2023-04-09, 11:55
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrSkurt
Är Alexander Bard ett konstprojekt hela han?

Gafflar om hur man måste våga ta debatten och hur lättkränkta allt och alla har blivit. Sedan ställer han ALDRIG upp i ett sammanhäng där någon säger emot honom. Lyssna bara på hur han agerade i Sista måltiden" när någon ifrågasatte honom det minsta. Reagerade som ett spädbarn.

Eller när någon påpekade olämpligheten i att han sade neger. Självklart töntigt att tycka att det är olämpligt, men Bard skruvar det ytterligare och framstår som en femåring som blir nekad lördagsgodis och stormar ut ur studion.

Han måste ju vara på skämt. Om han mot förmodan läser den här tråden (Antagligen inte då det innehåller andra åsikter än de han själv har) så uppmanar jag honom att vara med i "Haveristerna" ögonaböj. Värdelös podd, visst, men klart en väg framåt om Herr Bard vill visa världen hur bra han klarar av att ta debatten. Men visst, ställ du upp i Riks och andra sammanhang där du får prata ostört. Trots hans jävla snack om att individualismen är död och dialogen är det enda som gäller låter han aldrig den han är med få en syl i vädret.

Hur är hans beundrare funtade?

Jag tror de som hör honom för första gången kan tro just då att han är ”smart, och nytänkande”.

Men har man följt gubben under många år vet man att han ständigt säger mot sig själv , det enda han har är en karismatisk retorisk persona som säger saker på ett självsäkert vis i form av en rad påståenden.

Innehållet i det han säger drar han ur röven. Nån gång sa han att alla i grund och botten är bisexuellla. Eller att världen skulle bli bättre om alla tog mdmda på krogen. Ibland påstår han saker om industrisamhället - det är dött. Nu är det information som gäller. Den som är gatekeepers till information är de moderna makthavarna. Eller drar han ut i nåt sorts globalistiskt nick borgen-World-wide-web tjafs om globala internetnomader blabla

Receptet:
Lite narcissistisk självbild, lite bög, lite transhumanism, lite drogliberalism kombinerat med en dos retorik och åsikter dragna ur röven. Och alltid välja sammanhang där han står oemotsagd.

Där har vi Alexander Bard.
Citera
2023-04-09, 15:55
Medlem
HerrSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Jag tror de som hör honom för första gången kan tro just då att han är ”smart, och nytänkande”.

Men har man följt gubben under många år vet man att han ständigt säger mot sig själv , det enda han har är en karismatisk retorisk persona som säger saker på ett självsäkert vis i form av en rad påståenden.

Innehållet i det han säger drar han ur röven. Nån gång sa han att alla i grund och botten är bisexuellla. Eller att världen skulle bli bättre om alla tog mdmda på krogen. Ibland påstår han saker om industrisamhället - det är dött. Nu är det information som gäller. Den som är gatekeepers till information är de moderna makthavarna. Eller drar han ut i nåt sorts globalistiskt nick borgen-World-wide-web tjafs om globala internetnomader blabla

Receptet:
Lite narcissistisk självbild, lite bög, lite transhumanism, lite drogliberalism kombinerat med en dos retorik och åsikter dragna ur röven. Och alltid välja sammanhang där han står oemotsagd.

I kombination med att poddare vet att de får otroligt mycket trafik till sig om Bard är med. Gör att han kan ställa kravet att man inte får säga emot. Då vill han inte vara med. Skönaste Bard-"momentet" måste varit i Sista måltiden när Chang Frick frågare om han kände till (Insert nåt mycket obskyrt kinesiskt begrepp). Då säger karln "Ja, men du kan väl förklara för lyssnarna vad det är". Genomskinligt för alla med tvåsiffrigt IQ är bara förnamnet. Bard är dock intelligent, men intelligensen består i att manipulera svagbegåvade.
Senast redigerad av HerrSkurt 2023-04-09 kl. 15:57.
Citera
2023-07-31, 17:15
Citat:
@Bardissimo
WARNING! The cynical and ass-licking Swedish and Danish governments are about to sell out their countries and the proud Scandinavian tradition of free speech to the Muslims. Sharia is taking over Scandinavia!

Man kan lita på honom trots allt, i de här frågorna är han en stridsvagn.

Men tänk om han sagt det här för säg, 7 år sen. Då hade han blivit lynchad.

Frontlinjen hårdnar, bra att veta att han är i första ledet.

