2010-02-11, 16:21
Medlem
calle555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knackback
Ok, kan gå med på att man kan göra en dokumetär om fenomenet andar osv.
... eller hur det går till när man lurar i folk att man kan tala med dem.

Citat:
Och vad gällde Kristina Andersson (?) så dog väl hon och hennes syster efter en lång tids sjukdom? Jag såg bara uppdrag granskning, inte Det okända. Skulle dessa ha en koppling till någon som mördats, dessutom? Ännu mer makabert!
Mjo. Den Kristina/Kicki Andersson som Terry Evans talade om skulle ha mördats eller varit bekant med en flicka som mördats. Jag har länkat till vad som faktiskt sades i Det okända från mitt förra inlägg.

Citat:
Vet att det gjordes något program där man tittade närmare på dessa medium. Det hade de gott kunnat göra igen.
Det tycker jag med.

Citat:
Ämnet intresserar mig.
Mig med.

Citat:
Finns det någon som är äkta, eftersom det tydligen ändå finns så många som tror på det här?
Jag är skeptisk.

Citat:
Eller är det "masshypnos", vilja/önskan att tro eller vad beror det på?
Skälen är många, men ett är att sörjande människor väldigt gärna vill tro att de via ett medium kan kommunicera med sina avlidna älskade. Här hittar du ett par exempel som visats i Det okända.
Citera
2010-02-11, 17:22
Bannlyst
Usch, och samtidigt tack....eller jag vet inte vad jag ska säga
Länkarna ger ju en insyn i, för mig, hjärntvättade människors tillvaro.
Nu kollade jag bara lite snabbt, men det räckte, tack.

Jag har förlorat många på kort tid.
Det där skulle göra mig "sjuk" och inte minst ledsnare.
Sorg har sin tid. Let It be.
http://www.youtube.com/watch?v=GDlCcGBtGd0

Det verkar köra "vetenskapliga" termer/begrepp på saker som inte finns?
Varför?

Nåja, jag tänker inte ge mig in i den här djungeln.

Livet är hårt, men orättvist
Citera
2010-02-11, 17:35
Medlem
calle555s avatar
Citat:
Usch, och samtidigt tack....eller jag vet inte vad jag ska säga
Länkarna ger ju en insyn i, för mig, hjärntvättade människors tillvaro.
Nu kollade jag bara lite snabbt, men det räckte, tack.
Det var så lite så.

Citat:
Jag har förlorat många på kort tid.
Jag beklagar.
Citera
2010-02-11, 17:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av calle555
Det var så lite så.

Jag beklagar.

Ingen fara. Jag klarar mig.
Ska kolla dina länka de var intressanta
Jag ska nog nita dem

Tänker mest på de som blir uppringda här. En varning är inte nog.
Man gör inte så här, konstigt att det inte får mer konsekvenser?!
Produceras, sänds det fortfarande mer av den här skiten?
Citera
2010-02-11, 17:58
Medlem
calle555s avatar
Citat:
Man gör inte så här, konstigt att det inte får mer konsekvenser?!
Mer skäll lär de få i kvällens SVT Debatt, men det är kanske inte vad du menar med konsekvenser?
Citera
2010-02-11, 18:27
Bannlyst
Ja du, det vet jag inte. Får kolla den där tråden och dess info mer nogrannt en annan dag.
Kanske.

Det jag undrar, just nu, är varför andarna väljer att kontakta någon random person?
Jag menar, när jag dör så vet ju jag med all säkerhet vem och vilka jag vill besöka om jag kan.

Och då både av kärlek och nyfikenhet.
Inte sjutton "åker jag iväg" till Nils Sturesson i Ändlösa och spökar för att det är kul?!
Citera
2010-02-11, 22:26
Medlem
Citat:
Ja du, det vet jag inte. Får kolla den där tråden och dess info mer nogrannt en annan dag.
Kanske.

Det jag undrar, just nu, är varför andarna väljer att kontakta någon random person?
Jag menar, när jag dör så vet ju jag med all säkerhet vem och vilka jag vill besöka om jag kan.

Och då både av kärlek och nyfikenhet.
Inte sjutton "åker jag iväg" till Nils Sturesson i Ändlösa och spökar för att det är kul?!

Låt oss säga att du är väldigt fäst vid dit hus, så kanske du dör och blir ett "spöke" och du vet inte om att du är död. Då kanske någon random person flytta in i huset och personen har ingen aning om vem du är.

