2020-01-22, 10:04
Bannlyst
Karin Olsson i Expressen har skrivit en bra krönika som dessutom sammanfattar den "högerextrema" debatten som Bard deltog i - Wolodarski har garanterat inte sett den.
https://www.expressen.se/kultur/kari...-talangs-jury/
Senast redigerad av Oilkink 2020-01-22 kl. 10:09.
Citera
2020-01-22, 11:00
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink
Karin Olsson i Expressen har skrivit en bra krönika som dessutom sammanfattar den "högerextrema" debatten som Bard deltog i - Wolodarski har garanterat inte sett den.
https://www.expressen.se/kultur/kari...-talangs-jury/
Mycket bra krönika, Karin har i motsats till Wolodarski, kollat vad Bard sa vid debatten.
Citera
2020-01-22, 11:44
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Mycket bra krönika, Karin har i motsats till Wolodarski, kollat vad Bard sa vid debatten.

Håller inte riktigt med. Karin sa att Bard körde över Kasselstrand. Så var inte fallet. De båda pratade om olika saker. Bard pratade ivrigt om kosmopolitism medan Kasselstrand om de påtagliga problem vi så handfast har omkring oss och vad detta beror på.

Bard är grym på att se trender: men på samma sätt som han ser sig som motsatt alla andra vill han heller inte kännas vid att samhällskontraktet som vi alla ska bidra till försämras. Bard kan marknadens principer men han kan alldeles för lite om statsvetenskap. Ytterst vill Bard att marknaden och människors fria vilja ska styra samhällsutvecklingen, men så enkelt är det inte.
Citera
2020-01-22, 11:53
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Håller inte riktigt med. Karin sa att Bard körde över Kasselstrand. Så var inte fallet. De båda pratade om olika saker. Bard pratade ivrigt om kosmopolitism medan Kasselstrand om de påtagliga problem vi så handfast har omkring oss och vad detta beror på.

Bard är grym på att se trender: men på samma sätt som han ser sig som motsatt alla andra vill han heller inte kännas vid att samhällskontraktet som vi alla ska bidra till försämras. Bard kan marknadens principer men han kan alldeles för lite om statsvetenskap. Ytterst vill Bard att marknaden och människors fria vilja ska styra samhällsutvecklingen, men så enkelt är det inte.
Jag har inte kollat debatten så, mitt beröm kom från vad hon skrev, tycker att hon verkar ha huvudet på skaft.
Så "debatten" blev egentligen ingen debatt, de pratade bara förbi varandra.
Citera
2020-01-22, 12:05
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Jag har inte kollat debatten så, mitt beröm kom från vad hon skrev, tycker att hon verkar ha huvudet på skaft.
Så "debatten" blev egentligen ingen debatt, de pratade bara förbi varandra.

Debatten var ändå bra tycker jag. Bards egentligs kritik som Karin missade var att AFS har för tunn ideologisk teoribyggnad. Kasselstrand haltade när han skulle svara på vad afs egentligen vill med samhället. Sänker man volymerna rejält och tar tag i problemen, men sedan då? Det var då Bard sa att kosmopolitism är en oundviklig utveckling, vad ligger afs politik i detta, vilket Kasselstrand inte kunde svara på. Men det kan inget annat parti heller. Annars tyckte de båda rätt lika.

Johan Westerholm på ledarsidorna har också sagt att Bard körde över Kasselstrand, men fått kritik i kommentarerna.
Citera
2020-02-02, 11:22
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Racooon
Från 1995, vad tycker du själv?
https://youtu.be/6VfZsoMZEdg
Att se nyttan med internet 1995 var inte direkt kärnfysik. Han var bättre än Inez Uusman, men det säger inte mycket.
Citera
2020-02-03, 23:40
Medlem
Adelaides avatar
Vad är det för jävla kläder han har på sig jämt? Typ prickiga skjortor i blandade färger. Ser ju lite märkligt ut.
Citera
2020-02-03, 23:42
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Vad är det för jävla kläder han har på sig jämt? Typ prickiga skjortor i blandade färger. Ser ju lite märkligt ut.