Skam över unga svenskar som låter en äldre popstjärna rusa mot striden före dem.
Citera
2023-08-01, 22:21
Medlem
Såg en dödsannons för hans partner (P T) som avled hösten 2021, och tolkade annonsen som att det kunde vara fråga om suicid. (Den ligger på nätet) Bard stod med som sörjande ”Alex”. Även om Bard har en framtoning som känslokall och ultrarationell så kan det kanske ha tagit hårt på honom och jag har tänkt att han har varit väldigt sparsamt förekommande i media sedan dess.
Senast redigerad av RubyTuesday 2023-08-01 kl. 22:25.
Citera
2023-08-02, 10:44
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday
Såg en dödsannons för hans partner (P T) som avled hösten 2021, och tolkade annonsen som att det kunde vara fråga om suicid. (Den ligger på nätet) Bard stod med som sörjande ”Alex”. Även om Bard har en framtoning som känslokall och ultrarationell så kan det kanske ha tagit hårt på honom och jag har tänkt att han har varit väldigt sparsamt förekommande i media sedan dess.

Träffade P vid en föreläsning.

Han verkade snäll och lite stressad att sitta av föreläsningen han säkert hört förr ett par gånger, man fattade att han gillade att festa.

Bard är en mycket empatisk person, kanske därför han stänger av när det kommer i vägen för jobb. Vill inte psykologisera.

Ord är futtiga men jag önskar honom bara kärlek efter en så svår förlust.
Citera
2023-09-06, 21:19
Medlem
Charles-Lyntons avatar
Nytt poddframträdande: https://open.spotify.com/episode/4IG...CDL09cX3g&nd=1

Bard går hårt åt det kinesiska kommunistpartiet och lajvar "liberal nationalist". När han sedan ska exemplifiera vad liberal innebär så häver han ur sig att "staten måste ta kontroll över drogmarknaden". Det låter ju som kommunism om något. Sedan häver han ur sig att "folk får vara med i hur många klaner de vill". Och på motfrågan hur muslimska klaner ska kunna underkasta sig staten så klämmer Bard fram "Albanien". Onekligen underhållande.

Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday

Var det han som fanns med på Jordan Peterson-fotot? Bards förmögenhet och den personlighet du beskriver leder osökt tankarna till Geli Raubal. När träffades de första gången?
Citera
2023-09-07, 09:00
Citat:
Ursprungligen postat av Charles-Lynton
Nytt poddframträdande: https://open.spotify.com/episode/4IG...CDL09cX3g&nd=1

Bard går hårt åt det kinesiska kommunistpartiet och lajvar "liberal nationalist". När han sedan ska exemplifiera vad liberal innebär så häver han ur sig att "staten måste ta kontroll över drogmarknaden". Det låter ju som kommunism om något. Sedan häver han ur sig att "folk får vara med i hur många klaner de vill". Och på motfrågan hur muslimska klaner ska kunna underkasta sig staten så klämmer Bard fram "Albanien". Onekligen underhållande.

Var det han som fanns med på Jordan Peterson-fotot? Bards förmögenhet och den personlighet du beskriver leder osökt tankarna till Geli Raubal. När träffades de första gången?

Hur f-n kan du få att reglera drogmarknaden till kommunism?

Finns det andra områden där du tycker staten inte ska ha kontroll över marknaden, typ barnarbete eller prostitution? I så fall kan jag säga att staten förlorat kontrollen över drogmarknaden och de har förlorat kontrollen över sexhandeln och vi har barnsoldater på gatorna.

Givetvis ska drogmarknaden kontrolleras och betala skatt som alla andra marknader. Det är snart EU standard, varför barn skjuter varandra i Sverige har att göra med invandring och en skev drogpolitik.

Bard är inte kommunist.
Citera
2023-09-07, 09:51
Medlem
FriedrunVonSchlitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78

Receptet:

Lite bög? Hur tänkte du då?
Citera
2023-09-07, 13:17
Medlem
Charles-Lyntons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gotterfunken
Hur f-n kan du få att reglera drogmarknaden till kommunism?

Hur f-n kan du få att reglera spannmålsmarknaden till kommunism?

Citat:
Finns det andra områden där du tycker staten inte ska ha kontroll över marknaden, typ barnarbete eller prostitution? I så fall kan jag säga att staten förlorat kontrollen över drogmarknaden och de har förlorat kontrollen över sexhandeln och vi har barnsoldater på gatorna.

Ja, eller rättare sagt nej. Jag tycker inte staten ska "kontrollera" barnarbete eller prostitution om "kontrollera" betyder styra. Jag tycker att staten ska skita i om en unge säljer majblommor eller om en vuxen kvinna eller man suger snopp för statusprylar. Här kanske dock Alexander Bard är av en annan uppfattning.