Låt oss säga att du dör och du vet om det men vill stanna kvar (här är min teori lite diffus men men) och träffa din dotter. Du försöker få kontakt med henne och visa dig och här blir du ett "spöke". Detta är ju fallet för dem flesta.

Ont:

Gårdagens Uppdrag granskning och kvällens Debbat så tror jag detta programmet är "äkta". Det verkar ju som om att TV4 inte har något med programmet att göra och dem på redaktionen brinner för programmet vilket är bra.
Programledare verkar har bra koll också.
Citera
2010-02-11, 22:37
Bannlyst
Jag hade självklart hemsökt de som bor/bodde i mitt hus

Själv då?

Citat:
Ursprungligen postat av Lillje.
Låt oss säga att du är väldigt fäst vid dit hus, så kanske du dör och blir ett "spöke" och du vet inte om att du är död. Då kanske någon random person flytta in i huset och personen har ingen aning om vem du är.

Låt oss säga att du dör och du vet om det men vill stanna kvar (här är min teori lite diffus men men) och träffa din dotter. Du försöker få kontakt med henne och visa dig och här blir du ett "spöke". Detta är ju fallet för dem flesta.

Ont:

Gårdagens Uppdrag granskning och kvällens Debbat så tror jag detta programmet är "äkta". Det verkar ju som om att TV4 inte har något med programmet att göra och dem på redaktionen brinner för programmet vilket är bra.
Programledare verkar har bra koll också.
Citera
2010-02-11, 22:50
Medlem
Citat:
Jag hade självklart hemsökt de som bor/bodde i mitt hus

Själv då?

Vart jag skulle spöka?

Självklart MITT hus. Kan bara tänka mig hur upprörd jag skulle bli bara någon rör vid mina ägodelar. Jag hade fått ligga i med spöklandet.
Citera
2010-02-15, 11:17
Medlem
Men vad säger/tror ni alla om Terry Evans ?

Jag ska på en av hans seanser denna veckan.. Ska bli spännande!
Citera
2010-02-16, 22:29
Medlem
Erikons avatar
Någon som logiskt kan förklara för mig varför dessa medium och bedragare tv4 anställer, kommunicerar verbalt med spökena, eftersom de inte kommunicerar tillbaka verbalt kan man enkelt dra en slutsats, och så undrar jag varför de pratar engelska och svenska med spöken som har varit döda i 250 år, och har man en svensk utbildning i nuläget vet man hur pass mycket språket har ändrats på 300 år.
Citera
2010-02-16, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cleoress
Men vad säger/tror ni alla om Terry Evans ?

Jag ska på en av hans seanser denna veckan.. Ska bli spännande!

Jag tycker att han är absolut duktigast av dem som har setts i TV. Kom gärna tillbaka och berätta om hur det var. Jag vill gärna ha ett PM också med tips på hur du gick tillväga för att hitta seansen. Jag har aldrig varit på något sådant.

Jag tror inte att Det Okända är fejk, de har gjort för många program och det har varit för många inblandade. Det skulle ha kommit ut vid det här laget. Dessutom har jag sett folks rodnader och hur de bleknar som jag inte anser att man kan fejka om man inte är mytoman så att man tror på vad man säger och alla som bor i spökhus kan inte vara mytomaner, tycker jag.

Däremot tror jag absolut på mänskliga faktorn, mediet ska tolka vad den ser också och då kan det bli fel. Så man ska ju absolut ta allt med en nypa salt och försöka att tolka vad mediet säger själv och inte lyssna blint. Sen kan man ju råka ut för en charlatan också så skeptism är bra också, tycker jag.

Däremot har jag en tanke. Det sägs att mytomaner inte går att spå. Jag vet inte om det bara innebär spås av spåmän lr om även medium tar miste på en mytoman??? Isf tyder det ju på någon form av telepati och då är det ju inga andar inblandade. Medier kan ju många gånger berätta saker som kunden inte känner till och då kan det ju inte vara telepati.. Min slutsats är därför att det torde gälla spåmän. Någon får gärna upplysa mig.

Spöken kan vara bundna till huset men de kan också kontakta den som är mest mottaglig. De känner ju av att spöket finns där. T ex så är det ju ganska vanligt i Det okända att kvinnan känner att något finns i kåken och mannen tror inte på sånt. Sen kan det ofta vara mannens släkting som är där och hälsar på...
Senast redigerad av Tina... 2010-02-16 kl. 22:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in