som han har för sitt företag Creative Experiences AB, som du kan googla och hitta sidan till lätt o enkelt. Sen får du kolla in hans kalender och boka in det du vill, du kan betala direkt på internet med. Biljetterna skickas till dig en månad innan showen.

I övrigt så vet jag att det finns en grupp som heter Livsfilosofiskt Forum här i skåne, närmare bestämt i malmö, där det anordnas träffar och seanser med jämna mellanrum. Där har jag sett en som heter Inga Ask, en grymt duktig medial men dock riktigt riktigt gammal och gammalmodig.

Hoppas det hjälpte?
Citera
2010-03-04, 00:48
Medlem
varför finns det bara snälla spöken i det okända? Det finns ju ingen spänning längre.
Var är dom negativa energierna?
Citera
2010-03-04, 00:55
Medlem
kmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
varför finns det bara snälla spöken i det okända? Det finns ju ingen spänning längre.
För att inte säga: vad fan menas egentligen med "negativ energi"? Vad är det för något? Hur definieras det? Hur fungerar det? Vad betyder det? Har de någonsin förklarat detta i Det okända eller något annat liknande program?
Citera
2010-03-04, 01:24
Medlem
alaskapollocs avatar
Citat:

varför skulle ett spöke vara ond för?
Citera
2010-03-17, 20:44
Medlem
Det är också min erfarenhet, andar är snälla, men i Det okända, blev en kvinnen riven på benet, knuffad och sånt.
Senast redigerad av skellefteewa 2010-03-17 kl. 20:46.
Citera
2010-03-18, 14:08
Medlem
Citat:
Det som gör spöken så spännande är att det är så otroligt med våra föreställningar om hur vi människor fungerar. Andar går ju emot allt vi vet om hur världen fungerar.
Citera
2010-03-18, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kmer
För att inte säga: vad fan menas egentligen med "negativ energi"? Vad är det för något? Hur definieras det? Hur fungerar det? Vad betyder det? Har de någonsin förklarat detta i Det okända eller något annat liknande program?

En bitter och elak rackare som sprider negativ energi, oavsett om de lever lr e döda...
Citera
2010-03-24, 21:20
Medlem
I kvällens program var det en skeptiker som ljög om sina spökerier, i sitt rum. Men Terry sa att han hade gillrat en fälla för honom. Sen berättade han om killens tand som spruckit. Han fick genom Terry se vem som var hos honom. det var hans farfar. Hans TV slog av sig och han bredde på med att cd-skivor som låg på TVn åkte i golvet. Terry berättade hur han haft det i sitt liv och mycket annat, när programmet var slut var han övertygad.
Det spökade i ett kollektiv där folk kom och gick. skeptikern hade sagt att Terry var bluff och det visste Terry också.
Citera
2010-03-24, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
I kvällens program var det en skeptiker som ljög om sina spökerier, i sitt rum. Men Terry sa att han hade gillrat en fälla för honom. Sen berättade han om killens tand som spruckit. Han fick genom Terry se vem som var hos honom. det var hans farfar. Hans TV slog av sig och han bredde på med att cd-skivor som låg på TVn åkte i golvet. Terry berättade hur han haft det i sitt liv och mycket annat, när programmet var slut var han övertygad.
Det spökade i ett kollektiv där folk kom och gick. skeptikern hade sagt att Terry var bluff och det visste Terry också.

Ja, jag förstod att det avsnittet var bra... Jag hann inte se det.. Ska lyssna på det på jobbet imorgon...
Citera
2010-03-24, 21:44
Medlem
Kondensators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Ett förtydligande (förhoppningsvis):

I dagens avsnitt var där en skeptiker som ljög om att några CD-skivor flög ner i marken från hans TV. Han ville veta om Det okända berättar för Terry i förväg vad som hände på kollektivet, som dem besökte.

När Terry pratade med skeptikern så säger Terry ungefär (tager ur minnet): "Terry är inte fake, du var tvungen att kolla upp mig innan jag kom ,eller hur?" Varpå skeptikern förstår vad Terry menar.
Sen säger terry något i stil med: "Dem (andarna) vet också om din tand. Du är rädd för tandläkaren också precis som mig." för att då bevisa för skeptiken att andrar finns.
Skeptikern hade haft en sprucken tand och gick inte till tandläkaren för att han var rädd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in