Citat:
Ursprungligen postat av Cleoress
Men vad säger/tror ni alla om Terry Evans ?
Jag ska på en av hans seanser denna veckan.. Ska bli spännande!
Jag tycker att han är absolut duktigast av dem som har setts i TV. Kom gärna tillbaka och berätta om hur det var. Jag vill gärna ha ett PM också med tips på hur du gick tillväga för att hitta seansen. Jag har aldrig varit på något sådant.
Jag tror inte att Det Okända är fejk, de har gjort för många program och det har varit för många inblandade. Det skulle ha kommit ut vid det här laget. Dessutom har jag sett folks rodnader och hur de bleknar som jag inte anser att man kan fejka om man inte är mytoman så att man tror på vad man säger och alla som bor i spökhus kan inte vara mytomaner, tycker jag.
Däremot tror jag absolut på mänskliga faktorn, mediet ska tolka vad den ser också och då kan det bli fel. Så man ska ju absolut ta allt med en nypa salt och försöka att tolka vad mediet säger själv och inte lyssna blint. Sen kan man ju råka ut för en charlatan också så skeptism är bra också, tycker jag.
Däremot har jag en tanke. Det sägs att mytomaner inte går att spå. Jag vet inte om det bara innebär spås av spåmän lr om även medium tar miste på en mytoman??? Isf tyder det ju på någon form av telepati och då är det ju inga andar inblandade. Medier kan ju många gånger berätta saker som kunden inte känner till och då kan det ju inte vara telepati.. Min slutsats är därför att det torde gälla spåmän. Någon får gärna upplysa mig.
Spöken kan vara bundna till huset men de kan också kontakta den som är mest mottaglig. De känner ju av att spöket finns där. T ex så är det ju ganska vanligt i Det okända att kvinnan känner att något finns i kåken och mannen tror inte på sånt. Sen kan det ofta vara mannens släkting som är där och hälsar på...