Hey kompisar! S nu har man varit ivg p seansen och tnkte brja med att bertta hur kvllen sg ut, sen att sga vad jag sjlv tyckte.
Vid starten vlkomnar Terry oss alla, och frgar vilka som inte varit p seans frut. En hel del rcker upp hnderna och sen r det inte mer med det. Han frklarar en stund om hur det funkar och hur man ska reagera om man blir kallad. Hela tiden r han vldigt rolig och och drar mnga uppskattade skmt. Efter det brjar andarna komma till honom, och han vnder sig till en ldre herre som det visar sig precis ha frlorat sin hustru. En hel del stmmer som han sger till honom, och efter att ha nskat glad alla hjrtans i efterskott frn henne till honom s ger terry honom en ros. Han gr vidare till ett par som har frlorat en handikappad son, men efter lite ndrande av uttalande. Han brjar med att beskriva en ldre tonring med gngproblem som sen ndras till knappt tonring i rullstol efter respons av frldrarna. Terry sger att sonen sger grattis p fdelsedagen - och fr alla att sjunga fr mannen vars fdelsedag det helt riktigt var. Han talar med en 8 personer till, tystar mnniskor som frsker fylla i hans ord, och hela tiden frgar han om folk frstr/knner igen det han talar om. Han vill endast ha Ja/Nej svar.
Terry upprepar sig mkt i vad han sger till mnniskorna, elelr om det r andarna som upprepar sig. Alla nskar Glad alla hjrtans dag, och till varannan person sger han att andarna uppmuntrar dem att utveckla sin medialitet osv. Till Var tredje person sger han " de har sett trarna rinna nedfr dina kinder, sluta med det nu". Och Allt fr jmnan jmfr han personerna han talar med till knda tv figurer. Kvllens urval var bland annat Hjulben och Hyacinth, om ni minns henne frn den brittiska serien haha?
Jag kunde fortstta skriva om hela tilsltllningen, men str ver ikvll. Min egen uppfattning var att inte ngot kndes helt kta. Dock var Terry riktigt riktigt rolig, s tiden och pengarna blev vrt det nd. Det var mnga skmt om sngar/skor/tnder osv som snart "skulle g till den andra sidan av sig sjlva!". Fdelsedagsgrejen kndes som en fljd av googling efter internetbestllning.
En sak som pverkade mig till min instllning var nr han talade med ett par ett par stolar framfr mig. De hade ftt kontakt med mannens gamla mor nr Terry nmner ngon som har avlidit av ett stort tryck p skallen, en stor hjrntumr, och mannen eller kvinnan knner inte igen vad de sger. Jag dremot, fick en migrnknning och rynkade ansiktet och tryckte till med fingrarna. Just d ser jag hur Terry och hans versttare riktigt rycker till och stirrar mot mig, och frgar ut mot alla: knner ngn hr igen det? de fortstter stirra mot mig, och jag sger inget, eftersom det inte kan han handlat om ngon jag knde. Dr fick jag knslan som att de sa saker fr att se ngon av mnniskornas min, som de kunde hugga, Fr den minen jag fick d kunde absolut ha tolkats som det.
De sekunderna var intensiva och klara, och d kndes det som en varg p vg att ta rov.
S tyvrr... tror jag inte att min kra idol Terry r kta. Men rolig var han!
Usch nu har jag skrivt fr lngt, ni fr frga om ni inte frsttt!