Citat:
Ursprungligen postat av
enfindam
Jag menar att man måste ta ansvar för sina handlingar, när man har använt sig av en debatteknik vars syfte är att bryta ner sin meningsmotståndare så har man också ett moraliskt ansvar att se till att den personen mår bra efteråt. Ni uppträder på ett osportsligt sätt och det strider mot alla regler i en debatt.
Jag är lite osäker när det gäller dig, eftersom jag får en känsla av att du försöker vända den här debatten från kritisk frågeställning till bajskastning och personpåhopp.
Du upprepar hela tiden "
meningsmotståndare så har man också ett moraliskt ansvar att se till att den personen mår bra efteråt".
När jag läser denna defensiva mening så får jag känslan av att du tar illa vid dig, fast du skriver det som "andra", och att denna "reträtt" innebär att du inte kan svara på frågorna som "vi kritiker", eller jag för den delen, ställer till dig och ni som tror på det här.
För mig handlar det inte om att med hjälp av tangenternas makt, trycka ned personer, jag trycker ned personer som lever på andra människors svagheter och som tar betalt för det.
Jag antar att du inte gör det?
Jag "klämmer åt" teorier som verkar rinna längst med väggarna - personerna bakom teorierna bryr jag mig inte om för fem öre.
Vad andra skeptiker gör får stå för dem själva. Så nu vet du det, så du behöver inte bekymra dig om mig.