Citat:
Bard har väl rätt tydligt visat genom åren att han faktiskt inte vet något om politik och att valfri människa ute på stan vet mer om hur samhället fungerar än han själv. Svindlare kanske låter som ett hårt ord, men det är i princip vad han är. Han ligger dock rätt i tiden för att sälja sina påhitt, det finns en del av högern som letar efter det Bard tagit från de amerikanska "fria" tänkarna, Flam skor sig också på det. Problemet för dem är att de inte har en tilltalande personlighet, så de kan aldrig bli riktigt mainstream och tjäna de där riktigt stora pengarna som deras, bra mycket mer karismatiska, internationella motsvarigheter gör.
Ja Bard har ett galleri av tomtar som han beundrar på den internationella arenan som Jordan Peterson, Ben Shapiro och Milo Yiannopolis och på hemmaplan gillar han Hanif Bali. Ben Shapiro är i stil ganska lik Bard (mer än Milo som har någon form av provokativ humor som Bard inte klarar av att framföra själv även om han skulle vilja).
Shapiro är totalt okarismatisk precis som Bard men är vassare i hans chimära retoriska egenskaper. Han snackar en massa strunt men har alltid svar på tal vilket för de flesta bara framstår som han bara babblar på utan att något har landat hos honom. Dock är det vissa som av någon anledning älskar den ytliga form av debattstil som Shapiro har, troligen mest för att han ger sken av att alltid ha svar på tal. ä
Även om det hans gälla röst producerar mest är rappakalja.
Bard är enligt min uppfattning mer intresserad av form och att inte följa med strömmen än rationellt och sammanhållet innehåll i det han tänker och tycker och då passar sådana personer honom som handen i handsken. Jag tror också att Trump skulle vara något för Bard som jag tror har en liten fablesse för auktoritära regenter och gillar det lite full i fan ådran som Trump har.
Jordan Peterson tror jag är intelligent men är en kombination av binär i sitt tänkande gällande livssyn och Darwinistisk filosofi till urflummig med arketyper inom religionen. Karln är ju också som de flesta av ovannämnda amerikanska namn också religiös vilket för mig säger att du kan driva vilka tankeexperiment som helst i huvudet och leda det till bevis om du inte är intellektuellt ärlig. Han är karismatisk fast på ett annat sätt än Milo och därmed och har därmed större resurser att få igenom sitt budskap.