2020-06-14, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Kan ju vara så enkelt att Bard tänkte ytterligare ett steg längre och hade full insikt i att detta tweet skulle skapa krav på att TV4 gjorde sig av med honom.
Men det var viktigare för Bard att förmedla åsikten än att vara nickedocka åt media.

Bard har kommit undan med många kontroversiella uttalanden i flera år och trodde säkert han skulle klara sig på nytt
Citera
2020-06-14, 13:55
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Bard har kommit undan med många kontroversiella uttalanden i flera år och trodde säkert han skulle klara sig på nytt

Tror faktiskt inte att han ens ville ”komma undan” den här gången.
Citera
2020-06-14, 14:13
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Jag kan inte se att det funkar så. Att säga att de enda som kan lösa de svartas problem är de svarta själva är som att säga att judarna under kriget skulle löst sina egna problem.
De svarta har ett helt annat utgångsläge pga den strukturella diskriminering/rasism som präglar stora delar av USA. Eftersläpet från slaveriet är påtagligt. Det finns rasism mot judar också, men det finns inga svarta Rothchilds, om du förstår. Dessutom fick de ett helt jävla land för att Hitler försökte utrota dem. Hur har de svarta kompenserats för slaveriet? Inte alls.

Så är det naturligtvis till stor del. Jag tycker modern amerikansk rasism och klassförakt verkar vara tight förknippad med deras offermentalitet. Man ska stoltsera med status och lyckas man inte med det så har det riktats en konspiration mot ens frihet. Det verkar går som en linje från närbutiksrånare till bedragare i finansvärlden när de blir påkomna. Nu verkar tyvärr bilden vara oerhörd USA-centrerad. Jag har hört att det finns svarta i andra världsdelar som också har problem med grisiga snutar.

Däremot tror jag inte den "strukturella rasismen" är ett problem som tar stopp vid en stadsdel eller pigmentering då strukturell rasism, slaveri och fördomar var vanliga i västra Afrika långt innan franska och brittiska imperierna dök upp. Ja även före de arabiska slavhandlarna och krämarna.

Om Bard nu är den store tänkaren i hemliga grupper på nätet som han vurmar för kunde han skrivit något djupare istället för Bard's gonna Bard.
Citera
2020-06-14, 14:51
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Hur jävla många partier har karln lämnat vid det här laget? Han måste vara något av svensk rekordhållare.

Låter mer som om han blev utkastad.

Men jo, han blir inte långvarig i den politiska diasporan. Vill antagligen ta för mycket plats själv.
Citera
2020-06-14, 14:54
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiccardoTubbs
TV4 får moralpanik sparkar Bard och viker ner sig som tulpaner... Patetiskt...

Om han skulle säga "Svarta personer ska inte plugga, jobba och leva på välfärden" skulle TV4 behålla Bard?

Han skulle inta sgat något alls om Svarta. Vad man än säger om dem så tolkas det som en dissning.

Han skulle hållt huvudet kallt. Väntat till etablissemanget fått nog av vänsterns och de svartas kaosande och förstörande.

Sedan kunde han fällt sin kommentar och ordat det som en förhoppning.

Fast Bard gillar att sticka ut så det var nog inte ett alternativ för honom.
Citera
2020-06-14, 15:14
Medlem
Bard är en ordbajsare som saknar förmågan att tänka en enda konsekvenstanke!
Citera
2020-06-14, 16:12
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Låter mer som om han blev utkastad.

Men jo, han blir inte långvarig i den politiska diasporan. Vill antagligen ta för mycket plats själv.

Ja, jag är bara så förvånad över att han envisas med att gå med i partier hela tiden, när det är så uppenbart att han inte fungerar i den världen. Tror han på riktigt att någon kommer att sätta honom på en riksdagslista? Vilket parti blir det härnäst?
Citera
2020-06-14, 16:44
Medlem
Darwins avatar
Jag tycker inte Bards uttalande i sig är någonting alls att uppröra sig över; jag håller med om att en betydande andel av de svartas problem i USA är självförvållade, eller att de förvärrar sin situation helt på egen hand.

Men samtidigt är det bättre ju mindre man behöver se det skäggiga praktäcklet, så skönt att TV4 kickar den äckel-pellen.

Jag fattar heller inte vad TV4 och Bard sett i varandra; varför har Bard med glatt humör spelat apa för TV4 i typ ett decennium, om han är en primadonna och tycker att TV4 är ovärdiga hans "storhet"? Och hur kan TV4 under lika lång tid ha tyckt det varit en bra idé att låta äcklet sitta och äckla sig på bästa sändningstid?
Citera
2020-06-14, 16:46
Medlem
stibkloFs avatar
Jaha. Vad skall han leva på nu? Han har väl inte gjort ett vettigt hantverk i sitt liv. Sitta i paneler på TV o vara skitnödig är väl inte nått man kan skriva i sitt CV?

Nej - kom inte med Army of idiots.
Senast redigerad av stibkloF 2020-06-14 kl. 16:50.
Citera
2020-06-14, 17:17
Medlem
vidrikfittanens avatar
Det hjälpte alltså inte att Bard pudlade igår kväll och twittrade att han ville kyssa "black female feet"?

Den PK-bubbla som nu är sprängfylld med BLM-dubbelmoral, snöflinge-respekt, proxykränkthet, sojamän och annat skräp är uppenbarligen lätt att sticka hål på.
Behövs bara att någon säger shape-the-fuck-up till en "svag" grupp och en skitstorm bryter ut.
Citera
2020-06-14, 17:27
Medlem
hängballens avatar
Yttrandefriheten är ett minne blott...
Vi SKA vara negerälskare, flyktingkramare och helst bögar. Nu hjälpte det inte att Bard är bög dock.
Citera
2020-06-14, 18:21
Moderator
Dr Kings avatar
Den gode Bard verkar inte så glad att Fyran totalsågar honom i Nyhetsmorgon efter att de har gett honom foten
Citat:
Igår kom TV4 och jag överens om att vi skulle skiljas civiliserat som vänner. Idag hugger de mig i ryggen med en atombomb. Döm själva, alla före detta tittare, vad ni tycker om dessa dubbelt ljugande svin i TV4s Nyhetsmorgon. Kan televisionens bittra dödskamp göras tydligare?
https://twitter.com/Bardissimo/statu...51772040253440
Senast redigerad av Dr King 2020-06-14 kl. 18:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in