Om frekvensen av snoppsugande i ett samhälle är relaterat till materiellt välstånd så är väl jag också marxist även om jag inte tror på historiematerialismen som förklaringsmodell för hur dagens samhälle ser ut. Dagens lumpenprolitariat, heterosexuella lågstatusmän, slickar ju inte tantmuff för pengar. Dock verkar bourgeoisin ha blivit rejält pussywhippad de senaste årtiondena, något som har gynnat den politiska marxismen, oavsett om män röstar höger eller ej. Bards lösning på det här är väl att bourgeoisin ska boosta sin manlighet genom att resa totempålar i skogen och att incels ska lära sig att knulla milfar. Jag tror inget av alternativen kommer ge någon positiv effekt. Även om en bourgeoisiemännen får chansen att vara jättemanliga på Bards macholäger så kommer de ändå förr eller senare få sitt självförtroende krossat av en douchebag i Lamborghini. Kanske erbjuder Bards sambos livsöde ett tragiskt exempel på machofilosofins ihålighet. Livscoachen med självmord i nära relationer framstår lite som "den smällfeta bantningsgurun" om man ska vara lite sarkastisk.

Citat:
Bard är inte kommunist.

Han har i alla fall ganska länge titulerat som som marxist, fast Bard digger väl Marx för att "Marx hatade slöddret som gick på bidrag", trots att Kalle M inte gjorde många knop på arbetsmarknaden under sin livstid, något som förmodligen Alexander B inte heller har gjort, bortsett från i den där branschen som du vill att staten ska "kontrollera".
Citera
2023-09-07, 14:02
Citat:
Hur f-n kan du få att reglera spannmålsmarknaden till kommunism?

Ja, eller rättare sagt nej. Jag tycker inte staten ska "kontrollera" barnarbete eller prostitution om "kontrollera" betyder styra. Jag tycker att staten ska skita i om en unge säljer majblommor eller om en vuxen kvinna eller man suger snopp för statusprylar. Här kanske dock Alexander Bard är av en annan uppfattning.

Om frekvensen av snoppsugande i ett samhälle är relaterat till materiellt välstånd så är väl jag också marxist även om jag inte tror på historiematerialismen som förklaringsmodell för hur dagens samhälle ser ut. Dagens lumpenprolitariat, heterosexuella lågstatusmän, slickar ju inte tantmuff för pengar. Dock verkar bourgeoisin ha blivit rejält pussywhippad de senaste årtiondena, något som har gynnat den politiska marxismen, oavsett om män röstar höger eller ej. Bards lösning på det här är väl att bourgeoisin ska boosta sin manlighet genom att resa totempålar i skogen och att incels ska lära sig att knulla milfar. Jag tror inget av alternativen kommer ge någon positiv effekt. Även om en bourgeoisiemännen får chansen att vara jättemanliga på Bards macholäger så kommer de ändå förr eller senare få sitt självförtroende krossat av en douchebag i Lamborghini. Kanske erbjuder Bards sambos livsöde ett tragiskt exempel på machofilosofins ihålighet. Livscoachen med självmord i nära relationer framstår lite som "den smällfeta bantningsgurun" om man ska vara lite sarkastisk.

Han har i alla fall ganska länge titulerat som som marxist, fast Bard digger väl Marx för att "Marx hatade slöddret som gick på bidrag", trots att Kalle M inte gjorde många knop på arbetsmarknaden under sin livstid, något som förmodligen Alexander B inte heller har gjort, bortsett från i den där branschen som du vill att staten ska "kontrollera".

Det där kräver en annan tråd, men ja han har kallat sig Marxist så han är iofs på misstänkt rödingkollaboratör-lista.

Nej men han har väl ändå alltid hållit sig som liberal? Ibland ljusblå och ibland mörkblå? Alltså jag är inte speciellt liberal men är han insyltad på något sätt med rödingarna? Jag förstår att han håller en del sossar nära?

Har han hyst kommunistiska idéer? På allvar?

Liberaler är väl de dummaste på högersidan, men de behövs för debatten såklart. Men de är väl rätt naiva över lag?
Citera
2023-09-07, 18:42
Medlem
Charles-Lyntons avatar
Citat:
Det där kräver en annan tråd, men ja han har kallat sig Marxist så han är iofs på misstänkt rödingkollaboratör-lista.

Nej men han har väl ändå alltid hållit sig som liberal? Ibland ljusblå och ibland mörkblå? Alltså jag är inte speciellt liberal men är han insyltad på något sätt med rödingarna? Jag förstår att han håller en del sossar nära?

Har han hyst kommunistiska idéer? På allvar?

Du kan ju testa att plåga dig igenom hans sommarprat från den 6 augusti 1990 medan du uppdaterar den Pinochetska dödspatrullistan hemma på pojkrummet. https://sverigesradio.se/avsnitt/760411
Citera
2023-09-08, 05:50
Citat:
Du kan ju testa att plåga dig igenom hans sommarprat från den 6 augusti 1990 medan du uppdaterar den Pinochetska dödspatrullistan hemma på pojkrummet. https://sverigesradio.se/avsnitt/760411

That takes effort, så spännande är han inte.

Men är han commie måste han kanske få tredje graden och waterboardas lite vid tillfälle.

Ja jo, i mitt flickrum har jag en byst av Arno Brecker let's leave it at that.
Senast redigerad av Gotterfunken 2023-09-08 kl. 06:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in