Dessutom brukar han väl ha på sig shorts året runt.
Citera
2020-02-04, 00:43
Medlem
KalleJulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Pretentiösa later av den ängslige Motala-sonen. Från början troligen ett slags harmlöst, fåfängligt kulturellt trotssyndrom - men med åren sker sannolikt prettoklädseln av (svår) tvångsmässighet. Hans patologiska "uppförandestörning" är lite märkvärdig.
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Dessutom brukar han väl ha på sig shorts året runt.
Bards byxis-exposition... Har han inte dragit ner på den tillgjorda shorts-uppvisningen i offentligheten mer och mer på äldre dar?
Citera
2020-02-06, 23:11
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=Hm1cSeUiJhM

Shit vad den där konflikten med Wolodarski har blåst alla proportioner. Det är nästan så man undrar om den bygger på en tyst överenskommelse. "Om du kritiserar mig så kommer jag att få alt right-snubbarna på min sida, och då kan jag grooma dom till att bli Israel-vänliga, liberalkonservativa marijuanaintellektuella i tweed", typ. Det är också sjukt burleskt hur riksbögen Alexander Bard har lyckats återuppfinna sig själv som någon alpha-chad: https://youtu.be/Hm1cSeUiJhM?t=1934

Överlag tycker jag budskapet som framförs är mycket motsägelsefullt. Alla politiker/opinionsbildare som inte tycker som honom representerar "ett döende prästerskap" medan alla som tycker som honom är "genier som håller på att ta över planeten". Vårdkrisen ska lösas med medicinsk marijuana. Stadsstaten är framtiden men först ska Sverige "piskas" av "en svensk Thatcher" som råkar vara den mest vulgärnationalistiska politikern i modern tid, Ebba Busch Thor. Dessutom verkar han tro på samma klimatreligiösa föreställningar som Greta Thunberg: https://youtu.be/Hm1cSeUiJhM?t=3666

Vad ska man säga? Love him or loathe him, but he's certainly listenable.
Senast redigerad av oshin.cantwell 2020-02-06 kl. 23:15.
Citera
2020-02-07, 21:36
Medlem
Ska vi se här: Det är alltså 2020 nu och folk tar fortfarande den här pajasen på allvar. Jaha, ja men då är det bara gå ut i garaget då!

Nu på sistone har narcissisten börjat betona hur mycket han knullar kvinnor då alla har kallat honom för bög, gud vad narcissister är genomskinliga! Bögen till duschen nu tack!
Citera
2020-02-07, 22:50
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleJulle
Pretentiösa later av den ängslige Motala-sonen. Från början troligen ett slags harmlöst, fåfängligt kulturellt trotssyndrom - men med åren sker sannolikt prettoklädseln av (svår) tvångsmässighet. Hans patologiska "uppförandestörning" är lite märkvärdig.Bards byxis-exposition... Har han inte dragit ner på den tillgjorda shorts-uppvisningen i offentligheten mer och mer på äldre dar?

Han är en smart snubbe som vet konsten att odla sitt varumärke. Förmodligen tycker han att kläderna är rätt ball också, men främst handlar det om att imagen garanterar honom att fortsätta nå ut. Provokativa uttalanden och en rätt stor oförutsägbarhet är en annan sida av samma sak. Om han i sin yttre persona blev nån sorts "familygay" så här på lite äldre dar tror jag han snabbt skulle glömmas bort av medierna.

Det han verkligen vill är att påverka samhällsdebatten, det är jag övertygad om. Allt det andra är nog numera mest yta, även om han säkert på ett plan gillar att provocera fortfarande och inte vill känna sig som en alltför trist medelålders tråkgubbe (gaymän kommer ju dit de också, det är ju inte som att de hyfsat jämnåriga såna jag råkar känna är särskilt mycket coolare än mig)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in